[debialinux installatie kopieren naar grotere schijf op sata

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Aangezien mijn huidige maxtor 250 gig ide vreemde geluiden aan het maken is wil ik de installatie overzetten naar een maxtor 300 gig sata schijf. Dit gaat verhuizen naar een asus a7n8x-e deluxe bordje waar onboard sata aansluiting op zit.
De huidige debian installatie is 2.6.
Kan ik gewoon het DD commando gebruiken of mis ik dan 50 gig. En hoe zit het met die sata ondersteuning. Wordt dit inmiddels al goed indersteund onder linux?

I'll be back

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

hm, lijkt me dat je gewoon even een fs moet maken op de nieuwe sata disk en dan via het liefst een livecd even de boel gaat overknallen :)

overknallen vanuit init1 zou je evt ook wel kunnen denkik...

edit:
natuurlijk de bootloader niet vergeten ;) via een chroot ofzo kan je die dan instaleren.

[ Voor 20% gewijzigd door nzyme op 28-06-2006 10:14 ]

| Hardcore - Terror |

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

op huidige disk eerst nieuwe kernel bakken met support voor nieuwe hardware
single user mode booten
1/1 kopie maken met dd

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

ripperke schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:14:
op huidige disk eerst nieuwe kernel bakken met support voor nieuwe hardware
single user mode booten
1/1 kopie maken met dd
Met dd maak je een exacte kopie van een schijf, als je dus een 1 op 1 kopie maakt en op je nieuwe schijf zet zit je dus weer met je oude kernel van je stukgaande pc..

?

Of kent dd meer opties die ik niet ken? :)

Wat imho is het snelste is, is gewoon die nieuwe bak lekker helemaal installeren (is echt ZO klaar met apt-get...) en dan gewoon configfiles overzetten. Heb het laatst nog zo gedaan met een machine die mailserver, faxserver, webserver en proxyserver was. Binnen 1,5 uur klaar :)

[ Voor 24% gewijzigd door DeMoN op 28-06-2006 10:36 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

DeMoN schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:35:
[...]
Met dd maak je een exacte kopie van een schijf, als je dus een 1 op 1 kopie maakt en op je nieuwe schijf zet zit je dus weer met je oude kernel van je stukgaande pc..
daarmee dat ik ook éérst zei, om op de -huidige- install een nieuwe kernel te maken en daarna pas dd te gebruiken.

Maar al moet ik je wel gelijk geven, een nieuwe install is zoveel beter :)

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik denk dat ik dan toch maar voor een nieuwe install ga. Lekker apt-getten enzo :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door herminator op 28-06-2006 11:33 ]

I'll be back

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

is het met DD niet zo dat hij de COMPLETE disk overzet ? dus ook lege sectoren (wat het dus tamelijk onzinnig maakt in deze situatie)?

| Hardcore - Terror |

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

ripperke schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:43:
[...]

daarmee dat ik ook éérst zei, om op de -huidige- install een nieuwe kernel te maken en daarna pas dd te gebruiken.

Maar al moet ik je wel gelijk geven, een nieuwe install is zoveel beter :)
Ok, maar dan zit je achteraf met een bloated kernel omdat hij dan ook support heeft voor de hardware van je oude bak :) Maakt niet zoveel uit maar netjes is anders ;)
Hellraizer schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:35:
is het met DD niet zo dat hij de COMPLETE disk overzet ? dus ook lege sectoren (wat het dus tamelijk onzinnig maakt in deze situatie)?
En dat dacht ik dus ook. Eigenlijk weet ik het wel zeker dus gewoon een nieuwe install doen maar zo te zien gaat de TS dat ook doen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1