16 september: treintrekwedstrijd! Waar is het GoT team?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 september wordt door het NVBS-jongerenforum (www.nvbs.com) in het kader van het 75 jarig bestaan van de Nederlandse Vereniging van Belangstellenden in het Spoor- en tramwegwezen (www.nvbs75.com) een op jongeren gerichte activiteit georganiseerd:
TREINTREKKEN

De NVBS is de grootste vereniging van Nederland op het gebied van spoor- en tramvervoer en alles daar omheen, en telt ongeveer 5000 leden en enorme collecties boeken, dvd's etc. Een eerder ludiek NVBS-project was de groene 419.

Na uitvoerig technisch onderzoek :+ is gebleken dat teams van 9 + een aanvoerder een goede kans moeten maken om een NS 1700-loc van zijn plaats te krijgen, dit zijn de standaard locs die door NS Reizigers worden gebruikt voor de intercity-treinen, bijvoorbeeld tussen Amsterdam/Utrecht en Eindhoven-Maastricht/Heerlen en ze wegen een bescheiden 86 ton.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/NVBSj/Resize%20of%20IMG_3949.JPG

Een en ander zal ook plaats gaan vinden op een plaats waar de meesten niet dagelijks komen: op het terrein van onderhoudsbedrijf NedTrein te Leidschendam, hier zijn oa. DD-AR (oude dubbeldekkers), IRM (nieuwe dubbeldekkers), Sprinters en de Randstadrail-voertuigen van de RET in onderhoud, een rondleiding zal tot de mogelijkheden behoren.

Misschien bestaat er de mogelijkheid om een GoT-team samen te stellen hier, om het op te nemen tegen teams van bijvoorbeeld TU Delft, NS-Reizigers, Fok! of NedTrain! Naast de mogelijkheid deze mensen te verslaan, is er ook een leuke prijs voor de winnaars!

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/NVBSj/Resize%20of%20IMG_4365.JPG

De kosten van dit alles zullen 0 (nul) euro bedragen, consumpties op eigen rekening (ruime kantine toegankelijk). Het terrein ligt op ongeveer 50 meter van het nieuwe RandstadRail station Leidschendam-Voorburg dat op 16 september reeds in gebruik zal zijn. In verband met aansprakelijkheidsgedoe enzo, moeten we helaas een minimum leeftijd van 18 jaar hanteren.

Voor vragen kunnen jullie in dit topic terecht, en ik zal proberen ze snel te beantwoorden.
(voor dit topic is toestemming verleend door Steffie, waarvoor dank)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:05

Coldcat

HODL

Hoe groot mag een team maximaal zijn. Ik zie dat een team van 9 mensen een goede kans maken, maar mogen er ook meer mensen meetrekken?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coldcat schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:38:
Hoe groot mag een team maximaal zijn. Ik zie dat een team van 9 mensen een goede kans maken, maar mogen er ook meer mensen meetrekken?
Dat zou niet zo eerlijk zijn voor de andere teams lijkt me ;)

Maar als je met meer bent, staat het natuurlijk geheel vrij om met twee teams mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Ik woon dichtbij, dus ik wil wel mee doen! :p

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Het lijkt me zeker leuk :-)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Met 6 man kun je een loc duwen :)
* insan1ty loopt stage bij NedTrain Tb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goh, je zit ook op fok? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Ga jij eens gauw je mond spoelen.

Wij hebben trouwens de Locomotive afdeling dus we kunnen alvast oefenen ;)
[ik doe overigens niet mee heur :) ]

[ Voor 27% gewijzigd door insan1ty op 27-06-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
insan1ty schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:45:
Met 6 man kun je een loc duwen :)
* insan1ty loopt stage bij NedTrain Tb :)
Ldd loopt bergop, en wegens terugrolveiligheid gaat er helling op getrokken geworden.

Een Bvk kregen we met 8 man met erg veel moeite van zijn plaats, 1700 is redelijk te doen, maar dat zal dan wel op iets vlakker terrein zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
insan1ty schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:51:
[...]

Ga jij eens gauw je mond spoelen.

Wij hebben trouwens de Locomotive afdeling dus we kunnen alvast oefenen ;)
[ik doe overigens niet mee heur :) ]
Maar Ldd heeft altijd genoeg 1700's staan ivm DD-AR onderhoud, dus reken je niet te snel rijk :+

Meedoen mag hoor, NT Ldd komt waarschijnlijk ook met een team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
not-known schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 20:40:
Ik woon dichtbij, dus ik wil wel mee doen! :p
Aanmelden het liefst als (GoT-)team, maar uit de 'losse' aanmelders willen we ook teams gaan vormen, op first come first serve basis, dus de eerste tien samen in een team, de elfde ev. aanmelders worden reserve/toeschouwer tot er weer een team gevormd kan worden.

Opgave via jongeren@nvbs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
wow dit lijkt me wel cool, en ik woon er ook vlak bij. * sanfranjake wil evt wel met een GoT team meedoen :D

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:22

ThunderNet

Flits!

sanfranjake schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:10:
wow dit lijkt me wel cool, en ik woon er ook vlak bij. * sanfranjake wil evt wel met een GoT team meedoen :D
GoT-grolsch team :D

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:03:
[...]

Maar Ldd heeft altijd genoeg 1700's staan ivm DD-AR onderhoud, dus reken je niet te snel rijk :+

Meedoen mag hoor, NT Ldd komt waarschijnlijk ook met een team.
Klopt :) Overigens ga ik morgen naar SB Rtd dus ik ben benieuwd of daar ook animo is :P 6400'jes trekken..
Zit er trouwens een machinist om eventueel te remmen? Ik neem ook even voor het gemak aan dat die loc niet tegen de draad staat :)

[ Voor 16% gewijzigd door insan1ty op 28-06-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik de liefhebbers nog even aan dit topic herinneren door het een lichte schop te geven?

E.e.a. met een verzoekje even te mailen (liefst voor 1 september ivm teamindeling) naar het genoemde adres (jongeren@nvbs.com).

PR-verhaaltje is te vinden op http://www.nvbs75.com/Treintrekken/

Had ik ook al gemeld dat er een rondleiding bij NedTrain bij zit? ;)
Pagina: 1