lowepro D550AW

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• mcklin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01-2024

mcklin

every day I see more of You

Topicstarter
ik wil een goede fijne grote schoudertas kopen met ruimte voor ten minste 2 slr's en minstens 3 lenzen en 2 flitsers en accesoires..

na lang rondkijken en lezen is mijn oog gevallen op de lowepro D550 AW...
mijn vraag nu is:

wat is er in jullie optiek belangerijk aan een goede schoudertas, wat raden jullie aan, hebben jullie tips? en heeft er iemand ervaring met de D550AW?

ik ben namelijk een beetje bang dat de tas te groot zal uitvallen (maar bij een tandje lager misschien te klein) en vrees dat ik misschien dingen over het hoofd zie.

ps: dat er een laptop in kan vind ik fijn (daar die er ook in zal komen binnen een aantal jaar) maar is niet perse een noodzaak voor een tas voor mij...

canon EOS 350D + EOS 1Dmk2 + 70-200 f2.8L usm + 50 f1.4 + 24-70 2.8L usm+ 430EX

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 10:09

Res-q

Redder in nood?

Er is hier een speciaal topic voor fototassen: Centraal fototas topic :)

Probeer het daar eens zou ik zeggen :)

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Toch even dit draadje nog een klein schopje geven. TS heeft het dus over deze tas. De Stealth reporter serie is een serie die boven de standaard Nova serie staat. Beter ingedeeld, meer vakjes en een super handige waterdichte rits aan de bovenzijde om snel bij je materiaal te kunnen. Ik vind het in ieder geval fantastische tassen.

Wat betreft de grootte van de tas, geen probleem, hij is namelijk onderdeel van een serie. Je kunt dus zo een kleinere selecteren. Voor alle tassen geldt dat je ze het beste kunt bekijken en passen in een winkel voordat je de tas koopt. Of jouw materiaal ook daadwerkelijk gaat passen is moeilijk te zeggen en zul je echt gewoon moeten proberen.

Verder mijn mening over belangrijke aspecten van een tas:
-draagcomfort (met stip op plek 1). Bedenk jezelf goed dat hoe groter de tas is, hoe meer je meeneemt en hoe meer je loopt te zweten.
-bescherming. Je hebt duur materiaal, dus dat verdient een goede bescherming en dat mag ook wat kosten. Hierbij is een regenhoes zeker een pre.
-indeling. Je moet snel bij je spullen kunnen, dus vier lagen hoog stapelen gaat een beetje voorbij aan het doel van de tas.
-garantie. Als je een tas veel gebruikt wil je niet dat ie na 1 jaar uit elkaar valt.
-ritssluitingen. Een van de eerste dingen die stuk gaan. Let er dus op of deze van goede kwaliteit zijn.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20

Zoefff

❤ 

Zoals Res-q al aangeeft, we hebben hiervoor een speciaal topic. Herhaal de vraag daar nog eens zou ik zeggen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Dit topic is gesloten.