Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik ben al enige tijd op internet aan het rondstruinen om te zien of er een soft/firmwaretweak bestaat voor de tom tom go 300 om toch de ingebouwde bluetooth functie te gebruiken voor carkit.

Aangezien de tom tom go 300 en de tom tom 500 gelijk zijn aan elkaar behalve de processor snelheid(200 en 400 Mhz) en de tom tom go 500 standaard als carkit gebruikt kan worden via bluetooth moet dit ook mogelijk zijn op de tom tom go 300 is mijn mening.

Heeft iemand hier wel eens van gehoord? ik gok dat ik niet gewoon een nieuwe tom tom go 500 firmware op mn 300tje kan zetten..

Wat heb ik al gevonden:

Nog niks vandaar deze wanhopige poging om wat meer over de mogelijkheden hiervan te weten te komen.

Wat heb ik al geprobeerd:
Ik ben enkele uren aan het googlen geweest en verschillende tweak forums doorgespit.

Nogmaals in principe moet het mogelijk zijn beide tomtoms zijn excact hetzelfde alleen bij de 500 is carkit functie geunlocked en draait deze met een 400 ipv een 200 mhz cpu.
200Mhz moet genoeg zijn voor GPS en Bluetooth functie...heb voorheeng een 200 Mhz laptop met GPS usb dongle en een variant van Phonecontrol erop gedraait zonder problemen.

Greetz,

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:44
Weet je wel zeker dat er een bluetooth module in het apparaat zit? Lijkt me nl. een beetje onlogisch.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat gaat niet werken, als het zo makkelijk was dan was het in dat jaar dat de TTG300 al op de markt is al lang gevonden. :Y)

@ hierboven: er zit wel BT in, maar dat is alleen geschikt voor verkeersinformatie e.d. over te halen.

[ Voor 30% gewijzigd door pven op 27-06-2006 20:22 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als zelfs de 500 al moeilijk is met de telefoons waarvoor hij carkit wil spelen (Samsung D600 wil dus niet, mijn topic) denk ik niet dat de 300 opeens wel goed met een telefoon overweg kan.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Polster schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:08:
Weet je wel zeker dat er een bluetooth module in het apparaat zit? Lijkt me nl. een beetje onlogisch.
Jah de bluetooth zit er wel in zoals pven al zei. de bluetooth kan alleen worden gebruikt voor datastreams geen audiostreams voor zover ik weet.. dit maakt het mogelijk om via je mobiel via mobiel internet je tom tom te updaten(denk hierbij aan veranderingen in wegen,flitspaalservice etc.etc.)

Maargoed bluetooth is bluetooth in mijn ogen...en noujah ik had een stille hoop dat iemand er wel eens van had gehoord want in principe is het apparaat gewoon excact het zelfde alleen ze hebben de audiostreams geblokkeerd en de datastreams niet..

@pven
Ja inderdaad het zou eigenlijk vrijwel direct moeten zijn uitgevonden, en daar had ik dan ook op gehoopt...of om alles nog even onrealistischer te laten klinken...misschien was ik wel de eerste ter wereld die op het simpele idee kwam om de TTG300 om te toveren naar een TTG500 zoals het bijv wel mogelijk is om een sonyericsson k 750i om te toveren naar een w800i :)

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:52

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met de manier waarop bleutooth geïmplementeerd is in de 300.
Bleutooth bestaat uit een aantal services die echter per apparaat verschillend zijn.
De service die je nodig hebt om de 300 als carkit te gebruiken is de Bleutooth Audio Gateway.
Als die service niet geboden wordt door de 300 dan kan een telefoon daar ook geen gebruik van maken ;)
De vraag is dan alleen, op welke manier wordt gedefiniëerd dat de service Audio Gateway niet in de 300 zit.
Als dat hardware-matig is, dan zul je hoog en laag kunnen springen, maar een carkit zal het nooit worden.
Als het inderdaad in de firmware zo geprogged is, dan zal er wellicht, met een andere fw wel gebruik gemaakt kunnen worden van een audio gateway functie.
Ik vraag me echter af of het zo simpel is. Ik kan me zo voorstellen dat, om als Audio Gateway te functioneren, de processor aan een aantal specificaties zal moeten voldoen.
De vraag is of dat zo is, omdat het, meen ik, twee verschillende processoren zijn (toch?)
Als dat niet zo is, dan MOET het een FW kwestie zijn.
Is iemand er überhaupt al in geslaagd om de fw uit het apparaatje te downen?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1