Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[man/vrouw] Sexe maakt het verschil

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
'Minder ruzie met vrouw achter stuur'

AMSTERDAM - Met een vrouw achter het stuur is de kans kleiner op ruzies tussen mannen en vrouwen in de auto. Dat blijkt woensdag uit een onderzoek in opdracht van Halfords dat De Telegraaf presenteert. Vooral de kans op ruzies over kaartlezen vermindert wanneer de vrouw rijdt.

Volgens het onderzoek maakt 76 procent van de reizende geliefden ruzie onderweg. Van deze conflicten gaat de helft over kaartlezen. Ook het commentaar leveren op de rijstijl van de partner wekt veel ergernis.

De ruzies worden door ruim dertig procent van de ondervraagden direct uitgepraat. Het zijn vooral vrouwen die hun onvrede laten blijken door te zwijgen.
http://www.nu.nl/news/765...rouw_achter_stuur%27.html

/zoveelste onzin-onderzoek. Je kun er natuurlijk wel weer allerlei fijn vooroordelen - die we allemaal kunnen bevestigen - mee opdissen:
  • Man stuurt, vrouw zeurt (je rijdt te hard, te sportief, te whatever)
  • Man stuurt, geen vrouw in de wagen, geen ruzie
  • Vrouw stuurt, geen man in de wagen, geen ruzie
  • Man stuurt, vrouw kan geen kaartlezen en stuurt man het bos in
  • Vrouw stuurt, man houdt gewoon zijn bek, en laat haar zelf haar eigen fouten maken. Dan pas commentaar
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik appelleer hier duidelijk aan de wat oudere tweakert, die:
  • een vrouw, respectievelijk man, respectievelijk relatie heeft
  • een auto (heeft en deze) op soepele wijze door het verkeer weet te loodsen, met de accuratesse van een postduif (ondanks kaartlezende eega)
Maar iedereen die zijn of haar ouders hiermee heeft zien worstelen, voel je vrij om het met ons te delen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 28-06-2006 08:09 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
Ruzie heb ik nog niet gehad met mijn vriendin, maar ik heb haar over de jaren wel geleerd dat ze geen commentaar op mijn rijstijl moet geven. :)
Alleen als ik niet gezien heb dat ze voor me stilstaan, mag ze gillen. :P

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

Mrs. Twor heeft dat inderdaad ook gedaan. Als ik reed was het altijd van "Die auto remt" of ander commentaar. Heb de auto 1 keer langs de weg gezet uitgestapt en toen ze vroeg wat er was. Gezegd dat als ze het beter wist dat ze dan zelf maar moest rijden. Heeft wel goed geholpen :)

Verder bemoeid ze zich nu niet meer met mijn auto rijden. Zelf geef ik echt nooit commentaar op iemands rijden behalve als iemand niet doorschakeld en met 60 in zijn 3 blijf hangen, dat is wel zo irritant zo'n motor die veel te hoog in zijn toeren draait.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Als ervaringsdeskundige:
Ik krijg met enige regelmaat het commentaar dat ik te hard rijd. Nou doe ik dat ook meestal wel, dus zou je zeggen: terecht. Maar vrouwlief doet het zelf ook. Alleen rijdt zij dan 10 km/u te hard en ik 20. Een typisch geval van pot/ketel. En mij hoor je dan niet.

Ik anticipeer nogal ruim op opvallend rijgedrag (zoals bumperkleven, links/midden plakken, plotseling van rijstrook wisselen). Als ik iemand dat zie doen voor me (resp. achter me voor kleverts) dan ga ik er met een sprintje voorbij, om dat in elk geval niet pal voor me (resp. achter me voor kleverts) te laten gebeuren. Maar dat levert het commentaar op 'dat ik niet achter een andere auto kan blijven rijden'. Tja, als die voor me elke keer versnell/vertraagt, en ik wil graag strak 120 rijden, dan ga ik er voorbij: commentaar.

Terechte kritiek is wanneer ik wat 'te vlot' (strak) bochten of hobbels neem, hetgeen natuurlijk niet prettig is als bijrijder/passagier. Het is als bestuurder toch beter te verdragen, omdat je erop anticipeert en het niet onverwacht komt.

