Toon posts:

Wireless router laten functioneren als wrlss. switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eerst even in het kort de situatie beschrijven: sinds kort heb ik een Xbox 360 op de eerste verdieping van ons huis staan. Binnen nu en een paar dagen krijg ik een nieuw ADSL-modem, met ingebouwde router. Ik wil deze router mijn 'oude' router van Sitecom en mijn 'oude' modem laten vervangen. Omdat ik zeer binnenkort (lees: als ik het nieuwe modem binnen heb) me aan een Xbox Live abonnement wil gaan wagen, moet de Xbox 360 d.m.v. een UTP-kabel in het netwerk opgenomen worden.

Nou mijn probleempje. De extensie om de Xbox 360 draadloos te laten communiceren kost wel 80 euro, dus ik wil mijn Xbox 360 gewoon bedraad aansluiten (zoals ik eerder al zei). Is het mogelijk om mijn 'oude' Sitecom-router te laten functioneren als een soort draadloze switch, zodat het nieuwe modem (met router) het inkomende signaal verstuurt naar mijn Sitecom-router, en dat het signaal daarna van de Sitecom-router naar de Xbox 360 gaat? En dan dezelfde weg terug natuurlijk.

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben, en dan ook weten wat ik allemaal moet doen.

Bij voorbaat dank,
Martijn

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
als switch kan zeker, gewoon de routerfuncties uitzetten (DHCP) en hij switcht automatisch. (maar dan met draad tussen oude en nieuwe router.

Maar ik denk dat je een draadloze verbinding tussen je nieuwe router en je oude router wil hebben?

[ Voor 40% gewijzigd door Kurios op 27-06-2006 19:13 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:35
Wat jij bedoelt is een wireless bridge. Een wireless switch interpreteer ik als een wireless access point en dat is niet wat jij zoekt, aangezien je nieuwe draadloze modem dat al is.
Hoogstwaarschijnlijk kan een Sitecom wireless router niet functioneren als een bridge. Daar is hij nooit voor bedoeld geweest, al hangt het slechts af van de firmware. Het is wel mogelijk met een aangepaste firmware bij een Linksys WRT54G (L).

[ Voor 10% gewijzigd door gertvdijk op 27-06-2006 19:16 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reactie's. Ja ik bedoelde een wireless bridge denk ik dan.. Waarschijnlijk is er geen geschikte firmware om mijn Sitecom-router als brigde te laten functioneren?
Maar ik denk dat je een draadloze verbinding tussen je nieuwe router en je oude router wil hebben?
Ja dat bedoel ik :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 19:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:08:
Hallo,

Eerst even in het kort de situatie beschrijven: sinds kort heb ik een Xbox 360 op de eerste verdieping van ons huis staan. Binnen nu en een paar dagen krijg ik een nieuw ADSL-modem, met ingebouwde router. Ik wil deze router mijn 'oude' router van Sitecom en mijn 'oude' modem laten vervangen. Omdat ik zeer binnenkort (lees: als ik het nieuwe modem binnen heb) me aan een Xbox Live abonnement wil gaan wagen, moet de Xbox 360 d.m.v. een UTP-kabel in het netwerk opgenomen worden.

Nou mijn probleempje. De extensie om de Xbox 360 draadloos te laten communiceren kost wel 80 euro, dus ik wil mijn Xbox 360 gewoon bedraad aansluiten (zoals ik eerder al zei). Is het mogelijk om mijn 'oude' Sitecom-router te laten functioneren als een soort draadloze switch, zodat het nieuwe modem (met router) het inkomende signaal verstuurt naar mijn Sitecom-router, en dat het signaal daarna van de Sitecom-router naar de Xbox 360 gaat? En dan dezelfde weg terug natuurlijk.

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben, en dan ook weten wat ik allemaal moet doen.

Bij voorbaat dank,
Martijn
Heeft die nieuwe modem/router geen aansluitingen voor meerdere PC's?
Ik gebruik hier een Zyxel modem/router, de Xbox 360 is daar rechtstreeks op aangesloten en het werkt perfect.

Edit: Je wilt het draadloos hebben, heb even te snel gelezen. Sorry. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet, na lang gezocht te hebben, de doos van de Sitecom-router weer gevonden. Het gaat om een Wireless Network Broadband Router 100g+ WL-122, en op de achterkant van de doos staat:
[...]Daarnaast is communicatie tussen de Broadband Router en andere draadloze Access Points onderling mogelijk (roaming) en kan een verbinding worden gemaakt met een bestaand bekabeld netwerk.[...]
Het is dus mogelijk om ze met elkaar te laten communiceren, maar hoe? Weet iemand hoe het zit met de DHCP-server (uitschakelen?), encrypties (WEP, WPA)? Alvast bedankt.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:35
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:36:
Het is dus mogelijk om ze met elkaar te laten communiceren, maar hoe? Weet iemand hoe het zit met de DHCP-server (uitschakelen?), encrypties (WEP, WPA)? Alvast bedankt.
Wat daarmee wordt bedoeld is niets meer dan:
- Je Sitecom als tweede AP in hetzelfde netwerk hangen met de normale LAN poorten
- Wanneer je dit AP exact dezelfde beveilingsinstellingen en SSID geeft als het ander AP gaat je WLAN netwerkkaart roamen
Van communicatie tussen de twee APs is niet echt sprake. Ze hangen gewoon in hetzelfde netwerk.

Dus je kan nog steeds niet een draadloze brug maken.

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 03-07-2006 15:05 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1