Toon posts:

Vista crasht na upgrade Sapphire X1600 Pro 512MB AGP 8x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een upgrade op mijn systeem uitgevoerd door de videokaart te vervangen voor een nieuwe Sapphire X1600 Pro, 512MB, AGP 8x. Mijn systeem is dual boot, te weten Windows XP en Vista. Onder XP heb ik geen enkel probleem gehad m.b.t. de upgrade en draait de kaart als een zonnetje, onder Vista echter wel. Tijdens de eerste boot na installatie kon ik nog wel inloggen, de kaart werd herkend in Vista en de drivers werden geïnstalleerd. Na de reboot crasht het systeem echter tijdens het bootscreen. Het vreemde is dat de "voortgangsindicator" van het Vista bootscreen wel weer wordt gegeven, het windows logo wat daarboven hoort echter niet. In safe modus kan ik overigens wel Vista starten, wat in eerste instantie lijkt te duiden op driverproblemen.

Ik heb de kaart onder hardwaredevices al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd; ik heb de beta drivers voor Vista van ATi geïnstalleerd, helaas zonder succes. Het probleem blijft. Hebben meer mensen hier problemen mee en is er een oplossing voorhanden? Op de site van ATi, noch die van Sapphire kan ik iets terug vinden...

Systeem:
GigaByte GA8-INXP
Intel PIV 2,4GHz
512MB Dual channel PC2700 DDR
2 x WD Raptors SATA

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:38

sapphire

Die-hard pruts0r

je gebruikt beta drivers in een beta OS, zegt misschieng enoeg......

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:43:
je gebruikt beta drivers in een beta OS, zegt misschieng enoeg......
Ja dat weet ik ook wel, maar dat mag mij er toch niet van weerhouden een vraag te stellen op het GoT? Ik verwacht dat hier meerdere mensen zijn met een kaart met dezelfde chipset die toch gewoon draait onder Vista...

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Driver removal tools nodig? Je hoort regelmatig over driversoftware die hardnekkiger is dan spyware :+

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat is altijd het proberen waard. Heb je een linkje? Thx!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Ik hoop dat je, toen je oude kaart er nog in zat, dat je toen de drivers verwijderd hebt, vervolgens de kaart vervangen hebt door de nieuwe, opgestart in safe mode, kijken of er nog resten in computer management zijn van je oude kaart, zo ja verwijderd, vervolgens opnieuw gestart en de drivers geinstalleerd?

Achteraf drivers en onderdelen in computermanagement is vragen om problemen, zeker met een beta os...

Ik denk dat je beter opnieuw kan installeren.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren de Vista partitie geformatteerd en het OS opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder succes :X Nog steeds crasht het systeem tijdens het booten. Is er niemand die dezelfde problemen heeft met een X1600 Pro kaart?Of zijn er mensen die zonder problemen met de kaart Vista draaien?
Pagina: 1