[PS CS2] Kleur vervangen*

Pagina: 1
Acties:

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-01 09:54
ok, ik zit met een probleempje en kom er niet helemaal uit..

ik heb een foto van een auto. die hebben we met dit wk oranje geschilderd. echter nu NL eruit ligt willen we kijken hoe die eruit komt te zien als we hem de kleuren vd duitse vlag schilderen...

in plaats van helemaal oranje, komen er dus 3 strepen overheen (zwart, rood, geel/oranje).
nu weet ik dat dit kan door de color replacement kwast. echter als ik een baan zwart wil maken, dan maakt ie er gewoon grijs van. en het moet dus lekker donker zwart worden.
het zal ongetwijfeld iets met een instelling te maken hebben. maar zoveel weet ik er ook niet vanaf. en om alles nou te gaan bewerken met de burn-tool is ook niks. zo'n vaste hand heb ik ook weer niet ;)

iemand suggesties? of wellicht een linkje naar een tutorial?

• Fried
Daar kan je voortaan ook de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif knop voor gebruiken ;)

[ Voor 79% gewijzigd door BtM909 op 27-06-2006 16:09 ]

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je de tool op zoveel % transparant staan? Heb je een screenshot?

==
hoi

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb je de afbeelding wel op RGB-color staan :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Je moet natuurlijk niet de kleur echt vervangen. De juiste methode is een extra laag maken, liefst per kleur. Daarna vul je deze met de drie kleuren en met behulp van masker en overlapeffect zorg je voor het juiste effect.
Maar volgens mij zijn hier zat tutorials voor te vinden, hoor. Zoek maar op Photoshop tutorial change colo(u)r car...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Fried
screenie: http://maximus.endoria.net/kleur.JPG

ik check ff die tutorial... degenen die ik doorwerkte hielpen niet echt..

• Eusebius
  • Niet online
Nu ben ik niet zo thuis in PS, maar als je 2 kleuren vervangt moet je toch de te vervangen kleur en de te worden kleur zien? Ik zie nu alleen de te worden kleur.

offtopic:
Is ie door de APK?

==
hoi

• Fried
met die tutorial wordt t zoiets: http://maximus.endoria.net/kleur2.JPG

dit moet toch wel iets netter kunnen? of is dit het uiterste wat er door een redelijke beginner uit is te halen? nu lijkt het wel houtskool zwart.

en ja.. hij wàs door de apk :P

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je nu als uitgangspunt een foto neemt van de auto voordat 'ie oranje/rood/wit/blauw gespoten was, maakt het een stuk makkelijker. Quick and dirty krijg je dan makkelijk zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/zo.jpg
Adjustment layers is de weg te gaan dus.

[ Voor 36% gewijzigd door sdomburg op 28-06-2006 09:09 ]

• Eusebius
  • Niet online
Mwaah ... moet toch ook mét oranje auto te doen zijn? Het gaat niet om wat het makkelijkst kan, maar om wat mogelijk is :)

==
hoi

• sdomburg
Mogelijk is alles, maar het is echt 10x moeilijker, geziend e foto van de TS.

• Fried
ligt dus gewoon aan de foto?

• sdomburg
Nee, ligt aan jouw vaardigheden. Het is makkelijker een andere foto te nemen dan je vaardigheden te verbeteren.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Tja, je moet gewoon wat meer spelen met transparantie, heu en meer van die fratsen. Kijken wat het mooiste effect geeft.
Denk niet dat je makkelijk even de niet al te recht gespoten verf zo kan verdoezelen. Dat maakt het hier wat moeilijker. [small]wat sdomburg dus al zei[/url] Daarnaast zie je op jouw foto bijan alleen de zijkant, veel minder de motorkap... Maar als je aan die kant zwart doet kan je wel makkelijker de tekst wegwerken... :)

[ Voor 30% gewijzigd door Savantas op 28-06-2006 12:10 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Fried
met een foto voordat ie gespoten is gaat het idd wel makkelijk...
maargoed, dan is wel alle charme van het verkaaide spuit en verfwerk weg :P

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:33

Nutral

gamer/hardware freak

Kun je niet met Hue/Saturation werken ? het deel dat een kleur moet hebben eruit knippen, hue veranderen en zo met elk deel ?
Pagina: 1