Daarentegen heb ik nog nimmer een aanrijding gehad (althans veroorzaakt) en al 11/2 jaar geen prent. En daarvoor alleen voor 5 km/u te hard. Niet bekeurd is toch gewoon niet gezeurd? En prent = dokken? Vrouwlief heeft het ooit geflikt om haast te hebben om (met mijn auto van de zaak) op 't werk te komen en daar een €90,- boete (door rood) voor te krijgen. En om de autoradio erin te laten zitten -> ruit ingetikt, autoradio weg (wederom mijn auto van de zaak). En mij hoor je dan niet. Kan immers gebeuren.

Ik kan één blik op de wegenkaart werpen, een week van tevoren, en dan blindelings ergens heen rijden (ook in het buitenland). Je hebt immers altijd nog (snelwegen, grotere wegen) de bewegwijzering! Mijn vrouw heeft liefst nog de kaart op schoot (nee, géén TomTom o.i.d., dat zou te gemakkelijk zijn, en teveel bedienningsongemak 8)7 ). En als ik rijd, dan nóg wil ze kaartlezen. En dat kan ze niet. En ik wíl het niet. En wanneer zij onverhoopt ( >:) ) rijdt, dan beweert ze dat ik het ook niet kan, terwijl zij in feite niet kan rijden en (snelle) instructies verwerken tegelijk. Dat is iets totaal anders, en de correcte interpretatie van de feiten. ;)

Ik heb altijd het idee dat je iemand aan moet spreken op daden, prestaties, niet op gevoelens. Maar ik ben dan ook een man... en erg nuchter, rationeel.

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 28-06-2006 08:31 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
Wij hebben beide onze goeie/slechte kanten:
- Ik kan niet kaartlezen (ik weet het, ik ben geen echte man :/ ), zij wel.
- Ik rij met de auto, zij durft niet (hoewel ze wel haar rijbewijs heeft...). :P

Als we dus ergens naartoe moeten geef ik geen commentaar op haar kaartlezen, en zij geeft geen commentaar (meer) op mijn rijstijl. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 28-06-2006 08:50 ]

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vraag me altijd af, hoe krijgt iemand het voor elkaar om niet te kunnen kaartlezen? :?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

m'n ma kan best aardig kaartlezen, die navigeerd altijd, mijn pa word misselijk dus die rijd als er niet of maar heel weinig op de kaart gekeken hoeft te worden. en op vakantie heeft m'n pa toch alletijd van de wereld dus horen zul je 'm niet snel :+

@Artcore, moet je gevoel voor hebben, iets wat de meeste mannen meer hebben (genetisch bepaald, dat deel van de hersenen beter ontwikkeld bij de man. Als dat vrouwen over het algemeen wat beter in talen zijn), hoe kan het dat sommigen ruimtelijk inzicht voor geen meter kunnen? terwijl ik het werkelijk een eitje vind :P

[ Voor 42% gewijzigd door GoldenSample op 28-06-2006 09:25 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ach, ik kan me de bruiloft, of beter: de rit naar de bruiloft, van Oscar the Grouch nog herinneren :o We moesten _om_ Arnhem heen en kwamen door een fout van mij of mijn vriendin _door_ Arnhem heen. Haar ouders hebben ook altijd onenigheid in de auto: Ma roept "links", pa roept "rechts", ma krijgt haar zin en pa krijgt gelijk :P Nu hebben ze een TomTom, dus als het fout gaat geef je de techniek de schuld ;) Probleem is alleen dat ze de dat ding nooit op de lader leggen en iedere keer als ze hem nodig hebben hun Medion PDA de TomTom software kwijt is :D

Overigens wil ik zodra ik m'n eerste auto koop (zeer binnenkort) direct een TomTom of ander navigatiesysteem kopen, het werkt gewoon echt veel fijner dan een kaartlezer op de bijrijdersstoel. Ik denk dat dat dus een hoop problemen in de auto voorkomt.

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 28-06-2006 09:47 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

Ik stuur en vriendin zit ernaast.
Op mijn rijstijl (sportief) krijg ik geen commentaar, ze vindt het zelfs prettig. Voor de juiste route heb ik navigatie. Ze kan trouwens wel goed kaartlezen, dus ook daar krijgen we geen ruzie om.

Maargoed, ze houdt ook van dragraces bijvoorbeeld, dus ik heb waarschijnlijk geluk ;)

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Heel herkenbaar!

