Toon posts:

marktplaats: foto's wisselen werkt niet in firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De veilingsite marktplaats heeft een "handig" javascriptje om andere foto's van het te veilen voorwerp in dezelfde pagina te laden. Het werkt echter niet onder Firefox, ik vermoed dat het script bepaalde methoden/objecten gebruikt die niet werken in Gecko-browsers. Ik zou zelf echter niet weten welke, iemand hier wel?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    <script type="text/javascript" language="JavaScript">
    <!--// Copyright Marktplaats.nl, 2003
    function switch_image( theUrl )
    {
        document.images.top_image.src = theUrl;
        var objAnchor = document.getElementById('photo');
        if (objAnchor.scrollIntoView) objAnchor.scrollIntoView(true);
    }
    //-->
    </script>

En is er een andere oplossing mogelijk die zowel in FF als MSIE werkt?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 15:50

André

Analytics dude

Gebruik die van Speurders?

scrollIntoView is een IE only functie die omgeschreven zal moeten worden naar een algemeen werkende functie. Je zult met een paar berekeningen zelf moeten kijken of de foto in de viewport staat en zo niet dan scrollen.
Daarnaast zou ik ipv document.images document.getElementById gebruiken om het plaatje aan te roepen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

als een image een id heeft kan je gewoon dit doen:
JavaScript:
1
window.location.hash = image_id;

Intentionally left blank

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 09:49

killercow

eth0

uhm, is dit stukje code niet duidelijk genoeg?
code:
1
2
-->

Zoek dus gewoon lekker zelf een eigen oplossing, er zijn ZAT gratis / vrije oplossing. Marktplaats geen aan dat ze niet willen dat je dat stukje code gebruikt, en toch, toch durf jij hier om hulp te vragen hoe je het het beste kunt stelen.

Je zou natuurlijk ook zelf een kleine tutorial javascript kunnen volgen.

openkat.nl al gezien?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 15:50

André

Analytics dude

killercow schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:15:
uhm, is dit stukje code niet duidelijk genoeg?
code:
1
2
-->

Zoek dus gewoon lekker zelf een eigen oplossing, er zijn ZAT gratis / vrije oplossing. Marktplaats geen aan dat ze niet willen dat je dat stukje code gebruikt, en toch, toch durf jij hier om hulp te vragen hoe je het het beste kunt stelen.
Nou, nou, zo zwaar hoef je daar niet aan te tillen. Het is geen coole js library ofzo maar een simpel image src verander scriptje. Ik vind het 2de gedeelte interessanter: 2003, daar komt die code ook uit.
Je zou natuurlijk ook zelf een kleine tutorial javascript kunnen volgen.
Idd, en door het bekijken van andere script leer je zelf ook steeds meer.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 09:49

killercow

eth0

André schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:38:
[...]

Nou, nou, zo zwaar hoef je daar niet aan te tillen. Het is geen coole js library ofzo maar een simpel image src verander scriptje. Ik vind het 2de gedeelte interessanter: 2003, daar komt die code ook uit.

[...]

Idd, en door het bekijken van andere script leer je zelf ook steeds meer.
Ja dat is allemaal inderdaad wel zo, maar waarom ZOU je het doen, als er genoeg gratis een mooiere JS libs beschkbaar zijn. Van het zoeken naar een gratis variant kom je vanzelf wel allerlei clue's en dingetjes tegen die je helpen om je doel te bereiken en een betere coder te worden.
Dit is gewoon te gemakkelijk.

Ik heb X nodig,
Oh marktplaats heeft dat.ook.
steelt.
Hmm, werkt nie, ff naar GOT. Jongens mijn gestolen scriptje werkt niet.

Of:
Hmm,ik heb x nodig,
marktplaats heeft dat ook,
kijkt naar code, leert, maakt eigen variant

Of:
Hmm,ik heb x nodig,
marktplaats heeft dat ook,
Hoe zouden ze dat noemen, (zelfde als hier op got?, maar dan engels?)
googled naar oplossing, komt uit bij allerlei mooie oplossingen, met uitleg, en gratis.

Jij mag kiezen, hij is nieuw hier, en dit is gewoon nog erger dan een scriptrequest naar mijn idee.
Haal dan iig de copyright eruit, zodat wij niet meteen zien dat je er niks zelf aan gedaan hebt, (al is dat in the long run nog lomper)

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de nuttige opmerkingen.

Even voor de goede orde, de reden van mijn vraag was academische interesse. Ik heb zelf geen plannen iets met dit script te doen. Ik had marktplaats gemaild dat hun script niet werkt, en wilde daarna weten waarom niet.

Natuurlijk staat het iedereen vrij niet te reageren op een vraag als je eigenlijk vindt dat die triviaal is. Maar alle beginnende programmeurs zijn denk ik blij dat ze af en toe een helpende hand krijgen. Bedankt dus.
Pagina: 1