Dag, ik ben php/mysql lerende. Ik ben bezig een update script te maken voor een mysql veld. Ik kom vanaf een andere pagina aan met een link zoals:
Hier staat de variabele "id" voor het eerste "auto_incement" veld in mijn tabel, int(4).
Met het onderstaand script wil ik de inhoud van het veld "id" in tabel "www_gigdates" en aanverwanten weergeven.
update.php
Als ik de "id" uit de url haal dan displayed dit script niets. Het script werkt wel als ik zelf het veld "id" op een waarde zet in het script.
Ik heb het idee dat ik de "id" waarde uit de URL niet goed inlees in het script. Wie kan mij opweg helpen?
PHP:
1
| http://www.server.com/update.php?id=3 |
Hier staat de variabele "id" voor het eerste "auto_incement" veld in mijn tabel, int(4).
Met het onderstaand script wil ik de inhoud van het veld "id" in tabel "www_gigdates" en aanverwanten weergeven.
update.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <? include("dbinfo.inc.php"); mysql_connect($server,$username,$password); @mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); $query="SELECT * FROM www_gigdates WHERE id='$id'"; $result=mysql_query($query); $num=mysql_numrows($result); mysql_close(); $i=0; while ($i < $num) { $date=mysql_result($result,$i,"date"); $event=mysql_result($result,$i,"event"); $location=mysql_result($result,$i,"location"); $link=mysql_result($result,$i,"link"); ?> <form action="updated.php" method="post"> <input type="hidden" name="ud_id" value="<? echo $id; ?>"> Date: <input type="text" name="ud_date" value="<? echo $date; ?>"><br> Event: <input type="text" name="ud_event" value="<? echo $event; ?>"><br> Location: <input type="text" name="ud_location" value="<? echo $location; ?>"><br> Link: <input type="text" name="ud_link" value="<? echo $link; ?>"><br> <input type="Submit" value="Update"> </form> <? ++$i; } ?> |
Als ik de "id" uit de url haal dan displayed dit script niets. Het script werkt wel als ik zelf het veld "id" op een waarde zet in het script.
Ik heb het idee dat ik de "id" waarde uit de URL niet goed inlees in het script. Wie kan mij opweg helpen?
[ Voor 19% gewijzigd door BasXcore op 27-06-2006 23:29 ]