Dat is ook de reden dat wanneer we naar Nederland gaan, mijn vrouw het stuk rond Parijs rijdt. ;) Maar voor de rest rij ik meestal. En ik erger me inderdaad van tijd tot tijd over haar commentaar.

"Je hoeft niet voor iedereen opzij te gaan hoor" als ik iemand erop laat. Na dat 20x gehoord te hebben blijf ik eens stug rechts rijden, "waarom liet je hem er niet op?" 8)7

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Artcore schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:19:
Ik vraag me altijd af, hoe krijgt iemand het voor elkaar om niet te kunnen kaartlezen? :?
GoldenSample schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:24:
... moet je gevoel voor hebben, iets wat de meeste mannen meer hebben (genetisch bepaald, dat deel van de hersenen beter ontwikkeld bij de man. Als dat vrouwen over het algemeen wat beter in talen zijn), hoe kan het dat sommigen ruimtelijk inzicht voor geen meter kunnen? terwijl ik het werkelijk een eitje vind :P
Inderdaad, het kaartlezen op zich is nooit het probleem, deze mensen hebben vooral moeite om zich te oriënteren.

Wat me eigenlijk opvalt is dat dit niet het allereerste onderwerp is van aardrijkskunde op de basisschool, of zelfs helemaal niet wordt behandeld. Met een paar simpele trucjes kun je je orientatievermogen verbeteren, maar dit leer je hooguit bij het leger of bij een lezing op de Op Pad beurs of zo. Ik kan mij wel een paar anekdotes herinneren:

- Mijn moeder kon op de lagere school totaal geen verband leggen tussen de namen op de kaart en de wereld om haar heen. Op een gegeven moment was de lerares het zat, legde de grote kaart op de vloer en plantte haar leerlinge er middenin... 'en in welke richting zie je nou Den Haag liggen?'.

- Ik zelf had soms moeite om tussen de 50000 mensen op het Pinkpopterrein ons groepje terug te vinden. Een Duitse vriend, die rekruten trainde voor het leger, liep altijd recht naar ons toe. Toen ik hem vroeg of hij er ook moeite mee had zei hij 'nee, wiezoo dan?'. Het bleek dat als je op het punt waar wij zaten om je heen keek, je achter je de lichtmasten in een rechte lijn zag en naast je tussen 2 herkenbare stands door kon kijken. Daar kon je je veel beter op oriënteren dan op de paden en het publiek.

Vooral sinds het laatste voorval heb ik mezelf aangeleerd om op de kaart even goed te kijken naar de ligging van herkenningspunten, want die onthoud ik veel makkelijker dan plaatsnamen. Bovendien is bij afslagen niet altijd de plaatsnaam aangegeven die je zou verwachten, dus als je dat ruimtelijke inzicht dan kunt gebruiken (zoals in 'de afslag ligt in dezelfde lijn als de landingsbaan van Schiphol' of 'ik moet 500m ten westen van het spoor blijven rijden') dan zit je alsnog goed.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Ghehehehe, heerlijk onderwerp. Ik heb namelijk jarenlang een vrouw naast me gehad in de auto en:
nooit ruzie

Sterker nog: complimenten op mijn rijstijl, "leuk hè?", "fijn" en "zzzz zzzz".

En als je een keer verkeerd rijdt, ach, rij je daarna weer goed. Boeien.

Het is dus zeer afhankelijk van de rijkunst van de man en het karakter van de vrouw. Helaas rijden er genoeg bosmongolen op de weg, hou op schei uit. En breek me de bek niet open over het te vaak verotte karakter van de gemiddelde westerse vrouw. En zie daar: een onderzoekje :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
M'n Pa kan wel goed auto-rijden en m'n Ma kan misschien bovengemiddeld kaartlezen (voor een vrouw), maar m'n Pa luistert dan nooit goed, aldus mn moeder :P Volgens mij is 't een combinatie van eigenwijsheid en onduidelijke communicatie waardoor 't de mist in gaat :P

Verwijderd

Ik ga begin augustus voor het eerst met 'dinnetje op vakantie, dus we zullen 't zien :P Ze heeft geen rijbewijs, en haar ouders ook niet, waardoor ze bijna geen referenties heeft. Kan dus goed los en gewoon zeggen dat dat altijd zo gaat :)

Aan de andere kant is het bepalen van de handigste route op een kaart niet haar sterkste punt. Wie weet basis voor de eerste ruzie :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 11:13 ]

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52

Hu9o

Schokkend

Mijn vriendin kon eerder ook totaal geen kaart lezen. Toen heb ik haar verteld hoe het werkt en na een tijdje had ze het opeens door. Nu kan ze prima kaartlezen. Dus als we ergens (ver weg) naar toe gaan dan kan ze nu zeggen waar we langs moeten.

