Nieuwe installatie mislukt: data terug?

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00
Vanmorgen ben ik begonnen om mijn C drive een verse installatie te geven. Helaas is het goed fout gegaan:

Alle noodzakelijke bestanden van de C afgehaald, voor zover ze niet al op de D (of een andere) partitie stonden. Daarna de HP installatiecd in mijn systeem gedaan, die ik erbij gekregen heb. Omdat hier ook alle randsoftware op stond behorende bij de diverse onderdelen heb ik hiervoor gekozen, en niet voor een handmatige installatie. Achteraf stom natuurlijk!

Wat is nou gebeurd? Dit programma heeft Mijn totale harde schijf opnieuw ingedeeld in een C met daarop windows en een D met daarop een recovery deel. Al mijn partities, en dus ook die met zorgvuldig opgeslagen backups, zijn verloren gegaan.

Omdat van mijn 228GB nu slechts 8GB in gebruik is heb ik toch nog wat hoop dat er het een en ander achtergebleven moet zijn. IJdele hoop volgens jullie??

De search levert tal van oude progjes op, ook vanuit een Dos omgeving. Wat is nou echt een goed programma, waarmee ik gevonden bestanden erg makkelijk kan herstellen, zonder dat ik andere PC's nodig heb om deze schijf aan te hangen? Of kan ik het beste op zoek gaan naar een recovery bedrijf (en hoe vaak zijn dit niet louche particulieren?).

Graag jullie hulp.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 08:27
GetDataBack heb ik zelf goeie ervaringen mee.

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
http://gathering.tweakers..._message/16985207#hdddata

kijk daar is, verder heb ik zelf goede ervaringen met Getdataback.

uhuuummm

Verwijderd

Veel succes gehad met http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm , maar daarbij was er geen sprake van gewiste paritities of dit programma daarvoor ideaal is weet ik niet. Het is zeer waarschijnlijk dat er nog veel fysiek op de schijf aanwezig is aangezien er alleen een bestandstabel en de 8GB voor het systeem is overschreven.

Let wel op dat je de reddingspoging onderneemt van een andere harddisk en deze schijf aansluit als 2e schijf (voorkomt swappen en onnodig overschrijven
OM FAQ / Beleid

• coelho
Ik ga dit eens proberen, over 1 uur, 10 min. weet ik meer.
Als dit programma (DEMO) aangeeft dat het de bestanden ziet, zijn ze dan nog volledig intact? In dat geval is een volledige versie aanschaffen voor de daadwerkelijke recovery geen cent te duur...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Getdataback is inderdaad een goed programma.
Denk er echter wel bij dat je er tijdelijk een tweede HD voor nodig hebt.
De data die je terug vindt moet je namelijk ergens naar toe wegschrijven.

• coelho
job schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:38:
Getdataback is inderdaad een goed programma.
Denk er echter wel bij dat je er tijdelijk een tweede HD voor nodig hebt.
De data die je terug vindt moet je namelijk ergens naar toe wegschrijven.
Heb je een idee of dat selectief kan? Heb nl. nog een 30GB schijf liggen en het gaat me eigenlijk alleen om documenten, foto's en mailbackup. Spelinstallaties etc. hoeven niet mee te komen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Ja dat kan zeker selectief.
Alle data die je terug wilt kan je aanvinken.

Als je getdataback opstart, kies dan de optie dat je de gehele HD wilt scannen (weet even de naam van de optie meer, maar opzich spreekt het voorzelf). Dit omdat de partitie indeling nu compleet anders is dan voorheen. Ohja, let er op dat er twee versies zijn van getdataback; een fat en een ntfs versie.

• coelho
job schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:45:
Ja dat kan zeker selectief.
Alle data die je terug wilt kan je aanvinken.

Als je getdataback opstart, kies dan de optie dat je de gehele HD wilt scannen (weet even de naam van de optie meer, maar opzich spreekt het voorzelf). Dit omdat de partitie indeling nu compleet anders is dan voorheen. Ohja, let er op dat er twee versies zijn van getdataback; een fat en een ntfs versie.
Hij runt al op dit moment. Kan me vaag herinneren dat ik alles op NTFS heb gezet vanwege dvd images groter dan 4GB. Dus die demoversie loopt nu. Er lijken heel wat files gevonden te worden, maar hij moet dus nog een uur.

Man wat ben ik stom geweest!!!

Maak me vooral zorgen over m'n foto's. De mooisten uiteraard wel afgedrukt, maar dat waren er bijvoorbeeld van onze huwelijksreis maar 300 van de gemaakte 1700....

Ik houd jullie wel op de hoogte.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-02 21:14
Hehehe, altijd mooi, het moment dat mensen beseffen hoe belangrijk redundancy is, is bijna altijd te laat..

Maar ff een tipje: ga NIET recoveren op dezelfde hdd als waar je de data vandaan haalt. Dit kan ervoor zorgne dat je oude data overschrijft en daardoor steeds minder te recoveren valt.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• coelho
Sluuut schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:57:
Hehehe, altijd mooi, het moment dat mensen beseffen hoe belangrijk redundancy is, is bijna altijd te laat..

Maar ff een tipje: ga NIET recoveren op dezelfde hdd als waar je de data vandaan haalt. Dit kan ervoor zorgne dat je oude data overschrijft en daardoor steeds minder te recoveren valt.
Je hebt volkomen gelijk, maar welke particulier heeft nou een extra schijf van 200GB naast zijn originele lopen voor de backup. Het zou wel moeten ja, daar ben ik nu ook achter...
Maar zoals ik al zei: Ik wilde alleen mijn C verversen, had juist het idee dat ik mijn backups goed geregeld had, door alle belangrijke dingen naar D te moven.

Verwijderd

Mischien je foto's (die je wilt bewaren) op cd of dvd branden, kan je een hoop ergernis besparen.

• coelho
Sluuut schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:57:

Ik hoop dat je het over het terugzetten van de files hebt. Het scannen zelf kost toch (nagenoeg) geen schijfruimte?

Verwijderd

Je zal wel Getdataback voor NTFS hebben. K kan met niet voorstellen dat je een 200+ GB harde schijf hebt, in een HP pc, die FAT32 draait.
Ik heb het een weekje terug nog gebruikt.
Erg goede ervaringen mee. Als je harde schijf volledig gescand is, moet je alles selecteren, kopieeren, en toch een andere harde schijf hebben om het naar toe te schrijven.
Als je niet het volledige programma hebt, maar de demo, kan je trouwens na het scannen niet kopieren.
Enige nadeel van Getdataback was bij mij dat hij wel alles herstelde, maar de mappenstructuur grandioos veranderde.
Vooral data die het laatste toegevoegd was, stond in allerlei rare mappen.
Verder een super programma.

• coelho
Heb het programma aangeschaft en het was zijn geld dubbel en dwars waard!! Heb ruim 60GB kunnen backuppen (en er was zelfs nog veel meer herkend, maar dat hoefde ik niet meer).

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Cool! (en Gelukgewenst :) )

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1