Toon posts:

[MS ACCESS] Probleem "actie openreport is geannuleerd"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem in ACCESS 2003.

Ik heb in een database een opdrachtknop aangemaakt die gekoppeld is aan een rapport. Deze knop werkt op een aantal computers naar behoren en op een aantal computers krijg ik een error "de actie openreport is geannuleerd" en wordt er geen rapport aangemaakt.

Ik heb met behulp van de Help van ACCESS 2003 en google geprobeerd om te achterhalen wat precies het probleem is. Helaas kom ik niet echt verder omdat ik over deze error geen relevante informatie kan vinden.

Mijn vraag is om mensen ervaring hebben met deze error en of iemand misschien suggesties heeft om dit probleem nader te onderzoeken of op te oplossen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-07 14:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Denk dat er een fout is opgetreden bij het openen van het rapport en dat hij daarom niet kan openen.

Mijn gok: achter het rapport hangt een query, waarin je gebruik maakt van een functie (een functie zoals LEFT) die niet werkt op die computers. Als je op zo'n computer bij Extra -> Verwijzingen kijkt zie je dat er een library mist. Als je die ontbrekende library uitvinkt heb je grote kans dat het werkt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 14:28

Frenkpie

"Crocs Rule !"

die error kreeg ik ook altijd wanneer ik via een button een rapport wou afdrukken naar een bestand. Wanneer ik een rapport had afgedrukt naar een bestand en dat bestand was dan automatisch geopend (om de afdruk weer te geven) moest ik eerst het programma dat automatisch werd gestart na het afdrukken naar een bestand sluiten om weer af te drukken.

Misschien kan het te maken hebben met dat er miss geen printer is geselecteerd? Of print je het niet direct uit? (doe je dus eerst een afdrukvoorbeeld?).

Staat de macro beveiliging niet aan ? Misschien heeft dat er iets mee te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Frenkpie op 27-06-2006 18:26 ]