Toon posts:

SMC2802W pc freezed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al jaren (2 in totaal) een SMC2802W draadloos netwerk kaartje in mijn pc. Alleen in mijn nieuwe pc freezed de boel steeds. Alleen als deze kaart eruit licht doet hij normaal. Drivers opniew installeren helpt ook niet. Google search ( SMC2802W+freezes ) leverde ook niet veel op. Dus nu vraag ik het maar even hier. Weet een van jullie waar dit aan kan liggen? De kaart werkt in andere pc's prima ( een andere kaart uit zusjes pc werkt ook niet. Was ook een SMC2802W)

Dit zijn mijn specs:

Antec Sonata II, Zwart € 92,30 1 € 92,30
Asus P5ND2-SLI, Retail € 83,11 1 € 83,11
TwinMos Memory, 512 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 1 x € 38,94 2 € 77,88
Intel Pentium D, 805, Socket 775, Boxed € 120,08 1 € 120,08
Arctic Freezer 7 pro € 16,55 1 € 16,55
Arctic Silver 5 Premium Silver Compound 3,5g € 3,88 1 € 3,88
Zalman ZM-F1, 80 x 80 x 25 mm € 3,53 2 € 7,06
XFX GeForce 7600GS, 256 MB, DDR2, PCI Express x16 € 117,51 1 € 117,51
NEC ND-3550, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 32,86 1 € 32,86
Logitech Internet Pro Keyboard, Zwart, OEM € 9,73 1 € 9,73
Logitech UltraX Optical Mouse, Zwart, grijs, OEM € 12,60 1 € 12,60
Cooler Master TLF-S12-EG, 120 x 120 x 25 mm € 5,95 2 € 11,90
Western Digital Caviar Special Edition, 80 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA150 € 46,81 2 € 93,62

Hoop dat jullie het wel weten.

Verwijderd

toevallig heb ik juist hetzelfde probleem gehad.
Als het kaartje erin zit, freezed hij wanneer hij maar wil, kaartje eruit, geen probleem.

Het probleem bij mij was dat ik het in het onderste pci-slot had gestoken, nadat ik het verplaatst heb naar het bovenste pci-slot, was alles weer in orde.
Misschien heb je hier iets aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:08:
toevallig heb ik juist hetzelfde probleem gehad.
Als het kaartje erin zit, freezed hij wanneer hij maar wil, kaartje eruit, geen probleem.

Het probleem bij mij was dat ik het in het onderste pci-slot had gestoken, nadat ik het verplaatst heb naar het bovenste pci-slot, was alles weer in orde.
Misschien heb je hier iets aan ;)
Hielp niet :( Ik heb dit probleem dus in alle pci sloten.. terwijl ik het kaartje in andere pc's gewoon werkend heb. Kan het ook aan de pci sloten van het moederbord liggen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:15:
[...]

Hielp niet :( Ik heb dit probleem dus in alle pci sloten.. terwijl ik het kaartje in andere pc's gewoon werkend heb. Kan het ook aan de pci sloten van het moederbord liggen?
Someone? _/-\o_

Verwijderd

Kijk eens met Everest of Apparaatbeheer of een IRQ dubbel gebruikt wordt, gebruik je verder nog onboard dingen (bv. LAN)? Dit wil wel eens problemen veroorzaken, omdat ze allebei hetzelfde IRQ willen gebruiken. Update je bios ook eens, dit wil ook wel eens helpen. Anders doe je een CMOS reset. Verder lijkt het me niet dat het aan je voeding ligt, met zo'n kast ;).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:39:
Kijk eens met Everest of Apparaatbeheer of een IRQ dubbel gebruikt wordt, gebruik je verder nog onboard dingen (bv. LAN)? Dit wil wel eens problemen veroorzaken, omdat ze allebei hetzelfde IRQ willen gebruiken. Update je bios ook eens, dit wil ook wel eens helpen. Anders doe je een CMOS reset. Verder lijkt het me niet dat het aan je voeding ligt, met zo'n kast ;).
Het enige dat ik gebruik is me headset op onboard.. toetsenbord en muis. + dit wlan kaartje.. niet zoveel bijzonders toch? En wat is een IRQ? :D

verder draait me mobo de laatste bios..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 21:31 ]

Verwijderd

En wat is een IRQ?
Dit B)

Kijk eens of je in je BIOS voor iedere insteekkaart een apart IRQ kunt toewijzen, dit zou het wel eens heel goed kunnen verhelpen, probeer ook eens alle onboeard dingen uit te zetten, als dat het verhelpt is het zeer ws een IRQ issue :) .

offtopic: laatste bios is altijd goed ;)

Verwijderd

goh! dit ken ik, bij mij gaat het om een SMC2635W(11mbit) en de 2835W(54mbit)! dit heeft het kaartje in verschillende laptops!(het is dus een PCMCIA variant)

Verwijderd

Topicstarter
Alles wat ik uit kon zetten uitgezet in bios..

Bij pci settings op mijn moederbord kan ik alleen maar kiezen waar het eerste voor graka gekeken moet worden.. pci of pci express.. maar dan nog freezed de boel.. iemand een idee wat ik nog kan proberen.. of wat de oplossing is? Zou een ander wlan kaartje wel kunnen werken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:16:
Alles wat ik uit kon zetten uitgezet in bios..

Bij pci settings op mijn moederbord kan ik alleen maar kiezen waar het eerste voor graka gekeken moet worden.. pci of pci express.. maar dan nog freezed de boel.. iemand een idee wat ik nog kan proberen.. of wat de oplossing is? Zou een ander wlan kaartje wel kunnen werken?
Iemand? Wil nou eindelijk wel eens normaal kunnen werken op mijn pc.. :(
Pagina: 1