Toon posts:

Vastlopers bij spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de HCC beurs wat nieuwe componenten gekocht en met succes in elkaar gezet. Met non-game activiteiten nooit problemen gehad. Nu wil ik eindelijk wat gaan gamen met het apparaat blijkt het ding vast te lopen na een willekeurige tijd.
Het betreft een:
AMD athlon 3200+
Moederbord MSI K8N Neo4 met nForce 4 chipset.
Aopen 6600 videokaart met 256mb geheugen.
1 gigabyte aan intern geheugen. (2x 512 MB)
Wat is het probleem, als ik een game speel (F.E.A.R., Prey(demo), Hitman Blood Money en Warcraft III ) werkt het vlekkeloos, tot een (random) punt waar heel de computer vast loopt. Het beeld blijft heen en weer schokken net als het geluid. Het enige wat ik kan doen om er uit te komen is een harde reset.

Wat heb ik geprobeerd om er achter te komen wat het is:
Als eerste heb ik een memtest gedaan, deze een halve dag laten lopen en geen fouten gevonden.
Temperatuur gecontroleerd. Dankzij m'n zalman blijft de CPU onder de 40 graden en de northbridge komt ook niet verder. Videokaart heeft geen temperatuursensor maar wordt wel behoorlijk warm.
Videokaart terug gebracht naar MyCom, daar hebben ze de kaart bijna getest m.b.v. een benchmark test en leek daar prima te werken. Advies wat ik kreeg was een sterkere voeding. Deze aangeschaft en van een 350 Watt naar een Asus 450 Watt voeding gegaan. Het aparte is dat na deze verandering de vastlopers langer op zich laten wachten maar nog steeds voorkomen.
Nog iets vreemds, gisterenavond een benchmark laten lopen en alles blijft werken (ongeveer 4 uur, tussendoor voetbal gekeken) en geen problemen, prestaties vielen me tegen maar het bleef werken. Na het voetbal een half uurtje hitman en hij hing weer. Iemand enig idee?

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Is er niet toevallig een stukje software op de achtergrond dat de boel laat vastlopen? Elke keer als ik een bericht kreeg via Xfire terwijl ik COD aan spelen was liep mijn pc gewoon helemaal vast. Sinds ik berichten tijdens het spel uitgschakeld heb werkt alles als een zonnetje. (Nouja, alleen dikke lag als we met 20 man op een kluitje zitten ofzo, maar dat zal verbinding/videokaart probleempje zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd. Een zo schoon mogelijke boot, alle programma's uitgeschakeld. Ik begin een potje Prey online (weer demo) Gaat een tijdje goed en opeens *klap* vast.

Verwijderd

ik heb een probleem met counter strike.
ik heb sins kort een neiuwe videokaart gekocht [radeon 9550] ik had een [gforce2 mx 23mb] maar sins ik de nieuwe videokaart er in heb loopt mijn counterstrike vast als ik ong. 5min in een game zit.
dit is heel iritand.
weet iemand mischien een oplossing??

Verwijderd

oowja niet aleen counterstrike loopt vast mijn hele pc...

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Wat voor HD(s) heb je?

@Stesar
Deinstalleer je GPU drivers, clean de boel dmv Driver Cleaner en installeer ze dan nog een keer.

@Stesar & The_poit
Wat zegt de eventviewer?

start > run > eventvwr

[ Voor 96% gewijzigd door aramdin op 28-06-2006 16:30 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Event viewer geeft wel een aantal fouten maar die komen niet overeen met de tijden van de crashes. Fouten gaan grotendeels over Firefox.
Inmiddels nieuwe BIOS voor moederbord geinstalleerd en heb nu weer iets anders merkwaardigs. Tijdens het spelen van de Prey demo wordt opeens het spel helemaal donker. Speciale effecten werken nog wel (ik zie bijvoorbeeld de lampjes en gloeiende ogen van de vijanden) maar het lijkt net alsof het ligt helemaal uit zit. Ook een functie als de aansteker werkt niet meer. Dit hoort zo ver ik weet niet. Misschien dat dit het probleem is waardoor het systeem eerder vastliep en misschien dus toch een videokaart probleem?

-edit-

Inmiddels het met een andere videokaart geprobeerd, GF9700 GT geleend van een vriend en daar lijkt het allemaal super op te werken. Morgen maar weer terug naar de winkel en een nieuwe halen. Thnx voor de hulp.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 16:45 ]

Verwijderd

ik heb in tussen de nieuwe videokaart die ik gekogt had ingeruilt voor een andre nu werkt alles perfect.
bij mediamarkt zijden ze dat ik te oude moederbord had voor die videokaart nu heb ik een geforce 6200 mee gekregen.
alles werkt perfect. :) _/-\o_ :*)

Verwijderd

tja, miss beetje aso om in andermans topic iets te vragen, maar doe het toch ff omdat ik bijna hetzelfde probleem heb.

Bij mij klapt ie er namelijk zomaar uit tijdens het spelen van hitman blood money.

Dit zijn mn specs.

Asus p5n SLI (nieuwste bios aanwezig)
Asus 7600GT (nieuwste drivers aanwezig)
Chieftec 450W voeding
2 gig geheugen

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik heb het namelijk ALLEEN bij dit spel. Spellen zoals crysis ofzo kan ik gewoon zo lang spelen als ik wil, daar gebeurt namelijk niks vreemds:)

alvast bedankt

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:38
Sorry, maar dit topic komt uit juli 2006. Misschien verstandiger om een eigen topic aan te maken als je er echt niet meer uitkomt. Lees daarna wel even de regels door voor het beginnen van een topic en geef zelf voldoende informatie.

Zulke oude topics kicken wordt meestal niet erg gewaardeerd.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Gebeurt het in een bepaald level of maakt dat niet uit?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Verwijderd

sorry kaasboer, had niet gezien dat het al zo'n oud topic was.

Ja, ik heb het steeds bij de 3e missie. Maar de ene keer duurt het langer voordat ie eruit floept dan de andere keer, dus tja.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

Fuelke

Forza Ferrari

Dit is nogal topickaping, je kan beter een eigen topic openen met jouw specifieke probleem

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.