Nog geen reactie na 2de gesprek

Pagina: 1
Acties:
  • 21.464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Op 14 juni heb ik een tweede gesprek gehad bij een bedrijf wat naar mijn mening erg goed is verlopen.

Echter tot op heden heb ik nog niets vernomen van het bedrijf en wil toch wel graag weten of ze verder willen met mij, of dat ze niets in mij zien. Nou wil ik morgen bellen met ze om te vragen wat de huidige stand van zaken is.

Is dat verstandig om te doen?

Bestaat er eigenlijk een minimale wachttijd voor een reactie op een sollicitatie gesprek?

Kan een modje even een g achter No zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Stylisimo op 27-06-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03
Ik heb de titel ontdaan van een spelfout en punt :)

Indien er geen termijn is genoemd kun je m.i. na een week prima bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

wat tegenwoordig standaard is, is dat bedrijven niets meer van zich laten horen als ze je niet willen hebben.

wil je daar een reden voor hebben, dan zal je zelf contact met hun op moeten nemen. De termijn die hierboven genoemt wordt is echter wel erg snel, ga er van uit dat, naar de grote van het bedrijf, er zomaar 2 a 3 weken overheen kunnen gaan ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:41

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

KatirZan schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:29:
wil je daar een reden voor hebben, dan zal je zelf contact met hun op moeten nemen. De termijn die hierboven genoemt wordt is echter wel erg snel, ga er van uit dat, naar de grote van het bedrijf, er zomaar 2 a 3 weken overheen kunnen gaan ;)
Onzin, ook een groot bedrijf (ik werk voor zo'n ding) kan snel reageren.

Ik hoop voor de TS dat er meer in zit, anders wordt het gewoon verder kijken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou gewoon even bellen naar de persoon waar je een gesprek mee gehad hebt en vragen of hij al iets meer weet of eventueel de verwachte termijn waarop hij iets meer weet.

Het is echt niet verkeerd om een beetje initiatief te tonen. Bij mijn sollicitatie heb ik na het eerste gesprek na 1,5 week even gemaild waarin ik vroeg of ze al wat wisten of wanneer ze het ongeveer zouden weten. Daarop werd ik dezelfde dag nog gebeld en uitgenodigd voor een tweede gesprek.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

2 weken is al belachelijk lang. Tenzij er sprake is van meerdere kandidaten en dat er nu nog sollicitaties zijn voor dezelfde functie. Maar dan zou je verwachten dat TS daar van op de hoogte was gesteld. In alle andere gevallen is het pure minachting van een sollicitant imo, als ze zo ook met hun werknemers omgaan zou ik me (als je door bent) nog eens goed achter de oren krabben of je er uberhaupt wel wil werken, maar goed.

Bellen dus! :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42

vooghel

Cunning linguist

Meestal wordt er tijdens een gesprek een afspraak gemaakt als: "We bellen je binnen een week terug". Als je dan nog niets gehoord hebt kun je na een paar dagen wel reageren. Maar als er niets afgesproken is, is twee weken wel een mooie termijn om te vragen om een reactie.

Ik zou bij mijn vorige sollicitatie ook een paar dagen na het tweede gesprek teruggebeld worden. Toen ik na ruim een week nog niet was teruggebeld belde ik zelf maar eens, en werd prompt uitgenodigd voor het arbeidsvoorwaardengesprek. Nu werk ik er :D.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
Er is aan het einde van het gesprek vertelt dat de directeur er die dag niet was. Kan gebeuren.

Zij zouden het verder bespreken met de directeur wanneer hij weer op de zaak zou zijn en dan zou ik teruggebeld worden.

Maar ik zal eens even bellen/mailen zometeen.

Overigens na het eerste gesprek ben ik binnen 2 dagen uitgenodigd voor een 2de gesprek. Dat kan dan weer wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153621

Ik zou gewoon rekening houden afhankelijk van het soort bedrijf dat een 2de ronde reactie gemiddeld zo een week of 3 duurt/mag duren. Ik heb het dan over bedrijven met meer dan 250 man personeel. Als het een klein bedrijfje is dan is het belachelijk lang en moet je je maar afvragen of je daar wel wilt werken. Wat wilt helpen is dat je dan belt met de mededeling dat je een direct aantrekkelijk aanbod hebt gekregen van een ander bedrijf en dus wilt weten of ze verder met je gaan.
Regelmatig zeggen ze : " wacht maar de procedure af e.d." maar soms ook: " Oh urgentie..nou ik kan zo zien dat we hebben besloten dat....."

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 153621 op 27-06-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114521

Zelfs eens bellen is niet erg.
Heb ik na 2e ronde ook gedaan en nu werk ik zelfs bij dat bedrijf waarover ik het heb.
De reden waarom ze bij mij lang wachten om te bellen was omdat ze verschillende sollicitatierondes hadden en HR wilde pas iedereen opbellen als al deze achter de rug waren.

