Mod_rewrite / Isapi visie?

Pagina: 1
Acties:

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Hey luitjes,
In mijn CMS schrijf ik door middel van Isapi de hierarchie in de URL. Dit ivm zoekmachines en overzichtelijkheid voor de gebruiker.

Aangezien er in de menu's ook af en toe speciale karakters kunnen voorkomen moet ik ze vervangen door URL geldige karakters.

het &-teken heb ik reeds vervangen door een - en de spatie door een underscore.
bv
J&B Creatief -> J-B_Creatief

Nu ben ik er achter gekomen (doh) dat ik uiteraard meer speciale karakters zijn dan dat er alternatieven zijn te verzinnen... Heeft iemand hier een idee voor?

Probleem is dat de URL precies moet overeenkomen met het veld uit de database aangezien je ook terug moet kunnen herleiden op welke pagina je zit. Ik wil niet met ID's in de URL werken.

Groet,
Jeff

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 15:50

André

Analytics dude

kalechinees schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:56:

Probleem is dat de URL precies moet overeenkomen met het veld uit de database aangezien je ook terug moet kunnen herleiden op welke pagina je zit. Ik wil niet met ID's in de URL werken.
Probleem is dat je opzet dan helemaal fout is. Je gaat toch niet aan de hand van een url matchen in de database?

Waarom doe je dan niet zoiets:
www.website.com/29024890/...r-je-alles-in-pleurt.html
Dan kun je aan de hand van dat id matchen.

Zo doen ze het op de t.net frontpage ook:
nieuws: W3C publiceert richtlijnen voor mobiele websites
nieuws: W3C publiceert richtlijnen voor mobiele websites
Beide keer hetzelfde bericht ;)

[ Voor 18% gewijzigd door André op 28-06-2006 10:37 ]

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Klopt dat meestal de structuur www.website.com/[ID]/logische-pagina-naam/ wordt gebruikt maar dit wilde ik juist niet :)
Ik wil juist een hierarchische structuur in m'n URL tonen.
www.website.com/level1/level2/level3 etc.

Ik wil juist de URL gebruiken in de query want als hij niet geresolved kan worden zal hij dat gebruiken in een automatische zoekfunctie...

lastig ja... ik kan nog altijd bepaalde karakers door codes gaan vervangen, alhoewel dat ook wel een ranzige oplossing is...
spatie -> underscore
& -> min-teken
min-teken -> 2 min-tekens oid (?)
etc
etc

[ Voor 3% gewijzigd door kalechinees op 28-06-2006 13:23 ]