Toon posts:

Canon 430x Flitser

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor bij mijn 350D zoek ik een goeie flitser... nu heb ik de 430x op het oog. Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben?
Verder nog een vraagje... ik wil hem o.a. gaan gebruiken tijdens rally's. Aangezien deze ook voor n aardig gedeeltje in t donker verreden worden, vroeg ik me af of ik met een dergelijke flitser voldoende kan belichten om mooie scherpe platen te schieten.

Alvast bedankt voor de reacties!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:09

Garyu

WW

http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart zou ik zeggen. Zoek anders ook even op 420ex, de voorloper.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Gossie, zelf nog niet aan gedacht... En dr is zoveel over te vinden, dat k daarom maar n topic open. Maf he? 8)7

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
430ex is een prima flitser, ik heb em ook, maar kom op, flitsen bij een rally? ik weet niet hoe dichtbij je kan komen, maar ik denk dat je bij lange na niet zover kan flitsen. En als je al de nuclear-powered flash gevonden hebt die nodig is om de baan te verlichten dan zul je de coureur er geen plezier mee doen denk ik.

wat rally's betreft zou ik toch voor een lichtsterkere lens kiezen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:29:
[...]

Gossie, zelf nog niet aan gedacht... En dr is zoveel over te vinden, dat k daarom maar n topic open. Maf he? 8)7
meen je dit nou of bedoel je het sarcastisch?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:09

Garyu

WW

[...]

Ervan uitgaande dat dit sarcastisch bedoeld is.. Tsja. Misschien kan je een bestaand topic aanvullen in plaats van een nieuwe te openen dan? Dat is voor toekomstige vragen immers veel makkelijker dan wanneer er nóg meer topics over het apparaat verschijnen. Een beetje eigen inzet kan ook geen kwaad |:(. Maar goed, dat terzijde.

De flitser is gewoon erg goed, er gaat een wereld voor je openen. De 580ex kan ietsje meer, maar is veel duurder, dus prijs/prestatie-verhouding van de 430ex is gewoon optimaal. Als je het geld hebt, en je wilt een beetje kunnen flitsen, gewoon kopen dus, zo simpel is het. Als het goed is had je dat ook in de talloze topics die er al over zijn kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Garyu op 27-06-2006 19:04 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard sarcastisch bedoeld... :) Bij de rally hier in de buurt mag je aardig dichtbij komen als je de juiste plekjes kent, vandaar dat ik aan n flitser dacht... Thnx voor de verdere info!

Verwijderd

Ik heb hem en hij bevalt me prima. Veel communicatie met de camera over vanalles en nogwat. Erg leuk dat wanneer je aan je zoomring draait, je de flitser mee hoort zoomen. Ik heb de 580EX nog overwogen. De extra flitskracht en een flitser die als master kan fungeren (430EX enkel slave) heb ik beide niet nodig.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

[...]

Slechte zaak eigenlijk: graag dus eerst zelf meer moeite doen voordat je een topic opent, dan is iedereen blij inclusief jezelf :) Als je genoeg gebruikerservaringen hebt gevonden over de flitser, en je zit nog steeds met een vraag, dan kan je hem natuurlijk stellen: oa in het Canon mount topic :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.