Als je nog een volgende ronde hebt of elders solliciteert kan je op het einde van het gesprek eens vragen wanneer ze iets gaan laten weten, dan ga je na 2 weken niet wakker liggen als ze gezegd hebben dat het gemakkelijk 3 weken kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

KatirZan schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:29:
wat tegenwoordig standaard is, is dat bedrijven niets meer van zich laten horen als ze je niet willen hebben.

Is dat echt zo ? Na een 2e gesprek te hebben gehad ? Ik kan me het niet voorstellen. Zo ja, wat een k**-houding zeg :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

meestal zit het na een 2e gesprek wel goed.

onlangs sollicitaite procedure gehad:

1e gesprek: volgende dag antwoord.
2e gesprek: zelfde dag antwoord.
3e gesprek: zeflde dag antwoord.

uiteindelijk dus ookaangenomen. :*)

had ook een andere procedure bij huxley recruiting bureau:
- snel naar 1e gesprke gestuurd, goed indruk, fijn en lang gesprek.
- vervolgens heb ik in 3 weken tijd zeker 7x mijn recruiter gemail/gesproken en uiteindelijk terug gebeld na 4 weken door een andere recruiter die wel een baantje voor me had ergens anders, niet eens gezegd dat het andere gesprek niets geworden was.

uiteraard volmondig nee gezegd want ik was op dat moment al aangenomen bij die ander. maar ze probeerde me toch nog over te halen ondanks dat ik al het contract getekend had |:(

maar laat dus zeker wat van je horen dat is heus niet raar hoor, sommige bedrijven denken niet aan de situatie van de sollicitant, die vaak snel een zekerheid zoekt

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 151099 op 27-06-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Anoniem: 151099 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:16:
maar laat dus zeker wat van je horen dat is heus niet raar hoor, sommige bedrijven denken niet aan de situatie van de sollicitant, die vaak snel een zekerheid zoekt
Een bedrijf wat daar geen rekening mee houdt (en dus traag is en niet reageert) is er niet een die ik lang serieus zal nemen. Ze hebben blijkbaar besloten nieuw volk te nemen, dan is het tijd te handelen en beslissen en niet weken te gaan emmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hillie schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:21:
[...]

Een bedrijf wat daar geen rekening mee houdt (en dus traag is en niet reageert) is er niet een die ik lang serieus zal nemen. Ze hebben blijkbaar besloten nieuw volk te nemen, dan is het tijd te handelen en beslissen en niet weken te gaan emmeren.
sommige bedrijven wachten eenmaal de gehele sollicitaiteprocedure af voordat ze iedereen op de hoogte stellen, daardoor hoeft het bedrijf niet gelijk som te zijn. Probeer ze altijd achter hun reet aan te zitten, dan laat je intitiatief tonen, je kan uiteindelijk altijd nee zeggen als je iets anders heb gevonden, maar aangezien ze je op het 2e gesprek hebben laten komen zien ze zeker wat in je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Initiatief tonen is inderdaad wel het beste om te doen. Kan toch ook net de beslissende impuls zijn he? ;) Maar het lijkt me verstandig vooral niet teveel op 1 paard in te zetten en gewoon rond te blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
Vandaag contact gehad.

Persoon in kwestie is op vakantie geweest. Morgen is hij er weer en dan hoor ik meer.

Jullie ook uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
Gisteren reactie gehad.

Ben uitgenodigd voor een 3de gesprek. :7 :9~

Bedankt voor het advies guys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Van harte. Dat is dus het arbeidsvoorwaardengesprekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gefeliciteerd alvast, meestal krijg je zo`n derde gesprkek als het allemaal OK is.

we horen wel hoe het verlopen is. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15354

Ik heb zelf het idee, dat de lange wachttijden vaak ook een test zijn om te kijken hoe initiatiefrijk de sollicitanten zijn.

Sommige bedrijven wachten echter de gehele sol. ronde af. Als je het eerste gesprek niet bent geworden krijg je dat misschien pas een maand later te horen nadat het tweede en derde gesprekken zijn voltooird. Vooral d eoverheid heeft hier een handje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42

vooghel

Cunning linguist

Anoniem: 15354 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:40:
Ik heb zelf het idee, dat de lange wachttijden vaak ook een test zijn om te kijken hoe initiatiefrijk de sollicitanten zijn.

