Toon posts:

Backup via internet naar huis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een vriend op zoek naar een mogelijkheid om de data van zijn PC op zijn zaak naar zijn PC thuis te back-uppen.

Het gaat om zijn klantgegevens, waar hij begrijpelijk nogal zuinig op is.

Hij wil graag dat dit automatisch gebeurt. Het gaat omongeveer 1 MB aan data. Hij heeft op werk en thuis een PC met ADSL verbinding (1 MB upstream) die beiden draaien met XP. De PC thuis staat altijd aan. Het is niet erg om de data van een dag te verliezen, omdat hij dit nog op papier heeft staan.

De data bestaat uit een 4tal kleine databses (BDE).

Welke mogelijkheden zien jullie? Hij is niet echt een wizard, daaarom valt volgens mij een ftp server neerzetten af.

Belangrijk criteria zijn:
Onderhoudbaarheid.
Simpele bediening
Betrouwbaarheid

Wat betreft de kosten, ik denk dat hij met initiele kosten van zo'n 500€ geen enkel probleem heeft, als hierna maar weinig extra kosten komen. (ADSL mag uit de kostenberekening gehouden worden, deze kosten neemt hij nu ook al)

Ik heb op internet gezocht naar de zoektermen : backup (back-up) internet thuis (home)

Benieuwd of er leuke en nuttige reacties komen!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:37:
Ik ben voor een vriend op zoek naar een mogelijkheid om de data van zijn PC op zijn zaak naar zijn PC thuis te back-uppen.

Het gaat om zijn klantgegevens, waar hij begrijpelijk nogal zuinig op is.

Hij wil graag dat dit automatisch gebeurt. Het gaat omongeveer 1 MB aan data. Hij heeft op werk en thuis een PC met ADSL verbinding (1 MB upstream) die beiden draaien met XP. De PC thuis staat altijd aan.

Benieuwd of er leuke en nuttige reacties komen!
Is het niet makkelijker om een automailer te maken die het te laten mailen naar een Gmail account, zeker omdat maar om 1 MB gaat. Thuis computers kunnen altijd uitvallen door modem en dat soort dingen.

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-03 22:47
koop een usb stick
download alwaysync
maak een regel aan dat de bestanden altijd worden gedupliceerd op de usb wanneer deze aan de pc wordt gekoppeld.
zorg dat hij dat 2x per dag doet, 1x op de zaak 1x thuis

k-l-a-a-r!

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Heel simpel een NAS apparaat thuis, en dan via een batch file daar naar toe laten ftp-en ?
Bijvoorbeeld een Buffalo Linkstation, of Terastation ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Als hij steeds een usb stick moet gebruiken dan kan hij net zo snel even mailen.
TS zoekt denk ik meer een oplossing waarbij zijn vriend niet hoeft na te denken of er al een backup gemaakt is.
Wat het lastig maakt is het feit dat je nooit met zekerheid kan weten wanneer de pc op het werk aanstaat en er moet een controle mechanisme zijn die een alert geeft als de " sync" mislukt is.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je zou eens kunnen informeren naar de back up mogelijkheid die KPN biedt. Ik verwacht dat het voldoet aan je eisen: onderhoudbaarheid, simpele bediening en betrouwbaarheid, maar ik heb geen ervaring met de dienst. Voor meer info:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=812214

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

cygwin + rsync?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1