Toon posts:

Geluid loopt niet gelijk in FLASK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik heb net m'n 1e stuk video geFLASKed. Geweldig. Het geluid loopt gelijk met het beeld, totdat ik eens spoel of zo .. en dan klopt het niet meer.

Ik zie in FLASK nergens ene optie op het geluid te synchroniseren met het beeld.

Help? ;(

Edit : ik gebruik elke 5 secs een keyframe. Syncht ie daar de time-index van de audio niet op?

910 Kbit/sec DivX Low-Motion / 128 Kbit 44 Khz Stereo Audio.

480 x 368 pixelverhouding. 1 Ghz TBird ..

Als ik de audio naar PCM Wave doe en daarna in VirtualDub het geluid naar mp3 zet gaat het wel beter. Maar dat moet toch in 1 keer in FLASK kunnen? Ik heb de allernieuwste versie trouwens. 3DNow! Optimized.

Als ik zo een hele film moet doen van 2 uur ben ik een zee aan ruimte kwijt aan PCM data.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik weet niet, maar ik heb de keyframes om de 10 sec. staan en heb daar verder dan ook geen problemen mee...ook niet als ik film vooruit spoel oid.

Zet trouwens es je mp3 codec op 112kb ipv 128kb, dat kan helpen, ennuh, moest 't niet 48khz ipv 44khz :?

Verwijderd

In Flask gaat het helemaal mis als je geluid meteen mee compressed. Je moet in Flask zeggen dat ie het geluid wel meeneemt maar niet comprimeerd zodat je twee bestanden krijgt, namelijk:

*.avi
*.ac3

Die *.ac3 zet je dan met een proggie om naar *.wav/mp3. Met VirtualDub zet je ze dan aanelkaar.

Veel succes

(Dit bericht gepost door Nightwish, was ergens anders en me wachtwoord is zoek :))

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 23:42 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
In Flask gaat het helemaal mis als je geluid meteen mee compressed. Je moet in Flask zeggen dat ie het geluid wel meeneemt maar niet comprimeerd zodat je twee bestanden krijgt, namelijk:

*.avi
*.ac3

Die *.ac3 zet je dan met een proggie om naar *.wav/mp3. Met VirtualDub zet je ze dan aanelkaar.

Veel succes

(Dit bericht gepost door Nightwish, was ergens anders en me wachtwoord is zoek :))
En met welk proggie kan ik ac3 importen en als wav exporten dan?

Verwijderd

Hierin kan je misschien wat hulp vinden:

http://www.digital-digest.com/nickyguides/flaskmpeg.htm

Suc6

Verwijderd

Even kijken op www.go.to/doom9

(nog steeds Nightwish aan het woord)
Pagina: 1