Sommige bedrijven wachten echter de gehele sol. ronde af. Als je het eerste gesprek niet bent geworden krijg je dat misschien pas een maand later te horen nadat het tweede en derde gesprekken zijn voltooird. Vooral d eoverheid heeft hier een handje van.
Het zijn vaak ook heel simpele praktische oorzaken, bijv. HR-medewerkster op vakantie en vervangster heeft het dus 2x zo druk, dan kan het wat langer duren (was bij mij het geval).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Anoniem: 15354 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:40:

Ik werk nu ook bij de overheid, maar daar ging het wel iets beter dan dat ik hier zoal lees. Na mijn 1ste gesprek werd ik na 1.5 week uitgenodigt voor een 2e sessie (waarna gelijk de uitslag van het gesprek kwam ;) ).
Niet dat dat zo snel is, maar het is toch wel iets beter dan bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179949

In mijn geval is het zo dat ik bij een klein bedrijf heb gesolliciteerd. In het eerste gesprek gaven ze aan dat ze me wel graag in dienst willen en zijn we het eens geworden over de arbeidsvoorwaarden en het salaris. Hoewel ze enthousiast waren om me aan te nemen, hadden ze nog geen definitieve beslissing genomen. Ze hebben mij persoonlijk verteld dat er verder geen kandidaten zijn en dat ik moet rekenen op het feit dat zij er een goed gevoel voor hebben. Ik vroeg of ik moet denken aan een week voor het definitieve besluit. Ze zeiden dat het wel binnen een week gebeurt. Nu is het een week later en heb ik nog niets vernomen.

Ik heb een prettige indruk gekregen van dat bedrijf tijdens het gesprek en voel er zeker wel wat voor om daar te werken, maar weet niet of het wel verstandig is om te gaan bellen. Ik wil de werkgever niet pushen terwijl hij misschien toevallig op het punt stond te reageren. Vooral nu hij het nog niet zeker weet. Moet gewoon deze week nog afwachten en dan bellen? Ik weet niet wat een normale responstijd is voor een klein bedrijf als het gaat om het besluiten om iemand aan te nemen.

Uiteraard wil ik graag weten of ze me uberhaupt aannemen, want als het nee is weet ik dat in elk geval en zit ik niet onnodig in spanning.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 179949 op 03-07-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Kom kom, laat je oren nou niet helemaal hangen naar je (mogelijk) nieuwe baas. Als hij het idee krijgt dat jij hem opjaagt, dan had 'ie zelf eerder moeten reageren ("We hebben nog even meer tijd nodig", ofzo). Gewoon bellen en informeren, initiatief tonen. Als ze je willen hebben zal het daar zeer zeker niet op afketsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hillie schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:21:
Kom kom, laat je oren nou niet helemaal hangen naar je (mogelijk) nieuwe baas. Als hij het idee krijgt dat jij hem opjaagt, dan had 'ie zelf eerder moeten reageren ("We hebben nog even meer tijd nodig", ofzo). Gewoon bellen en informeren, initiatief tonen. Als ze je willen hebben zal het daar zeer zeker niet op afketsen.
Het enge is dat hij aangaf wel binnen een paar dagen te reageren. Is dit een goed of slecht teken? Het kan zijn dat hij alle voorwaarden allemaal nog op een rijtje zet voordat hij definitief reageert, want ik denk dat als het 100% zeker Nee was, dan zou hij daar wel eerder op terug komen. Maar ik wil het niet verknallen doordat ik hem op zit te jagen terwijl hij z'n best doet het contract samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03
Verknallen kun je het niet door naar de status te vragen. Indien dat wel zo is dan is het een werkgever waar je sowieso niet wilt werken. De eerste reden daarvoor is dat men blijkbaar een kort lontje heeft. De tweede reden is dat men blijkbaar niet echt in je gelooft.

Overigens zou ik er geen oordeel aan koppelen dat de reactie lang duurt. Hierboven zijn al genoeg triviale redenen genoemd waarom dat kan voorkomen.

[ Voor 23% gewijzigd door Rukapul op 03-07-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15354

_Rayman_ schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:45:
[...]

Ik werk nu ook bij de overheid, maar daar ging het wel iets beter dan dat ik hier zoal lees. Na mijn 1ste gesprek werd ik na 1.5 week uitgenodigt voor een 2e sessie (waarna gelijk de uitslag van het gesprek kwam ;) ).
Niet dat dat zo snel is, maar het is toch wel iets beter dan bovenstaande.
Maar alle andere sollicitanten moesten waarschijnlijk wachten op hun schriftelijke afwijzing totdat jij het contract tekende. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylisimo
Er is nieuws:

Ik heb gister het gesprek gehad en daar kwam uit dat ze mij graag wilden hebben. Heb een aanbod gehad waar ik simpelweg geen nee tegen kan zeggen.

Primair en Secundair is het beter dan nu. Dus ik ga tekenen >:)

Bedankt voor de hulp mede-tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 21:09
modbreak: hoezeer men ook meeleeft met TS, inhoudsloze reacties als "Werkze! :7" zijn ongewenst in WI

[ Voor 84% gewijzigd door Rukapul op 06-07-2006 13:06 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb uiteindelijk toch gebeld en ze gaan accoord.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 179949 op 09-07-2006 15:53 ]

Pagina: 1