Toon posts:

Freecom FSG-3 400GB - ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal!

ik heb nu sinds een maand of 2 een FSG-3 400GB Storage Gateway van Freecom. Ik ben er bijzonder positief over en er komen ook steeds meer mogelijkheden bij, wanneer er weer een nieuwe firmware versie is. Toch zijn er ook nog een hoop nadelen, maar dat zit hem met name in de programmeerbaarheid van het apparaat omdat het op Unix/Linux gebaseerde firmware bevat en ik simpelweg de kennis niet in huis heb om dat ook te ge/misbruiken. Is er iemand die dit zelfde probleem heeft (of liever HAD) en me hier mee op weg kan helpen? Er zijn met name mogelijkheden om een online MP3-speler te installeren (Flash) om zo vanaf je eigen FSG online MP3's te luisteren (gestreamd en wel). Maar ik krijg het bij mij niet aan de praat.

Er is een hele community (www.openfsg.com/forum) waar men een hoop 'how to-s' heeft gepost, maar hier word ik niet veel wijzer uit, omdat ik de termen (nog) niet voldoende begrijp.

Ik hoor wel of er nog meer onder ons/jullie zijn die dit probleem hebben/hadden en hier inmiddels een oplossing voor weten...

Groet,

Menno (FSG-n00b)

P.S. De FSG-3 is dus echt een aanrader. Hij kost een paar knaken, maar is zn geld zeker waard (in mijn optiek).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 19:42 ]

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:25

DeZzL

Rocket surgeon

Een aanrader is het zeker! Ik heb de FSG-3 al een paar maanden weer in de doos zitten. Echt dom! Vandaag besloot ik 'm maar weer eens in het netwerk op te nemen en kwam toevallig op www.openfsg.com. Die nieuwe(re) features zijn écht geweldig!

Het streamen van de media gaat mbv TwonkyMedia. Ik ben vandaag de hele dag druk geweest met andere leuke opties en ben alleen vluchtig langs de mediaserver opties gelopen. Ik zal er van de week eens dieper in duiken. Er is iig een online manual van twonkyvision

Heb jij nog fijne opties ontdekt FSG-n00b?

[ Voor 12% gewijzigd door DeZzL op 07-07-2006 23:45 ]

Verwijderd

Ik heb drie maanden geleden twee FSG-3s (250GB) gekocht en heb er toch inmiddels spijt van. De switch en andere IO werkt prima maar het OS werkt echt slecht. Je kunt er inderdaad niets aan wijzigen (ook al kun je goed met Linux overweg). Het meest vervelende is dat telkens tijdens het kopieeren van files de sessie vast loopt. Ik heb dit al met verschillende FTP programma's en computers uitgeprobeerd maar een file van 5GB overzetten in een keer lukt gewoon niet.

Omdat ik deze apparaten heb gekocht voor massa-opslag in een netwerk (images) ben ik maar weer terug gegaan naar een gewone externe harddisk en heb deze via een laptop geshared.

Ik zal in elk geval ook nog even op die forums rondneuzen van de FSG. Ik wist niet dat die er waren. Misschien heeft iemand nog tips voor mij?

Kido....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 23:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:29:
....

Ik zal in elk geval ook nog even op die forums rondneuzen van de FSG. Ik wist niet dat die er waren. Misschien heeft iemand nog tips voor mij?

Kido....
Ik heb net de nieuwste firmware geinstalleerd en het is alsof ik met een nieuw apparaat werk. Het kopieeren van erg grote files lijkt nu goed te gaan. Eens kijken of de andere bugs die ik in de oude firmware vond nu zijn opgelost.

Kido

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 00:09 ]