Ik heb geen commentaar op haar en zij heeft geen commentaar op mij (ook geen reden toe).

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:13:
... Aan de andere kant is het bepalen van de handigste route op een kaart niet haar sterkste punt. Wie weet basis voor de eerste ruzie :P
Tip: kijk vooraf samen de route even door en markeer de punten waaraan ze jou onderweg moet herinneren.
Osiris schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:06:
... Volgens mij is 't een combinatie van eigenwijsheid en onduidelijke communicatie waardoor 't de mist in gaat :P
Oja, dat brengt me op een andere anekdote: het schijnt dat mijn opa en oma nog wel eens ergens op een Fries boerenerf met de de auto voor een open gierkuil hebben gestaan... 'Moet ik hier ècht rechtdoor vrouw?' 'Ja hoor, ik heb de kaart erbij, het moet de weg naar Harlingen zijn!' :'(

Hetzelfde stel is ook wel eens op weg naar de Betuwe al ruziënd afgedwaald. Uiteindelijk besluit manlief een voorbijganger de weg te vragen. Voorbijganger begint 'Awel, 'oe zijt ge dan 'eelmaal 'ier komme? Ge zult moet'n keren'... waarop opa zijn emoties niet meer kan bedwingen: 'Mens! spreek je moers taal!'.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als ik naar mijn ouders kijk; op vakantie rijden ze allebei even veel, doen ze evenveel en geven ze evenveel commentaar op elkaar. Dus, wat dat betreft zit het wel goed.

Als ik naar mezelf kijk; helaas/gelukkig weten/wisten mijn vriendinnen dat ik tot op heden veel beter dan hun kan rijden en navigeren. Dus of ik nou in de stad 30 km/h rij of op de snelweg met 200+; ik heb nog nooit negatief commentaar gekregen op mijn rijstijl o.i.d.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mx. Alba
  • Laatst online: 01:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn vader was vrachtautochauffeur... Hij kent alle grote Europese wegen als zijn broekzak, en een Volvo met lel van een caravan was voor hem "klein", dus op vakantie waren er nooit problemen. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zowel als mijn vriendin kunnen beide niet fatsoenlijk kaartlezen. :D

Dat is dan ook de reden dat we meerdere navigatiesystemen hebben, naar ultieme tevredenheid van ons beide. :P

Wat betreft de rest van het rijden, aangezien navigeren dus niet zo'n issue is, krijg ik wel eens commentaar als ik een wat al te sportieve rijstijl heb, maar dat is dan meer van "Goh, wat rij je aggresief vandaag" en daar blijft het dan meestal bij, behalve als ik heel hard door een bocht hoek en ze wat last heeft van de G-krachten. ;) Over het algemeen gaat het altijd goed en we houden alletwee wel van doorrijden. Dus snelheidsovertredingen zijn voor ons beide geen issue.

Mijn vriendin rijd over het algemeen wat rustiger dan ik (bochtenwerk) hoewel dat al wel van de categorie is dat ze aanzienlijk harder door een bocht heen gaat dan de gemiddelde automobikluns, die alleen maar hard rechtdoor kunnen en vervolgens hun auto door de bocht heen parkeren.

Eigenlijk heb ik dus weinig aan te merken op mijn vriendin, ze houd van doorrijden, neemt bochten sneller dan de gemiddelde automobilist, heeft een voorkeur voor grote snelle auto's, dus tja, wat wil je nog meer? :P

Alleen als ze 's ochtends net wakker is rijd ze als een natte krant, maar vooruit, dat is haar vergeven. ;)

Aannames zijn fataal.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Neee, als ik gestresst ben, DAN rij ik als een natte krant. Maar voor de rest valt het wel mee.

