Triple monitor met PCIe + PCI kaart

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Topicstarter
Omdat mijn huidige dual monitor setup aan het doodgaan is (1 iiyama is de geest aan het geven) heb ik vervanging op het oog, weer 2 iiyamas. Dat betekent, als die koop doorgaat, dat ik 3 werkende 17" iiyamas heb. En nog ruimte op m'n bureau.... hmmm.... triple monitor :)

Ik heb al wat research gedaan maar verschillende sites spreken elkaar tegen. Enerzijds wordt beweerd dat het voor dualmonitor (dus, zou ik denken, ook triple?) beter is om kaarten van hetzelfde merk te kopen zodat dezelfde drivers gebruikt kunnen worden. Echter zijn er ook veel mensen die roepen dat je juist een ander merk moet kopen, bv ATI als je al een Nvid kaart hebt, om op die wijze juist elke kaart een eigen driver te geven. Weinig mensen die eigenlijk doorsslaggevende informatie, vooral veel geroep dat het bij hun niet werkt.Op GoT gaan de topics vooral in op situaties uit 2002-2004, waarbij men 1 AGP met 2 PCI kaarten of 1 dualhead AGP met 1 PCI kaart draait. Wat ik voorzover gelezen heb zijn dit andere situaties dan PCIe dualhead met andere kaarten, voornamelijk omdat het hierbij minder goed gaat :).

Ik draai op een Asus A8N-SLI Premium met daarop een Asus 6600GTI Silenced PCIe kaart. Mijn keuzes zijn daarom een extra PCIe kaart of een extra PCI kaart. En dat kan dan een Nvidia of een ATI kaart zijn... Ik heb origineel het systeem zo in elkaar gezet met het idee dat ik eventueel SLI kon draaien, maar gezien het niet mogelijk is om dualmonitor te draaien met SLI aan (en ik dat echt minimaal eis van een setup) zie ik daar toch geen heil meer in. Een goedkope passief gekoelde PCIe kaart is daarom een prima optie, maar wat voor soort? Wie heeft ook zoiets al geprobeerd en kan me er meer over vertellen?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-07 00:15

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik gebruik zelf 2 ati kaarten, 1 agp en 1 pci (niet express), maar ik denk dat het prima mogelijk is in windows mbv apparaatbeheer en monitorinstelling dat makkelijk voor elkaar te krijgen is. Anders zouden er ook wel bakken met topics zijn 'help! mijn ati kaart werkt niet met mijn nvidea kaart!'.

• Acolyte57

Acolyte57

Topicstarter
Nou, als je googled op triple monitor of triplehead zijn daar er ook best veel van :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Acolyte57

Acolyte57

Topicstarter
Om even een netjes einde aan dit topic te breien, ik heb nu een XFX 6200TC PCIe kaart gekocht. Alles werkt prima! Drie monitors zonder enige problemen, alleen werd de kaart eerst niet herkend en moest ik nieuwe forceware drivers installen.