[2003 en XP] hoe MSC van IIS 2003 in XP gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Hoi, ik heb een Windows Server 2003 met IIS en die wil ik beheren vanaf Windows XP. Nou dacht ik, ik maak een management console, sla die op en gaan, maar niet dus. Op XP krijg ik dan deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2b9d61cdf742b2cdd6c6d746d51cf8a0/full.png

Als ik MMC op XP doe, heb ik de benodigde snap-in niet (IIS is op XP niet geïnstalleerd). Compmgmt.msc in XP en dan connecten naar de 2003-machine geeft me wel toegang tot die machine maar IIS staat er dan niet tussen.

Van Server 2003 adminpak.msi geïnstalleerd op de XP-machine hielp ook niet.

Ik heb er een paar boeken op nageslagen over Windows Server 2003 en ze roepen allemaal dat het zo geweldig en makkelijk is... maar volgens mij kan wat ik probeer te doen alléén als je de management console uitvoert op een andere Windows Server 2003-machine die ook IIS geïnstalleerd heeft.

Met Google vind ik eigenlijk alleen maar de standaardvoorbeelden die ook in de literatuur van MS staan.

Mijn vraag is dus: kan je alléén een onderdeel van een server behereren via het netwerk met de MMC als je dat lokaal ook hebt geïnstalleerd?

------------
Ik weet dat er (goeie) alternatieven zijn, maar het gaat om een groepje webdevvers die af en toe een nieuwe site moeten maken in IIS op die server en dingetjes wijzigen in de .NET-config. Ik wil ze alleen toegang tot IIS geven en liever geen 3rd-party-apps geven hiervoor. Een custom MMC met alleen die mogelijkheden die ze nodig hebben is voor hun het makkelijkst en ze kunnen dan niets verzieken.

Bloed, zweet & koffie

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 23:03

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ziet er goed uit!

..krijg de foutmelding "De interface is niet geregistreerd". Credentials gedoublechecked natuurlijk. Enig idee wat die melding inhoudt?

/edit: lama. Eerst zoeken, dan vragen.

[ Voor 16% gewijzigd door CmdrKeen op 27-06-2006 15:35 ]

Bloed, zweet & koffie