A7N8X deluxe opeens niet meer dual channel

Pagina: 1
Acties:

• klaasb84267
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-11-2025
Sinds gister avond heb ik te maken met boot problemen. Belangrijke systeem bestanden worden beschadigd en ik krijg een melding dat ik de Windows CD moet gaan gebruiken om de boel te 'repairen'

Ik heb inmiddels de boel weer weten te maken, maar de computer wil geen dual channel meer draaien. Als ik de twee reepjes in de blauwe dual channel slotjes gooi, geeft de bios gewoon aan dat ik 1024 mb in dual channel draai. Alles loopt goed, totdat Windows gestart moet worden. Wat ik dan te zien krijg is een zwart scherm met liggend streepje dat knippert in de linker boven hoek.

Beide reepjes werken los en ook in single channel, maar dual channel dus niet. Ik heb geprobeerd te onderklokken, op de echte snelheid te draaien, overklokken, het werkt allemaal niet.

Even voor de duidelijkheid, mijn geheugen is Corsair TwinX matched memory en heeft meer dan twee jaar gewoon dual ch. zonder problemen gedraaid.

Af en toe krijg ik bij het opstarten zelfs geen beeld als ik dual draai. Wat kan hier toch aan de hand zijn?

X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Is er gisteravond iets bijzonders gebeurd dan? :)
Je kan proberen een CMOS-reset te doen en daarnaast met memtest op fouten te testen?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• klaasb84267
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-11-2025
Gisteravond kreeg ik een spontane reboot. Cmos heb ik aantal keer al gereset en beide mems hebben geen fouten in single channel tot 220 mhz, verder heb ik niet getest. Dual channel kom ik niet eens in de memtest.

Ik denk dat ik maar een ander mobo+cpu ga kopen en m'n huidige set aan mijn zus geef. Bedankt voor je hulp.

[ Voor 9% gewijzigd door klaasb84267 op 27-06-2006 22:27 ]

X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT