[PHP] Door Flash opgevraagde pagina neemt session niet over

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een pagina met Flash waarmee je meerdere bestanden kan uploaden. Dat flashbestand (upload.swf) verstuurt dan een voor een de bestanden naar uploadsave.php met een mooie progress bar. In uploadsave.php staat de volgende code:
­
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
session_start();

if (!$_SESSION['userid']){
   die('login');
}

$login = $_SESSION['userid'];
// upload bestand
Met een HTTP Analyzer kan ik checken welke output het uploadsave.php geeft. In Firefox/Opera krijg ik steeds de melding "login". Internet Explorer uploadt gewoon het bestand. Het bestand upload.swf hoeft niets te doen met de output die uploadsave.php geeft.

Het probleem is blijkbaar dat een pagina die wordt opgevraagd door upload.swf niet de sessie van de browser overneemt. Is het op een of andere manier mogelijk dat de sessie wordt gedeeld tussen browser en flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Bekend probleem. Ik heb het opgelost door de session_id mee te geven aan de Flash movie door middel van flashvars. Bij het posten vanuit flash deze sessie id dan weer meegeven als GET var.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dus als je zoiets doet krijg je een volledig gedeelde session?:

PHP:
1
session_name($_GET['browser_session']);

Want ik wil ook graag in uploadsave.php informatie over de uploads in een sessie schrijven, voor een latere browserpagina.

edit: yes werkt, bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Blaise op 28-06-2006 00:21 ]