Ati 9700pro geeft 0x80040707 error

Pagina: 1
Acties:

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:47
Hey,

Ik dacht vanmiddag weer eens nieuwe drivers voor mijn (bejaarde) 9700pro te installeren. Ik had dit sinds catalyst versie 5.9 niet meer gedaan en wilde zien of er nog iets aan performance te verbeteren was. Heb de drivers netjes uninstalled met de betreffende ATI tool, zoals het altijd goed is gegaan. Echter toen ik deze keer de nieuwe catalyst wilde installeren kreeg ik de volgende error: "Setup kan installatie niet uitvoeren: (0x80040707)"

Jammer, dacht ik, dan maar terug naar 5.9, maar toen bleek elke catalyst nu deze error te geven! Even googlen maakte duidelijk dat dit een veel voorkomende error is maar een oplossing als in dit topic werkt niet (er is een map bureaublad aanwezig). Ik gebruik Win XP sp2, en ben beheerder.

Heeft iemand een goede tip voor me? Ik word een beetje gestoord van m'n flikkerende beeld! Alvast heel erg bedankt!

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 20:42
Driver Cleaner pro downloaden, daar stel je alles voor ati drivers in om te verwijderen. En vervolgens Omega Drivers erop zetten, die werken in veel beter in mijn ervaring. Hebben vaak ook een hogere performance boost dan de normale catalyst. Suc6

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:47
Thanks, had ik nog niet aan gedacht, goeie tip. Maar het volgende probleem is dat ook de omega drivers niet werken. Wanneer ik windows opstart krijg ik de melding dat er nieuwe hardware is gevonden, videokaart wordt verder niet geinstalleerd door windows. Als ik de omega drivers dan installeer en reboot blijft de wizard nieuwe hardware opstarten en geeft ati tray tools aan dat er geen ati videokaart/catatalyst is gevonden... wat doe ik fout?

*sigh* if it ain't broken don't fix it ;)

Edit: Pfff, het is weer opgelost, hele avond kwijt, maargoed! Oplossing: in veilige modus Driver Cleaner Pro, alles verwijderen (tnx Samjung!) daarna lang klooien met videodrivers. Videokaart werd somehow niet meer herkend omdat het register in de war was... *gaat slapen*

[ Voor 25% gewijzigd door sheepdog op 28-06-2006 00:25 ]