Nieuwe intel cores en sony vaio laptops

Pagina: 1
Acties:

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 18:15

Nixsos

Mac user

Topicstarter
Voor mijn studie die in september begint, heb ik een laptop nodig.

Op dit moment heb ik de Sony Vaio FE21M op het oog.
Echter las ik laatst in een van de topics dat intel half juli met een nieuwe chipset op de markt zal komen. Volgens 1 van de posters zou dit een behoorlijke prijsdaling met zich meebrengen.

Dit heeft mij doen twijfelen om de Vaio FE21M nu alvast te bestellen.

Hoeveel denken jullie dat de prijs zal gaan dalen? Zal dit echt een significant verschil maken, of zal Sony niet snel zakken met zijn prijzen?

Ook is het misschien wel interessant om te wachten op de nieuwe productlijn met de nieuwe cores. Hoe snel is Sony (en ander leveranciers) met het aanpassen van hun producten met hun nieuwe cores? Enig idee hoe hoog de prijzen zullen liggen? Het lagere stroomgebruik spreekt mij iig heel erg aan. Ook het feit dat ik dan weer een paar jaar vooruit kan is een groot voordeel.

Kortom, er zijn nu 3 opties
- Voor de FE21M gaan
- Minimaal tot half juli wachten op een eventuele prijsdaling
- Wachten op nieuwe productlijn die misschien niet voor september op de markt zal komen

Graag jullie mening over wat te doen...

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik las ergens op notebookReview.com dat het schijnt dat de desktop Duo Core 2 in juli uitkomen en de notebook varianten nog een aantal maanden op zich gaan laten wachten.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Core 2 Duo heet dat ja, de laptopversie van die processor, de Merom, is gepland voor augustus. Ik denk dat sony die dan direct implementeert in een nieuwe lijn vaio's en dat de oude verdwijnen.

• Pjotr Pinda
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 08:14
In Duitsland zijn vanaf 1 oktober dual cores FE31 's te koop.
Afwachten maar wanneer ze in Nederland verschijnen

Verwijderd

ik bezit een fe11m en wil er nu graag een merom in bouwen, technisch gezien zijn de fe11 fe21 precies het zelfde. Echter denk ik wel dat ik een bios update nodig heb om merom ondersteuning te krijgen. Iemand ervaring hiermee?