Toon posts:

[CSS] Twee loopende backgrounds en geen scrollbalken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het onderstaande plaatje zie je een schematische voorstelling van een mogelijke website. De site moet worden opgebouwd in div's. Het menu en het content-gedeelte (in het midden) moeten geschikt zijn voor een resolutie van 800*600; in die resolutie zijn de vlakken links (groen) en rechts (geeloranje) niet zichtbaar. In hogere resoluties ziet men de vlakken dus wel.

Ga er even van uit dat op de backgrounds van de vlakken twee verschillende plaatjes (gifjes of jpg's) moeten loopen (links en rechts). Hoe doe ik dit zonder dat er scrollbalken verschijnen? Ik hoop dat 't duidelijks is wat ik bedoel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/jos/sitevoorbeeld.gif

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 10:16 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En wat heb je al geprobeerd? Gezocht? En wat werkte er niet?
Dit is (hier @GoT, maar ook all over the 'net) al 10 miljard keer behandeld...

En mocht dat je vraag niet beantwoorden, wees dan specifieker. Post relevante code (html+css) en geef aan wat je probleem precies is.

[ Voor 67% gewijzigd door RobIII op 28-06-2006 10:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik centreer het menu en het content-gedeelte gewoon op deze manier:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
#container {    
background-color:#fff;
position:relative;
width:780px;
left:50%;
margin-left: -390px; /* -(width / 2 ) */
}

En dan wil ik links en rechts van deze div dus twee verschillende (image)backgrounds laten loopen.
En dan moet de website dus ook geschikt blijven voor een resolutie van 800*600!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 10:22 ]

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat centreren kan beter zo:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
#container {     
  margin:0 auto;
}

Gaat het echt over 2 'normale' achtergrondkleuren, of moeten het persee images zijn? Een hele simpele oplossing is bijv. de body een achtergrondkleur geven, die je dan rechts ziet, en een image gebruiken voor de linkerbalk...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:21:
Ik centreer het menu en het content-gedeelte gewoon op deze manier:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
#container {    
position:relative;
left:50%;
margin-left: -390px; /* -(width / 2 ) */
}

En dan wil ik links en rechts van deze div dus twee verschillende (image)backgrounds laten loopen.
En dan moet de website dus ook geschikt blijven voor een resolutie van 800*600!
Een div centreren doe je "gewoon" met margin:auto. En verder zou ik eens kijken naar de linkjes die ik je gaf. Wat jij probeert te doen hebben duizenden al eerder gedaan.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Gaat het echt over 2 'normale' achtergrondkleuren, of moeten het persee images zijn? Een hele simpele oplossing is bijv. de body een achtergrondkleur geven, die je dan rechts ziet, en een image gebruiken voor de linkerbalk...
Het gaat dus inderdaad om twee images. Helaas :P

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

je zou dan 2 divjes kunnen aanmaken, 1 met de achtergrond voor de linker kan, en 1 voor de rechterkant. Vervolgens zet je die met float naast elkaar (dus breedte van beide 50%) en met z-index onder de content divs. Het verder geeft je een height:100% en voila.

Raar... Is zo gek nog niet

Pagina: 1