Toon posts:

XP x64 start langzaam op na reinstall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn XP x64 na een periode van tijd zeer traag opstartte heb ik xp maar even gereinstalled, ging allemaal prima totdat ie na een stel opdautes te hebben geinstalled er weer echt een kwartier over deed. Heel vreemd ik heb dus echt 4 uur geleden xp drop gezet en nu al gaat het opstarten weer traag, mn systeem
athlon 3000+ @2000mhx
2gb corsair 400
80 gb hdd
geforce 7900GT @600/1400
asus K8N4-e

lijkt dit jullie een software probleem of iets hardwarematig? ik ben echt het sprro bijster.

hulp word zeer gewaardeerd. :/

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mijn systeem draait na de eerste paar updates ook wel langzaam, maar dat is na een dagje altijd wel weg. Wacht dus een dagje af, en kijk dan eens opnieuw.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je ons van informatie voorzien ?

Is er bijvoorbeeld veel schijf activiteit ?
Wordt je processor onevenredig zwaar belast ?
Heb je de updates bekeken ?
Een keer de updates verwijderen (of een schone installatie beginnen) en een voor een installeren (waarbij je dus gaat kijken of hier een boosdoener tussen zit).

Een behoorlijke troubleshoot lijkt me het minste om verder te gaan !

[ Voor 10% gewijzigd door lier op 28-06-2006 10:47 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
cpu usage is normaal, schijf activiteit ook denk ik? (hoe check ik dat?) over die updates weet ik het niet aangezien ik gewoon auto updates aan heb staan..

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-03 07:47
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:09:
cpu usage is normaal, schijf activiteit ook denk ik? (hoe check ik dat?) over die updates weet ik het niet aangezien ik gewoon auto updates aan heb staan..
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:09:
Je kunt op de site van windows updates zien wat een update allemaal op je PC installeerd. Schijf activiteit zou ik zo 123 niet weten, maar je kunt je HD lampje op je kast eens in de gaten houden als je computer opstart en als je in Windows zit.

Verwijderd

Topicstarter
ik vind t zo raar dat dat windows balkje maar blijft lopen (10 min lang..) en dat als ie dan eenmaal is opgestart ie prima loopt..

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10-2025
Daar heb ik ook wel eens last van, zitten er niet per ongeluk nog USB-devices of CD-roms/DVD-roms in je PC, want dan zal die waarschijnlijk die helemaal aflezen om te kijken of hij hem moet booten.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 13:59

CasGas

.

Outerspace schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:26:
Mijn systeem draait na de eerste paar updates ook wel langzaam, maar dat is na een dagje altijd wel weg. Wacht dus een dagje af, en kijk dan eens opnieuw.
Zal wel net zoiets als fruit zijn, dat moet ook rijpen ofzo? 8)7
"Na een dagje" loopt die beter lijkt me niet echt 8)7

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

offtopic:
call me crazy then, maar ik heb het echt zo meegemaakt. Goed het zou misschien kunnen komen door de updates die op dat moment nog niet actief zijn en na de reboots wel.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
FTMarcella schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:31:
Daar heb ik ook wel eens last van, zitten er niet per ongeluk nog USB-devices of CD-roms/DVD-roms in je PC, want dan zal die waarschijnlijk die helemaal aflezen om te kijken of hij hem moet booten.
ik ben je eeuwig dankbaar, toen er nog een cd in de tray zat duurde het gemiddeld zo'n 7 minuten, nu 40 seconden. _/-\o_
Pagina: 1