Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LCD Backlight Kapot wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 12:55
Hallo,

Ik heb hier een oude TFT scherm staan. Ik heb hem gekregen van iemand die zei dat er rook uit kwam. Dus ik ging maar eens op onderzoek uit. ik had het snel gevonden, het Backlight bordje is doorgebrand.
kijk zelf maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.jorisleem.nl/back1.jpg
De vraag is kan ik er nog een DIY Beamer van maken(bij een DIY beamer heb je namelijk geen blacklight nodig en het scherm is voor de rest nog wel goed:)) of zeggen jullie omdat het backlight bordje door is gebrand is er misschien kans dat de rest ook kapot gaat.(misschien wel leuk gaat branden ofzo)

Of kan ik heeeel toevallig zon backlight bordje voor een paar euro kopen(ik weet niet of het een beetje universeel is)

Bedankt.

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 13:38
Ik heb zelf mijn oude laptop gerepareerd door er een invertor van een standaard ccfl "in" te doen (had wel een externe behuizing om mijn scherm gemaakt :) ).
Werkte prima, rest van laptop was niks mee aan de hand.
Kosten 6 euro!

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Zet 'm aan, hou er een lamp naast en kijk of je het beeld kan zien, zo ja, dan kan ie voor een diy beamer gebruikt worden (of een andere ccfl inverter eraan)

• CodeConnected
SA007 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:10:
Zet 'm aan, hou er een lamp naast en kijk of je het beeld kan zien, zo ja, dan kan ie voor een diy beamer gebruikt worden (of een andere ccfl inverter eraan)
Jah dat had ik al van te voren geprobeerd maar ik dacht omdat de blacklight board door was geprand dat het kwam door het mainboard dat die bijv verkeerd om ging met het aansturen van dat ding. En als dat dus zo is kan het mainboard morgen ofzo ook in de fik vliegen en dat wil ik NIET hebben. dus ik Wil geen enkel risico nemen.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
CodeConnected schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:00:
[...]

Jah dat had ik al van te voren geprobeerd maar ik dacht omdat de blacklight board door was geprand dat het kwam door het mainboard dat die bijv verkeerd om ging met het aansturen van dat ding. En als dat dus zo is kan het mainboard morgen ofzo ook in de fik vliegen en dat wil ik NIET hebben. dus ik Wil geen enkel risico nemen.
Die trafo werkte met hoogspanning, de rest van je scherm is allemaal normale laagspanning.
Als je de inverter en lamp niet meer aansluit zal er weinig kunnen gebeuren lijkt me :)

Heel misschien (als de primaire transformator ook in het scherm ingebouwd is) is er bij de hoofdtrafo wat mis, check daar ook even op schade/brandgeur.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 13:14

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen enkel risico -> gooi dat ding dan maar meteen in de kliko :p
Elektronica vliegt niet zomaar in de fik, het kan een beetje gaan roken, maar als je er bij bent trek je gewoon de stekker eruit. Experimenteer wat of gooi het ding weg...

• CodeConnected
Nu alleen nog op zoek naar een overhead projector:)
En een beetje experimenteren want het lijkt dat hij het perfect doet:)
Pagina: 1