Alternatief MediaCenter voor Xbox360

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hoi,

Ik heb met veel zoeken 2 alternatieven gevonden voor windows mediacenter, zodat je ook normaal filmpjes van je pc kan streamen met de Xbox360..

Dat zijn de TransCode 360 en 360 Media Server

(beide freeware!!!)
Een lading mensen hier zal hard joepie roepen dat er een alternatief voor MCE is..
En een deel weet het waarschijnlijk al lang...

Van dat laatste deel vraag me me af wat de ervaringen zijn en of er misschien meer alternatieven zijn die beter zijn....Of juist slechter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:11
Voor Transcode 360 heb je ook MCE2005 nodig. Die andere ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Transcode is gewoon een Plugin (?) voor MCE, zodat je ook divx enzo kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En "360 Media Server" is JAVA-based; lijkt me ook niet echt een briljant idee als er van alles en nog wat real-time moet worden ge(de)codeerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 23:26

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

MAX3400 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:21:
En "360 Media Server" is JAVA-based; lijkt me ook niet echt een briljant idee als er van alles en nog wat real-time moet worden ge(de)codeerd.
Met 3 cores lijkt het me niet zo lastig om in de java VM nog te decoderen.....

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Topicstarter
DaRealRenzel schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:25:
[...]

Met 3 cores lijkt het me niet zo lastig om in de java VM nog te decoderen.....
Als het op de 360 was had het misschien niet uitgemaakt maar het draait op je pc he ;)

Maar helaas :(
Ik kwam ze hier tegen en dacht dat het misschien wat was :(

Het is dus niets :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Weet iemand dan misschien een alternatief? *snotter*

Ik ben mediaportal nog tegen gekomen maar ik kan nergens iets terugvinden over dat het de 360 ondersteunt..

[ Voor 64% gewijzigd door xzenor op 27-06-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26
Er is nog geen alternatief voor XBMC op de 360... Je kan al wel DivX e.d. streamen maar dat wordt allemaal op je pc realtime getranscodeerd naar Windows Media Video (WMV) en dan door de xbox afgespeeld.

Maar een vol alternatief is er niet, en dat zal waarschijnlijk ook nog wel ff duren.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:06
Check effe xbox-scene en hoop dat het geen fake is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:52
Het schijnt dat volgens de CTO van Twonky Media de Xbox360 in staat uPNP AV te gebruiken, maar is er een berperking ingebouwd. Deze beperking houdt in dat de Xbox enkel Microsoft uPNP AV servers kan gebruiken.

Tevens schijnt het zo te zijn dat naast MCE ook Windows Media Connect als server kan worden gebruikt. Aangezien dit een gratis produkt is raad ik je aan het gewoon maar te proberen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Topicstarter
The Lord schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:37:
Het schijnt dat volgens de CTO van Twonky Media de Xbox360 in staat uPNP AV te gebruiken, maar is er een berperking ingebouwd. Deze beperking houdt in dat de Xbox enkel Microsoft uPNP AV servers kan gebruiken.

Tevens schijnt het zo te zijn dat naast MCE ook Windows Media Connect als server kan worden gebruikt. Aangezien dit een gratis produkt is raad ik je aan het gewoon maar te proberen.
Mja die heb ik allang geinstalleerd staan.. is leuk om audio af te spelen en foto's te kijken, maar video doet ie niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Als het een bezwaar is om een PC op te offeren voor Windows XP Media Center Edition (wat ik me goed kan voorstellen), dan is het ook een optie om met VMWare een virtuele PC te maken en daar MCE op te installeren. Dat heb ik zelf ook gedaan, en 't werkt net zo goed met de Xbox 360 als een echte MCE computer. Je kunt met die virtuele MCE ook gewoon films streamen vanaf een andere computer, dus je hoeft ook niet je hele filmcollectie te kopiëren naar een virtuele schijf of iets anders ingewikkelds.

Neemt niet weg dat 't jammer is dat je niet rechtstreeks DivX of XviD films kunt afspelen, maar dat Transcode 360 ziet er interessant uit. Het is dan alleen te hopen dat je met een virtuele MCE PC niet teveel performance verliest voor het transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Nou een complete virtual machine opzetten van minimaal een gig vind ik een beetje overkill om filmpjes te kunnen kijken op mijn 360..................

Het zal wel gewoon afwachten zijn voor er eindelijk een pakketje op internet verschijnt dat het wel kan :(
*snif* *snotter*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:28

Stronkie

Where wind is Trouble

waarom nog een topic opening. We hebben al een goed lopende xbox 360 topic hoor , daar zijn deze dingen ook al zat voorbij gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stronkie schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:18:
waarom nog een topic opening. We hebben al een goed lopende xbox 360 topic hoor , daar zijn deze dingen ook al zat voorbij gekomen
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif dus...
possamai schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:45:
Nou een complete virtual machine opzetten van minimaal een gig vind ik een beetje overkill om filmpjes te kunnen kijken op mijn 360..................

Het zal wel gewoon afwachten zijn voor er eindelijk een pakketje op internet verschijnt dat het wel kan :(
*snif* *snotter*
Een gig? XP draait al op 92MB RAM; desnoods maak je er 5x zoveel van dan zit je op 460MB... Besides; sinds wanneer speel je tegelijk op je PC en je XB360 en kan je 500-600MB niet missen?

[ Voor 46% gewijzigd door MAX3400 op 28-06-2006 11:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
MAX3400 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:19:
[...]

Een gig? XP draait al op 92MB RAM; desnoods maak je er 5x zoveel van dan zit je op 460MB... Besides; sinds wanneer speel je tegelijk op je PC en je XB360 en kan je 500-600MB niet missen?
256 MB RAM is al zat om een virtuele WinXP goed te draaien, voor de zekerheid heb ik 384 MB gereserveerd. En ja, je zult wat schijfruimte moeten opofferen voor de virtual PC, maar wat is (maximaal) 1 GB schijfruimte nou tegenwoordig nog?

En dan nog, het is altijd beter dan een complete PC moeten opofferen voor MCE. Maar goed, it's your choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
possamai schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:28:
[...]

Mja die heb ik allang geinstalleerd staan.. is leuk om audio af te spelen en foto's te kijken, maar video doet ie niet...
Ow? Windows Media Connect 2.0 kan als video media server werken. Is het dan de XBox die dit niet ondersteunt? Wel interessant om te weten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

WMC 2.0 kan alleen video streamen als ie geïnstalleerd is op MCE

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
Cobra_Lup schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:04:
WMC 2.0 kan alleen video streamen als ie geïnstalleerd is op MCE
Dat is wel heel erg maf dan:
What you need: A Windows XP-based computer (Home Edition or Professional) running Windows Media Connect.
Voor de bron zie deze link.

Ik rekende erop dat dat ook echt zou werken aangezien ik alle films e.d. op één PC wil zetten waar ik direct vandaan kan streamen naar verschillende TV's, laptops en in het najaar wellicth een Windows Mobile apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Mja..
spreekt mekaar een beetje tegen op deze site..
Bovenin staat
To access media files, including video, audio, and pictures, from a Windows XP–based PC, you need a simple Ethernet connection from the Ethernet port on the back of your Xbox 360™ console to your PC.
terwijl verderop staat:
Windows Media Connect lets your Xbox 360 console stream music and pictures stored on an Windows XP–based computer anywhere in your home. View slide shows on your TV and play all your music—both your audio CDs and the unprotected music files on your PC—through one sound system.
Pagina: 1