nzbget error!

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008

• jaapkroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Bij het starten van nzbget gebeurt bij mij het volgende:

jaap@hydrogen ~ $ nzbget Downloads/mp3.nzb
Unable to send request to nzbserver at localhost (port 6789)

Kan iemand me hiermee aub verder helpen? mp3.nzb is een voorbeeld nzb met 1 file (gewoon van binsearch.info gehaald) daar zal het niet aan liggen.

Ik gebruik gentoo, en heb de gentoo-wiki gevolgd bij het installeren, alleen heb ik alles in mijn homedir geinstalleerd
zoals dit:
~/.nzbget
~/.nzbget/scripts
~/Downloads/data
~/Downloads/``al die ander andere subdirs van data zoals normaal''

Mijn nzbget.cfg ziet er als volgt uit:

<nzbget-config>
<options>

<!-- GLOBAL OPTIONS -->
<option name="tempdir">/home/jaap/Downloads/data/download/temp</option> <!-- directory to store temporary files -->
<option name="destinationdir">/home/jaap/Downloads/data/download/complete</option> <!-- destination-directory to store the downloaded files -->
<option name="appendpostnametodir">no</option> <!-- Append post's name to destinationdir? -->
<!-- works only if nzbfile is named: msgid_123456_POSTNAME.nzb -->
<option name="outputmode">logable</option> <!-- sets outputmode. May be "curses", "colored", or "logable" -->
<option name="dupecheck">yes</option> <!-- enables/disables dupechecking -->
<option name="downloadrate">0</option> <!-- Set the maximum download rate to 100 kB/s -->
<option name="renamebroken">yes</option> <!-- Visibly rename broken files on download appending "_broken"? -->
<option name="serverip">localhost</option> <!-- Set the IP which the client uses to contact the server -->
<option name="serverport">6789</option> <!-- Set the port which the server & client use -->
<option name="serverpassword">password</option> <!-- Set the password needed to succesfully queue a request -->
<option name="reloadqueue">yes</option> <!-- Possible values are yes, no and ask -->
<option name="info">log</option> <!-- Possible values are screen, log, both, none -->
<option name="warning">log</option> <!-- Possible values are screen, log, both, none -->
<option name="error">log</option> <!-- Possible values are screen, log, both, none -->
<option name="createbrokenfilelog">yes</option> <!-- Creates a log of all broken files, values yes/no -->
</options>
<servers>

<!-- This section defines which servers nzbget should connect to. -->
<!-- The servers will be ordered by their level, i.e. nzbget will at -->
<!-- first try to download an article from the level-0-server. -->
<!-- If that server fails, nzbget proceeds with the level-1-server, etc. -->
<!-- A good idea is surely to put your major download-server at level 0 -->
<!-- and your fill-servers at levels 1,2,... -->
<!-- NOTE: Do not leave out a level in your server-list and start with level 0! -->

<server level="0">
<host>newszilla.xs4all.nl</host> <!-- host-name of newsserver -->
<port>119</port> <!-- port to connect to (default 119 if not specified) -->
<user></user> <!-- username to use for authentication -->
<pass></pass> <!-- password to use for authentication -->
<connections>4</connections> <!-- maximal number of simultaneous connections to this server -->
</server>

<server level="1"> <!-- I have setup a SSH port forward so I can get more connections to my server -->
<host>localhost</host>
<port>10119</port>
<user>10014091</user>
<pass>PASSWORD</pass>
<connections>4</connections>
</server>

</servers>
</nzbget-config>

Het probleem ligt dus denk ik ergens bij het verbinding maken met de localhost, ik al geprobeerd het te veranderen naar een ip (eerste bij ifconfig), maar dan weet ik niet wat ik bij de port moet invullen. Ik verbind met het internet via een lokaal netwerk, studentenhuis met ongeveer 60 kamers met grote router. `pan' een andere newsreader die ik gebruik werkt wel gewoon.

user en password heb ik eigenlijk niet nodig het is geen payserver en ik hoef niet in te loggen. Ik heb al geprobeerd die gewoon weg of leeg te laten, ook de tweede server heb ik weggelaten (level 1) maar dat zou niet uit moeten maken denk ik. Poort is idd 119 dat werkt anders (bijv bij `pan' ook)

Ik heb het internet afgespeurd maar niemand kunnen vinden met een zelfde probleem dus als iemand mij zou kunnen helpen zou dat erg fijn zijn!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
nzbget dient eerst te draaien als service (bijv in screen; nzbget starten zonder parameters), daarna kun je er .nzb's heen sturen via nzbget <nzbfile>

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:42
Wat Jelmer zegt klopt, maar als je het voor af en toe eens wilt gebruiken kan het ook met de '-n' optie:
nzbget -n Downloads/mp3.nzb

De boel wordt dan direct gedownload zonder dat er een nzbget server hoeft te draaien.

Mocht je een webinterface gestuurde news-downloader zoeken, dan kan ik je ook nog Ninan aanraden: nzb-file in een directory mikken of uploaden en Ninan doet het downloaden, eventueel par-files downloaden, par2repair en unrar - met een mailtje na afloop.

• jaapkroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
vanaalten schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:55:
Wat Jelmer zegt klopt, maar als je het voor af en toe eens wilt gebruiken kan het ook met de '-n' optie:
nzbget -n Downloads/mp3.nzb

De boel wordt dan direct gedownload zonder dat er een nzbget server hoeft te draaien.
Die -n optie doet het 'm, bedankt!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me door simpelweg de documentatie te lezen ook wel uit te vinden :)
Mooi dat het is opgelost, en een verzoekje of je bij een eventueel volgende topictitel een iets minder generieke titel dan "error" wilt bedenken, en een uitroepteken is ook niet nodig :)

Dit topic is gesloten.