Redhat & W2K

Pagina: 1
Acties:

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16
Dit is de situatie:

HD1 : WIN2K (20Gb) met 2 partities
HD2 : leeg, (4,3Gb)

Nu wil ik op HD2 RedHat 7 installeren. Na deze operatie wil ik in het bootmenu van HD1 een extra optie naar RedHat hebben. Hoe pak ik dit aan?

• noshit
Hallo?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je moet ff geduld hebben. Linux gebruikers worden statistisch gezien later wakker dan normale mensen, dus je moet niet om 9 uur reacties verwachten :).

Verwijderd

je moet ws gewoon op die schijf ook partities maken

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
moguh!

laat die lege schijf leeg en laat Redhat daar partities op maken. Waarschijnlijk ketst redhat zelf w2k in een bootmenuutje.

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 11:09 schreef Femme het volgende:
Je moet ff geduld hebben. Linux gebruikers worden statistisch gezien later wakker dan normale mensen, dus je moet niet om 9 uur reacties verwachten :).
LOL :+ Kon je nog wel eens gelijk in hebben ook :) Ik heb btw net de statistieken bekeken en ik vroeg me af hoeveel % v/d tweakers wel eens met een non-M$-OS naar de site zijn gesurfed (dat is mogelijk ook op te nemen in de stats). Verder vroeg ik me af hoeveel pageviews met een NON-M$-OS worden bekeken, en hoeveel met NON-IE worden bekeken. (dit oa in het kader van mijn VOBIS post). Een probleem is hierbij dat opera 5 steeds meer gebruikt wordt, en deze zich vaak als IE identificeerd. (dan is het aandeel NON-IE browsers dus niet correct te achterhalen)

Anyway, back on topic:
De 2e HD zou ik gebruiken voor redhat (hoeft niet helemaal, 2 a 3 gig ext2 is genoeg, en dan 256 mB swap. De rest van die HD 2 gig kan FAT32 of ook ext2)
lilo kun je als bootmanager kiezen. Als je deze in hda plaatst kun je kiezen mbv lilo tussn w2k en redhat.

Je kunt lilo ook in hdb1 zetten (je redhat bootparitie). Dat moet je een extra bootmanager gebruiken om tussen w2k en redhat te kunnen kiezen (bijvoorbeeld bootmagic).

Het is ook mogelijk om linux toe te voegen in het w2k menu, maar dat is wat lastiger. (die vraag is al eerder aan de orde geweest dus die kun je vinden met de search optie).
suc6, en zie ook links hieronder in m'n sign. o.a. hfst 3 v/d userguide.

linux Mandrake 7.2 kan ik btw aanbevelen ipv redhat 7.0.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 12:30

Shuriken

Life is all about priorities

Als je de Installation Guide, die op de Website van Redhat staat, gelezen had wist je dat je een custom install moet doen. Want LILO verneukt de boel behoorlijk.

Dus ik zou zeggen ff lezen....en niet zo lui zijn......:r

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

LILO is koel :).... werkt geweldig.. waarom wil je win2k bootmenu?!?

• noshit
In principe maakt me het niet zoveel uit of ik WIN2K bootmenu gebruik of LILO of voor mijn part Bootmagic. Als ik maar niet elke keer allerlei toeren hoef uit te halen om naar WIN2K of RedHat te booten.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op zaterdag 27 januari 2001 11:09 schreef Femme het volgende:
Ze worden wel eerder wakker maar voordat ze hun kernel gecomplileerd hebben voor die dag zijn wel 3 uur verder ;)
Pagina: 1