[Eclipse+Omondo] license failed?

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 14:41

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Op mijn werk ben ik bezig om Eclipse + Omondo (EclipseUML) beide draaiende te krijgen. Hierbij heb ik een academische licentie aangevraagd en deze ook gekregen. Hierbij wordt om een IP-range gevraagd en je werkgever. Allemaal leuk en aardig de licentie ontvangen, maar eenmaal de licentie te hebben neergezet in:
%ECLIPSE HOME% \plugins\com.omondo.uml.core_1.6.0
Geeft dat problemen, wanneer ik in Eclipse een UML-diagram wil gaan maken, dan komt Eclipse namelijk met de foutmelding:
License failed
Het punt is dat we met twee personen werken op een Subversion server en allebei Eclipse willen gebruiken icm. Omondo. Zodat we beiden aan de UML-klasse diagrammen kunnen werken en deze ook kunnen synchroniseren. Maar voor Omondo heb je dus een academische licentie nodig. De vraag is, zijn er hier mensen die ook ervaring hebben met Omondo en Eclipse?

[ Voor 9% gewijzigd door Tjeerd op 27-06-2006 15:40 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Beide personen werken, neem ik aan, in dezelfde IP-range? Wat zeiden de licentie-tijgers eigenlijk (waar je de licentie vandaan hebt)? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 14:41

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Beide personen werken inderdaad in hetzelfde IP-bereik, de grap is op zich dat we achter een NAT hangen. Dus naar buiten toe hebben we één IP-adres, maar intern een 10.n.n.n. netwerk. Ik heb ook geen idee hoe Omondo precies checkt op je IP-adres. Ik dacht ergens op een duitse site gelezen te hebben dat Omondo zelfs contact opneemt met hun eigen server of iets dergelijks. Het kan dus goed zijn dat Omondo niet snapt waar we zitten :?

Het mailtje van Omondo:

(nnnnn.nnn == domein van universiteit)
Dear Eclipse community friend,

Please find a license which you can only be used within your university
network "nnnnnnn.nnn" , because related to your university domain name.
This license could be installed on any university desktop.
To install the license, copy the attached file in the following
repository %ECLIPSE HOME% \plugins\com.omondo.uml.core_1.6.0
Regards,
We hebben opgegeven wat ons interne netwerk-bereik was (10.n.n.n), ons uitgaande IP-adres en wat onze universiteits-domeinnaam is. Meer informatie hebben ze niet om gevraagd.

[ Voor 12% gewijzigd door Tjeerd op 27-06-2006 15:50 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.