Hoe krijg ik deze koeler weer vast?

Pagina: 1
Acties:

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:11
Topic naam zegt op zich al veel, maar zal er een begeleidend verhaaltje bijzetten met een paar fotos (gemaakt met een W810i).

Vandaag wou ik een paar nieuwe koelers op mijn DualCPU moederbordje drukken, maar helaas met weinig succes.

De eerste CPU ging prima, maar bij de tweede ben ik wel op een probleem gestoten. De plastic bevestigingsgevalletjes van de Socket zijn namelijk aan beide zijden afgebroken, waardoor ik de koeler maar aan 1 kant vast kan krijgen. Hij moet echter wel aan beide zijden vast zitten, maar dit is dus niet meer mogelijk volgens de officiele weg.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/j_rozendaal/pinnetje.JPG

Mobo:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/j_rozendaal/mobo.JPG
Heeft er iemand een creatief idee hoe ik deze koeler wel kan bevestigen? Iets met Tie wraps ofzo? Ik ben namelijk niet van plan om het met ingewikkelde dingen vast te zetten als je snapt wat ik bedoel (Smelten, lassen, enzovoort).

Ik ben benieuwd!! :) En alvast bedankt voor de ingevingen.. :)

Sorry voor de grootte van die fotos maar ben niet in staat om een foto te verkleinen (gebrek aan photoshop of andere software, paint wordt niet mooi en camera kan naar mijn weten niet kleiner (heb dat ding net een week..))

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 23:03
Vind en kapotte moederboard met en beetje geweld kun je de dingen om ruilen
success

Verwijderd

soheilmd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:01:
Vind en kapotte moederboard met en beetje geweld kun je de dingen om ruilen
success
da's niet echt het geval, je zou er dan de hele socket af moeten krijgen, en dat gaat gepaard met véél geweld en 2 kapotte moederborden :+.

Ik zou eerder kijken of je geen desktop case hebt, en het geheel plat monteren, dan blijft het door de zwaartekracht al goed op zijn plaats. Verder lijkt me dat het wel te doen moet zijn om kartonnen vormpjes te maken waarmee je dat koelblok dan nog wat kan fixeren tov dat 2de koelblok van je 2de cpu. Rechtop zou ik hem nooit meer durven zetten, je kan je koeler namelijk niet even goed bovenaan als onderaan op de core duwen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je eerste koeler zit op de 1 of andere manier vast op je CPU (ben daar niet de handigste in, maar weet wel dat ie vast zit ;) ) Je 2e koeler past niet geklemd op je CPU...maar wat als je nou een plaatje pakt van goed geleidend materiaal (koper bijv), daar je coolers op bevestigt, en dat plaatje vervolgens op je beide CPU's plakt? Zou volgens mij moeten werken, bovendien kunnen beide koelers dan de warmte afvloeien van beide CPU's dus in theorie zou dat beter moeten koelen...
Of het technisch haalbaar is weet ik niet, maar het is denk ik wel het proberen waard.
Het (koperen) plaatje ziet er dan denk ik zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
 ___
|   |
|   |___
|      |
|__    |
   |   |
   |___|

Ofzo...(excuse me for 1337 ASCII skills :P )|

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 27-06-2006 19:08 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

aan één kant vastzetten met en aan de andere kant waar ie afgebrokken is vastzetten met montagekit? het zit vast en je kan het dan nooit meer veranderen

of en nu word het wat moeilijker, er een stang door je kast maken, met een soort van schroef erop om zo je koeler er op te drukken, soort van lijmklem idee, heb geen idee hoe ik hier een plaatje krijg, anders zou ik het ff tekenen

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Of je haalt een Arctic Coppersilent 2 voor 7 euro en die zet je er gewoon op. Doordat die een brede klem heeft, zou die gewoon goed vast moeten blijven zitten.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:11
Ik zou eerder kijken of je geen desktop case hebt, en het geheel plat monteren, dan blijft het door de zwaartekracht al goed op zijn plaats.
Dat doe ik sowieso wel, ben veel te bang dat hij me er snachts afknald.. dat is alvast 1 advies! :)
Je eerste koeler zit op de 1 of andere manier vast op je CPU (ben daar niet de handigste in, maar weet wel dat ie vast zit ;) ) Je 2e koeler past niet geklemd op je CPU...maar wat als je nou een plaatje pakt van goed geleidend materiaal (koper bijv), daar je coolers op bevestigt, en dat plaatje vervolgens op je beide CPU's plakt? Zou volgens mij moeten werken, bovendien kunnen beide koelers dan de warmte afvloeien van beide CPU's dus in theorie zou dat beter moeten koelen...
Naah, dat is me teveel gepruts en ge-emmer, het is op zich een erg leuk idee, maar is wel iets te creatief! :)
aan één kant vastzetten met en aan de andere kant waar ie afgebrokken is vastzetten met montagekit? het zit vast en je kan het dan nooit meer veranderen
Dit vind ik iets te definitief, het kan namelijk zomaar zijn dat er eentje stuk gaat, of ik ze door nog stillere wil vervangen..
of en nu word het wat moeilijker, er een stang door je kast maken, met een soort van schroef erop om zo je koeler er op te drukken, soort van lijmklem idee, heb geen idee hoe ik hier een plaatje krijg, anders zou ik het ff tekenen
Klinkt erg ingewikkeld ja, begin ik liever niet aan :'(
Of je haalt een Arctic Coppersilent 2 voor 7 euro en die zet je er gewoon op. Doordat die een brede klem heeft, zou die gewoon goed vast moeten blijven zitten.
Het gaat om een Socket 370, dus dat gaat lastig met een Socket A blok :'(

Inmiddels heb ik de oplossing!! :)

Ik heb met een hamer de andere kant van het koelbok een beetje verbogen (er zit namelijk nog een beetje plastic pinnetje aan de socket, al is het erg weinig). Toen heb ik hem erg goed vastgeklikt, en hij zit zowaar vast! Ik heb de kast op zijn kant gelegd zodat hij niet meer zo gemakkelijk los kan. en nu maar hopen dat het goed gaat! :)

Bedankt voor de ingevingen en adviezen! :D

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jassy schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:56:
[...]

Het gaat om een Socket 370, dus dat gaat lastig met een Socket A blok :'(
Socket A koelers passen op socket 370.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
adhesieve koelpast (koelpasta die plakt). Dat is je oplossing!. Zovaak zul je het koelblok er toch niet af hoeven te halen ;)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Pagina: 1