Toon posts:

HK receiver vs. HK amplifier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vraag me af of één van de receivers van HK (avr 335/435/635) in Stereo Mode kunnen opboksen tegen hun eigen HK 970 versterker.

Ik zal het denk ik zelf allemaal moeten beluisteren maar misschien dat er toch iets over te zeggen valt.
Ik heb de receiver HK AVR 325 beluisterd en vergeleken met de versterker HK 970, en dat verschil is aanzienlijk. Het geluid van de versterker is een stuk voller en warmer.

Is dit verschil ook enigzins terug te vinden in de cijfertjes? Of is met name de kwaliteit van de componenten bepalend?
Het enige verschil in de cijfertjes dat ik kan terug vinden is dit:

Versterker:

- HCC capaciteit van 70 ampere

De receivers:

- HCC capaciteit van 30 ampere (AVR 325) tot 50 ampere (AVR 635)

Maar is dit verschil een belangrijke factor in de geluidskwaliteit? Of heeft het met name met de kanaalsverdeling/dac te maken?

Nu ik toch bezig ben: Ik wil het combineren met Infinity Beta 40 boxen? Commentaar?

Groet,

Verwijderd

Ik denk dat de 635 misschien in de buurt komt, maar toch wel iets minder is.
Als je minimaal evengoed geluid wilt zul je toch naar het topmodel (AVR-7300) moeten kijken.
Deze kost echter wel rond de 2300 euro.

Ik snap alleen niet waar je heen wilt?
Twijfel je tussen een receiver en versterker, kijk dan gewoon naar de prijs, hoe belangrijk je surroundgeluid vindt, en de geluidskwaliteit.

Het verschil zit hem gewoon in de kostprijs.
Als je voor 600 euro alleen analoog 2 kanalen hoeft aan te drijven, of voor dat zelfde bedrag 7 incl. een dsp, 10x zoveel in- en uitgangen en nog wat andere functies/onderdelen, waar denk je dat dat geld vandaan moet komen ? Juist, de onderdelen in een gelijkgeprijsde stereoversterker zijn gewoon wat beter. :)