Toon posts:

aansluitingen digitale TV en home cinema set

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een home cinema setje op de kop getikt incl harddisk recorder.. Maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer met de aansluitingen.
Even een opsomming van wat ik heb:

Acer LCD TV 26 inch 2 x scart/1x video-uitgang
Home cinema LG 2x scart/ video in/out /s-video
digitale TV van KPN (single tuner)

Volgens de handleiding van de home cinema moet de scartkabel van de digitale ontvanger naar de home cinema set en dan vervolgens een scartkabel van de home cinema set naar de TV. (hier krijg ik dus geen beeld door)

Volgens de beschrijving van KPN moet er scart van de ontvanger naar de TV en 1 naar de home cinema set (dan heb ik uiteraard wel beeld via de scart ingang die rechtstreeks op de digitale ontvanger aangesloten zit, maar heb ik geen beeld via mijn home cinema set.) Ook niet als ik een extra scartkabel van mijn home cinema set naar mijn TV aansluit. Ik heb dan wel beeld van mijn home cinema set, maar hij geeft geen beeld van de TV door, de dvd speler doet het dan dus wel)

Alleen als ik de analoge kabel van de digitale ontvanger naar mijn home cinema set gooi en dan via de scart op mijn TV kijk doet het beeld het wel, alleen heb ik dan uiteraard geen digitale TV maar analoog.

Ik snap er geen hout meer van.... heeft iemand een idee? Zodat ik ook makkelijk kan opnemen op zowel dvd als harddisk.

p.s. door de scart te vervangen door de video-kabel (tussen TV en home sinem set) heeft het ook geen zin

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 22:07 ]