Sata2 hdd (maxtor) 250gb ineens foetsie.

Pagina: 1
Acties:

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10-2025
Gister lekker aan het computeren geweest her en der wat opgeslagen niks aan de hand. Pc op normale manier uitgezet geen errors niks.

Vandaag, zet pc aan duurd verrekte lang om in windows te komen. Eenmaal in windows mis ik mijn harddisk.

Standaart rijdtje dingen afgaan, kabels vervangen. Diskmanagment partition magie. Beide zagen de harddisk niet. Bios ziet hem nogsteeds dus safe mode. Hier is hij zichtbaar en aanspreekbaar. Dus ik vermoed een driver probleem. Alles geupdate qua drivers maar ook dit mocht niet baten. Fresh install windows ook geen succes.

Daarna search hier en google. Vele mogelijkheden gevonden waaronder hdd op large zetten enof andere bios settingen. Niks... bios update .. weer niks.

Mijn vraag is dus. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? En nog beter. Hoe ik het kan oplossen?

Moederbord is een asus a8n sli del (nforce4) Ik weet dat maxtor en nforce4 niet DE combi is maar het werkte tot gister.

Alvast bedankt,.

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Heb ik vaker gelezen....werkt een tijdje en dan opeens niet!

Denk helaas toch die nForce4 :(

Heb zelf ook de A8N-SLI Del zet de schijven gewoon op de 2e Sata controller de SLI3114R (De rode aansluitingen die het verst van de rand van het moederbord zitten).
Deze zijn niet SATA II maar Sata I weet niet of dat een probleem is.

Zwart isnForce4 = SATA II

Has Balls

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je bent dus op hoogte van het probleem. Neem gewoon een ander merk schijf of I/O controller :)

• Thrillseekah
Tnx Youri Carma het heeft even gewerkt. 1x maar helaas.

Windows staart al niet meer op blijft hangen bij het bootscherm. Maar ik klooi nog even verder heb atm nog niet zo een zin om weer nieuw spul te moeten kopen.

Het rare is wel dat de pc in safe-mode totaal geen probleem heeft. aka booten in normale 20 sec oid. Zodra ik unsafe modes doe (gewoon windhoos) komt hij niet verder dan het bootscherm.

in iedergeval bedankt

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Thrillseekah schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:21:
Tnx Youri Carma het heeft even gewerkt. 1x maar helaas.

Windows staart al niet meer op blijft hangen bij het bootscherm. Maar ik klooi nog even verder heb atm nog niet zo een zin om weer nieuw spul te moeten kopen.

Het rare is wel dat de pc in safe-mode totaal geen probleem heeft. aka booten in normale 20 sec oid. Zodra ik unsafe modes doe (gewoon windhoos) komt hij niet verder dan het bootscherm.

in iedergeval bedankt
Dan zou je bijna zeggen dat het een driver probleem is, aangezien in savemode alleen standaard Windows drivers worden geladen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Thrillseekah
Idd al heb ik een fresh install geprobeerd maar werkte niet goed en nu maar op de raid controller en het lijkt te werken.
Pagina: 1