Ik had al enige tijd een SCSI Raid controller liggen en heb gisteren twee nieuwe hdd's ervoor gehaald voor in een raid0 config. Krijg ik dus deze lousy performance eruit (HD-tune etc geven zelfde lage throughput):

Ik heb al even in de 'post hier je raid0 scores' topic gekeken en ik zie dat mensen daar met 2x een sata schijf (raptors) rond de 200 mb/s halen. Er moet dus wel iets mis zijn aangezien deze hdd's zouden moeten rouleren
). Ik heb al verschillende stripe sizes geprobeerd (128k zou hogere throughput moeten leveren in vergelijking met 64k). Accestime is goed overigens met 6ms average (de hdd's hebben allebei 3.2 ms, en met raid0 wordt dat hoger uiteraard)
Ik zie overigens wel dat in die benchmark db er ook eentje staat met soortgelijke performance (alleen dan met 6x 18gb 15k)
Mijn specs:
HDD's
2x Seagate Cheetah 15k U320 36GB
Controller
Ami MegaRaid Elite 1600
- Dual Channel Ultra 160
- 64 Bit / 66 Mhz Pci
- 128 MB Cache
- Elke HDD heeft zijn eigen kanaal (zonder overige apparaten)
- Bios geeft aan dat ze U160 zijn
- Stripe size 128k
- TCQ staat aan
PC
- Dual Xeon 3ghz
- Asus NCCH-DL Mobo (met PCI-X, dus aan de bus zal het niet liggen)
- 2 GB

Ik heb al even in de 'post hier je raid0 scores' topic gekeken en ik zie dat mensen daar met 2x een sata schijf (raptors) rond de 200 mb/s halen. Er moet dus wel iets mis zijn aangezien deze hdd's zouden moeten rouleren
Ik zie overigens wel dat in die benchmark db er ook eentje staat met soortgelijke performance (alleen dan met 6x 18gb 15k)
Mijn specs:
HDD's
2x Seagate Cheetah 15k U320 36GB
Controller
Ami MegaRaid Elite 1600
- Dual Channel Ultra 160
- 64 Bit / 66 Mhz Pci
- 128 MB Cache
- Elke HDD heeft zijn eigen kanaal (zonder overige apparaten)
- Bios geeft aan dat ze U160 zijn
- Stripe size 128k
- TCQ staat aan
PC
- Dual Xeon 3ghz
- Asus NCCH-DL Mobo (met PCI-X, dus aan de bus zal het niet liggen)
- 2 GB
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 23:54 ]