[ASP 3.0] Server.Execute overschrijft eerste pagina

Pagina: 1
Acties:

• jopie1983
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik moet voor een bepaalde universiteit (met een heel brak ICT beleid) een webapplicatie ontwikkelen in asp 3.0 (vbscript). Het probleem is dat Server.Execute maar half lijkt te werken. Zelf een simpel scriptje werkt niet.
Een script met de volgende code:
Visual Basic:
1
2
3
Response.Write("PAGE 1")
Server.Execute("redirect.asp")
Response.Write("I'M BACK")

En een script redirect.asp met de volgende code:
Visual Basic:
1
Response.Write("PAGE 2")

Geeft als output: PAGE 2I'M BACK

Wat is er in hemelsnaam met PAGE 1 gebeurd? In mijn applicatie gebruik ik Server.Execute om een aantal tabellen weer te geven. Op mijn locale pc werkt het perfect, echter, op de server overschrijft het tweede script alles wat ervoor is uitgevoerd. Mijn locale pc draair WinXP met IIS 5.1, de server draait Server 2003 met IIS 5.0 (voor zover ik weet toch).

Heeft dit te maken met een of andere vage instelling van Server 2003? (Heb zelf enkel ervaring met linux servers, dus heb geen idee of dit een mogelijkheid is).

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56

TeeDee

CQB 241

jopie1983 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:45:
Ik moet voor een bepaalde universiteit (met een heel brak ICT beleid) een webapplicatie ontwikkelen in asp 3.0 (vbscript).
Lijkt me niet relevant voor je vraag.
Het probleem is dat Server.Execute maar half lijkt te werken. Zelf een simpel scriptje werkt niet.
Een script met de volgende code:
Visual Basic:
1
2
3
Response.Write("PAGE 1")
Server.Execute("redirect.asp")
Response.Write("I'M BACK")

En een script redirect.asp met de volgende code:
Visual Basic:
1
Response.Write("PAGE 2")

Geeft als output: PAGE 2I'M BACK

Wat is er in hemelsnaam met PAGE 1 gebeurd? In mijn applicatie gebruik ik Server.Execute om een aantal tabellen weer te geven. Op mijn locale pc werkt het perfect, echter, op de server overschrijft het tweede script alles wat ervoor is uitgevoerd.
Weet je zeker dat er (zoals de filename doet vermoeden) geen redirect uitgevoerd wordt?
Mijn locale pc draair WinXP met IIS 5.1, de server draait Server 2003 met IIS 5.0 (voor zover ik weet toch).
Windows Server 2003 heeft default IIS6. Ik heb 2 test scripts gemaakt en op een default install van Windows Server 2003 (Web) geplaatst, en zonder problemen deze test gedaan.
code:
1
PAGE 1RedirI'M BACK
Heeft dit te maken met een of andere vage instelling van Server 2003?
Dat zou kunnen ja, maar over het algemeen wordt asp op de server geplaatst, en dan kan je er afaik zeer weinig aan tweaken. En zoals ik al zei, op een default 2003 Web install heb ik geen problemen met de code hierboven. Weet je zeker dat redir.asp geen gekke dingen doet?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• jopie1983
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02-2024
Hmm, blijkbaar ligt het aan een include die gebeurt. Ieder script dat ik schrijf moet een script includen. Dit script voegt banners, menus, css e.d. toe. Het stelt mij ook in staat de database layer te gebruiken die zij hebben geschreven. Ik heb zelf geen toegang tot dit script, maar als ik het niet include, dan werkt het gewoon wel. Ik ben nu bezig de scripts aan te passen zodat ik geen Server.Execute meer hoef te gebruiken.

Redirect.asp bevat verder geen enkele code buiten die include en de regel die ik gepost hebt. Dat was gewoon een bestandje dat nog op de server stond en dat ik even gebruikte om dit te testen. Sorry voor de verwarring.