Ik mag graag "optrekkertje" doen met een sjonniebak die denkt dat die kampbak BMW toch niet meer vooruit komt. >:) >:) >:) Dus wel, vooral omdat het een automaat is.
Als je die er dan uit trekt - en ik ga dan een normale snelheid rijden - dan haalt ie je ALTIJD in met onbenullige snelheid, met een verbeten trek om de mond. Eruit getrokken door een vrouw!
Gna. :D

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Elvhenk schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:52:
Neee, als ik gestresst ben, DAN rij ik als een natte krant. Maar voor de rest valt het wel mee.

Ik mag graag "optrekkertje" doen met een sjonniebak die denkt dat die kampbak BMW toch niet meer vooruit komt. >:) >:) >:) Dus wel, vooral omdat het een automaat is.
Als je die er dan uit trekt - en ik ga dan een normale snelheid rijden - dan haalt ie je ALTIJD in met onbenullige snelheid, met een verbeten trek om de mond. Eruit getrokken door een vrouw!
Gna. :D
maar wellicht weet hij wél waar hij rijdt en naartoe moet :+

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GaMeOvEr schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:45:Alleen als ze 's ochtends net wakker is rijd ze als een natte krant, maar vooruit, dat is haar vergeven. ;)
Tip: onderzoek heeft uitgewezen dan mensen 10 tot 120 minuten na het wakker worden nog aanzienlijk problemen kunnen hebben met autorijden. Het is zelfs erger dan "gemiddeld aangeschoten" in de auto stappen.

* MAX3400 vraagt zich af of dit het file-probleem oplost.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Ramzzz schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:54:
[...]

maar wellicht weet hij wél waar hij rijdt en naartoe moet :+
Anywhere. Als ie mij maar inhaalt...

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:04:
Maargoed, ze houdt ook van dragraces bijvoorbeeld, dus ik heb waarschijnlijk geluk ;)
Gelukt noemt hij het :/
Kwam ik maar zo'n meid tegen. Zijn meestal van die dozen welke het maar eng vinden dat ik motorrijd en dat ik maar moet stoppen om met een wagen met plastiek te rijden |:( Dat is meer voor een kerel van mijn leeftijd vinden ze :/

Nee, ik moet nog de eerste meid tegen komen welke me buiten de bocht in komt halen. Alleen hoop ik dat ik dan geneog vermogen over heb om het na de bocht recht te trekken :+

[ Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 28-06-2006 12:15 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, inderdaad...

Als de vrouw stuurt moet de man kaartlezen... Zodoende komen ze wél op de plaats van bestemming en heeft de man minder tijd om op de gebrekkige rijvaardigheid van de vrouw te letten... Logisch... :+

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-11 08:57
mn vriend en ik zitten 's avonds en in het weekend (of op vakantie) regelmatig bij elkaar in de auto. De ene keer rijdt hij, de andere keer rij ik. hij heeft zn rijbewijs 8 jaar (400.000km+) en ik 7 jaar (200.000km+). Hij heeft 3 auto's total-loss gereden, ik 0.... (die 3 natuurlijk wel allemaal buiten zijn schuld om.... jaja)...

We rijden allebei stevig door zal ik maar zeggen en ergeren ons allebei regelmatig aan elkaar, maar als we dat dan zeggen dan is het idd ruzie in de auto. Dus nu zeggen we er nix over en doen we net alsof we het niet zien van elkaar. Tenzij ik of hij er misselijk van wordt ofzo. Werkt prima

We hebben wel eens ruzie over de weg, en dat komt zeker niet omdat ik geen kaart zou kunnen lezen ofzo (ik ben iemand die dat beter kan dan hij :+ ). Dan rijden we naar Frankrijk, vaste plaats, en hij wil perse via route 1 en ik perse via route 2.... Hij heeft de strijd al een paar jaar opgegeven omdat ie weet dat ik anders de hele weg zit te zeuren :o

Overigens rijden wij altijd zonder kaart, vroeger met laptop+gps en tegenwoordig is Eva onze nieuwe vriendin, en geloof me, verdwalen kan alsnog , en vervolgens elkaar de schuld geven :X (bij tolpoortjes uiterst rechtse een keer genomen, bleek ook een afslag te zijn, waar geen oprit meer was... Ik had niet goed op de laptop gekeken en hij had niet op de borden gelet etc....)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

Pagina: 1