[Vista] asus WL-138 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Mijn WL-138 pci kaart voor wireless internet van asus werkt niet onder Vista. Ik kan ook geen drivers vinden voor Vista. Ik gebruik zelf op dit moment de Vista 64-bit. Ik heb al de XP-64 bit drivers geprobeerd, maar die wil vista niet laden. Weet iemand vista drivers of heeft iemand een andere oplossing? Ik begrijp dit niet, want dit is toch een veelgebruikte wifi kaart?

• Trunksmd
Schop :)

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kijk eens wat voor chip er op het kaartje zit? Misschien kun je via Google non-Asus drivers vinden.

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 12:12
Ik heb die kaart ook en heb onder XP de drivers van de chip fabrikant nu draaien. Deze werken bij mij beter dan die van ASUS. Beter ontvangst/bereik en hogere snelheden. De chipset die erop zit is van Marvell (als je versie 1 hebt, bij V2 is deze van Broadcom).

[ Voor 3% gewijzigd door ecageman op 30-06-2006 10:33 ]

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• Trunksmd
Ik heb versie 1 van marvell, waar vind ik die drivers?

• Trunksmd
Ik vind de productbenaming van die marvellchip niet, de website had ik reeds gevonden.

Verwijderd

Ik heb deze kaart zelf niet, maar met wat google werk lijkt er een Marvell Libertas in te zitten...

deze driver zou dan moeten werken:

ftp://ftp.asus.com.tw/pub...fi-g/WIFI_V2712_64bit.zip

• Trunksmd
Ik heb deze kaart zelf niet, maar met wat google werk lijkt er een Marvell Libertas in te zitten...

deze driver zou dan moeten werken:

ftp://ftp.asus.com.tw/pub...fi-g/WIFI_V2712_64bit.zip

#Hier ben ik dus mee begonnen: WIndows encounterd a problem; windows can not install this driver (code 39)

En op de marvell site vind ik de drivers niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Trunksmd op 02-07-2006 10:52 ]

• Trunksmd
kan niemand mij helpen?

• Trunksmd
kick :) Ik ben nog steeds op zoek naar werkende drivers

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je pech hebt en dat er (nog) geen werkende drivers zijn voor Vista. Misschien dit kaartje verkopen en voor dat geld een ander kaartje kopen (die wel werkt onder Vista)?

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:52
Het gekke is hij werkt wel de kaart (met de laatste drivers), maar vista zegt dat de instellingen van het Wi-FI netwerk niet overeenkomen met de kaart.

Heel apart. Nog geen oplossing voor gevonden....

• tspawn
Nu vista gelanceerd is heeft iemand al een idee ?

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

ja, het is aan de fabrikant om te besluiten een driver voor Vista uit te brengen, niet omdat deze evt. veel verkocht is. Heb je al gemaild met asus support (op hun forum een vraag gesteld??)

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Zelfde probleem hier. Dat Asus nu versie 2 met broadcom gebruikt zegt eigenlijk al genoeg. Gelukkig zijn die kaartjes niet al te duur meer... :( Afwachten op Marvell dus. NB. Asus gebruikt vaak gewoon de drivers van de chipsetfabriek die dan in een ander Asus jasje (install) geschoven worden.

"That was left handed..." - JJH

• tspawn
Nou het vreemde is hij doet het wel, maar je kan niks instellen. Ook Vista kan geen encryptieinstellingen tevoorschijn halen. (en dan is ie eigenlijk volledig als Marvell Yukon geinstalleerd)

Eom nou twee maande met de buren mee te liften (ik schrok er trouwens van hoeveel mensen gewoon alles open hebben staan)

[ Voor 11% gewijzigd door tspawn op 31-01-2007 11:04 ]

Pagina: 1