Router en modem

Pagina: 1
Acties:

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 13:17
Ik heb een Linksys modem (ADSL2MUE) dat via PPPoA verbinding heeft met mijn provider, Planet Internet.
Nu moet ik in mijn Linksys router (WRT54G) bij Setup > Basic Setup onder Internet Setup het Internet Connection Type opgeven, waarbij ik kan kiezen tussen:

- Automatic Configuration - DHCP
- Static IP
- PPPoE
- PPTP
- L2TP
- Telstra Cable

DHCP is uitgeschakeld in beide apparaten, alles werkt hier met vaste IP's
Toch staat de router op DHCP ingesteld en werkt alles goed, behalve dat uPNP niet werkt (wel ingeschakeld in de router) en portforwarding niet echt lekker gaat. DC++ krijg ik bijvoorbeeld niet aan het zoeken (static/dynamic probleem?) en ook torrents komen niet echt lekker snel binnen.

Nu heb ik het idee dat ik misschien voor Static IP zou moeten kiezen, maar is dat echt een oplossing voor het probleem? en zo ja wat moet ik dan invullen bij:

- Internet IP Adress
- Subnet Mask
- Gateway
- Static DNS 1 t/m 3

edit: typenummers toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 27-06-2006 23:11 ]

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Static WAN IP bedoel je?

Moet je niet doen, wordt Planet boos op je.

Vertel eens de typenummers/modelnummers van de apparatuur die je gebruikt, want nu heb ik eigenlijk geen flauw idee waar je het over hebt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• sanderrs
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2025
GeeBee schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:46:
DHCP is uitgeschakeld in beide apparaten, alles werkt hier met vaste IP's
Toch staat de router op DHCP ingesteld en werkt alles goed, behalve dat uPNP niet werkt (wel ingeschakeld in de router) en portforwarding niet echt lekker gaat. DC++ krijg ik bijvoorbeeld niet aan het zoeken (static/dynamic probleem?) en ook torrents komen niet echt lekker snel binnen.

Nu heb ik het idee dat ik misschien voor Static IP zou moeten kiezen, maar is dat echt een oplossing voor het probleem? en zo ja wat moet ik dan invullen bij:
In de linksys is een mogelijkheid om een Statisch DHCP IP adres lijst aan te maken. (ten miste op mijn linksys router)
Alle pc in het netwerk verkrijgen een IP adres van de Router.
In de router staat een lijst met MAC adressen van de pc in het netwerk.
Aan een MAC adres wordt er op de router een IP adres aangegeven.
Als de pc zicht aanmeld krijgt deze het IP adres dat in het system staat vermeld.
Hier mee wordt het poort forwarden vermakkelijkt. De pc's krijgen altijd een eigen ip adres.

Waarschijnliujk kom je hier mee een stuk verder.

P.S. Geen idee waar deze mogelijkheid staat in het menu. (zit niet bij mijn router 8)7 )

Girls come and go, epics are soulbound!!!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 13:17
DHCP staat overal uitgeschakeld en dat wil ik ook niet gebruiken.
Alle apparaten hebben dus een vast IP-adres.

Misschien dat een schematische voorstelling helpt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Internet
  |
Linksys Modem ADSL2MUE (10.0.0.138)
  |
Linksys Router WRT54G (10.0.0.139)
  |  |  |  |
  |  PC PC PC (range 10.0.0.x)
  |
Extra switch
  |
PC's (range 10.0.0.x)

[ Voor 10% gewijzigd door GeeBee op 27-06-2006 23:20 ]

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