Toon posts:

[kabel] 2 locaties 1 abonnement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag mij af of het mogelijk is om op 2 verschillende locaties (zelfde dorp, dus zelfde provider) met eenzelfde type modem tegelijkertijd te kunnen internetten met dezelfde username en wachtwoord.

ik zie namelijk op marktplaats veel zelfde motorola kabelmodems te koop aangeboden en wilde weten of dat te doen is. hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
tegelijkertijd lijkt mij niet, om en om lijkt mij wel. Anders zou er al lang misbruik van zijn gemaakt ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Wat jij wil... 2 modems op 1 abonnement zal zeker niet lukken.
De provider zal dan aan 1 abonnement 2 mac adressen moeten koppelen..
hoe zie je je dat voor je?... Lijkt me ontzettend fraude gevoelig.. op een bepaald moment zit de hele familie (opa/oma, oom/tante, broers.. ouders. en jij) op 1 abonnement.

Om en om kan ook niet zomaar.. je zit met de mac adressen die wel geregistreerd moeten zijn.
Met de com21 kan je je modem onder de arm nemen en ophangen aan de andere kant van het dorp.. misschien dat je dit met een motorola ook nog lukt..

maar 2 verschillende modems op 1 abonnement.. nee dat lukt je zeker niet.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 27-06-2006 17:44 ]

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
en even voor de slimmerikken onder ons,

een fake mac-adrees maken om met 3 modems het zelfde mac en dus zelfde IP te delen gaat
(helaas voor jullie) ook nie werken.. er zijn echter providers. die met client side (dus niet modem side) PPP-OE werken en bij die providers is het vaak nog wel mogelijk om met meedere mensen 1 account te delen (natuurlijk op voorwaarde dat het om de beurt gaat, en niet tegelijk).

Verwijderd

Topicstarter
was ik al bang voor dat dat niet ging werken... maar ik dacht dat misschien het macadres wel te klonen was van dat modem, alleen dan zit je inderdaad met 2 verschillende ip-adressen waaraan ze het kunnen zien...