progressive scan werkt niet met ondertitels DVD

Pagina: 1
Acties:

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04-2025

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Topicstarter
Als ik een film-DVD afspeel met ondertiteling aan terwijl progressive scan aanstaat op de dvd-speler, flikkert en vervormt het beeld volledig op de TV. Scenes waarbij er niet gesproken wordt (en dus geen ondertitels verschijnen) is het beeld normaal. Zet ik de progressive scan uit, dan is er ook geen probleem. Laat ik die aan staan, maar zet ik de ondertiteling uit, is er ook geen probleem. Dit fenomeen heb ik bij een aantal DVDs, niet allemaal. Bij sommige DVDs alleen aan het begin of eind en de rest van de film probleemloos onder alle combinaties van de instellingen.

Apparaten/aansluitingen
  • Philips LCD TV type:42PF9830/10 (original firmware)
  • Philips DVD speler type: DVP-3010 (original firmware)
  • bovenste 2 app. verbonden middels component video kabel Oehlbach
TV ondersteunt progressive scan. Wanneer die uit is en ik op de info knop van mijn TV-afstandsbediening druk tijdens afspelen, laat die netjes zien 480i (of 576i). Staat progressive scan aan, dan is "i" vervangen door "p" en het beeld is wat scherper, maar vooral ook vloeiender.

Wat veroorzaakt mijn probleem met de ondertitels icm progressive scan?

Specs: GamePC HTPC Server

Verwijderd

sl1200 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:41:
Wat veroorzaakt mijn probleem met de ondertitels icm progressive scan?
Het lijkt erop dat je dvd speler problemen heeft met het detecteren van de flag (sync).
Kan je niet tijdens het afspelen in je menu eerst interlaced selecteren en opnieuw progressive selecteren? Daarna laat je de film verder afspelen. Soms wil deze truuk wel helpen.

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04-2025

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:51:
[...]

Het lijkt erop dat je dvd speler problemen heeft met het detecteren van de flag (sync).
Kan je niet tijdens het afspelen in je menu eerst interlaced selecteren en opnieuw progressive selecteren? Daarna laat je de film verder afspelen. Soms wil deze truuk wel helpen.
Helaas, de truuk werkt niet :'(

Specs: GamePC HTPC Server

Verwijderd

sl1200 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:35:
[...]
Helaas, de truuk werkt niet :'(
Hmmm... op de Philips website zeggen ze dat je dan de PS uit moet zetten. Zou een firmware update dit kunnen verhelpen (versie update: 16_22d)? Natuurlijk op eigen risico ;)