Word is aan het crashen, valt er nog wat te redden?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik zit in de dikke shit. Zojuist een document van 40 pagina's lopen typen, sta ik op het punt de boel op te slaan, crashed mn Word :(

Het tmp bestand welke Word aanmaakt heb ik al geopend om te kijken wat die autosave heeft, maar dat is gewoon een hele oude versie :r

Iemand enig idee of ik nog wat kan doen? Word reageert in principe niet meer, ik kan nergens meer klikken en een wit vlak van een andere app er overheen.

Het gebeurde toen ik ctrl + z (ongedaan maken) zat te douwen (3 keer).

Iemand die me kan helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door m33p op 27-06-2006 14:13 ]

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-07 18:51
Wat je in ieder geval moet doen is alles zo laten zoals het nu is en proberen een backup te maken lijkt me. Misschien dat een programma als Getdataback voor ntfs nog iets terug kan halen via die backup.

Als je herstart dan ben je sowiezo alles kwijt, dus dat zou ik niet doen ;) Sterkte in ieder geval, ik ken het gevoel al was dat niet met 40 pagina's |:(

• m33p
Nou niet 40 nieuwe pagina's, maar in veeeeel pagina's lopen editen (kleine dingetje) en een 10 tal nieuwe pagina's ongeveer. Maja nog niet tof...

Ik heb al lopen kloten met dat backup bestand. Enige wat daar in staat zijn de eerste 2 regels van het document met allemaal vreemde tekens er tussendoor (de opmaak i guess).

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:46

lier

MikroTik nerd

objectief2 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:20:
Wat je in ieder geval moet doen is alles zo laten zoals het nu is en proberen een backup te maken lijkt me. Misschien dat een programma als Getdataback voor ntfs nog iets terug kan halen via die backup.

Als je herstart dan ben je sowiezo alles kwijt, dus dat zou ik niet doen ;) Sterkte in ieder geval, ik ken het gevoel al was dat niet met 40 pagina's |:(
Maak inderdaad voor de zekerheid een back-up van je oorspronkelijke doc file en de tmp files. Getdataback zal je hoogstwaarschijnlijk niet helpen, dit is vooral bedoeld om de (FAT/NTFS) tabel te repareren / uit te lezen.

Als je herstart ben je absoluut niet zo maar alles kwijt. Word herkendt de situatie en zal proberen om het bestand te repareren.

Waarom zoveel typen alvorens op te slaan ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• m33p
Sja, normaal save ik altijd.. maar je kent het wel. Dan ben je net lekker bezig, en uiteraaard als je niet save crashed Word, anders niet natuurlijk :S

Ik heb de bestanden gekopieerd en geopend, maar ik kan er weing mee al sik ze zo bekijk. Mn Word staat nog steeds open en nog steeds is het hetzelfde ;(

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-07 18:51
lier schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:24:
[...]
Als je herstart ben je absoluut niet zo maar alles kwijt. Word herkendt de situatie en zal proberen om het bestand te repareren.
Met herstarten bedoelde ik meer zijn pc. Als je dat doet dan is het wel voorbij bedoelde ik ermee te zeggen ;) Edit: herstart Word maar dan >:)

[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 27-06-2006 14:30 ]

• m33p
Maargoed iemand een tip? Ik kan wel wachten maar dan krijg ik het nooit optijd af. Zo maar Word restarten, kijken of die er nog wat van kan maken.

Tenzij iemand een beter idee heeft natuurlijk ;)

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-07 11:53
Welke versie van Word is het? Word XP/2003 slaat sowieso alles automatisch op en als het dan crashed en ik open Word opnieuw, dan geeft hij een autoherstel van alle laatst geopende bestanden.
Je bent dan meestal niet meer dan vijf minuten werk kwijt, hopelijk is dit bij jou ook zo!

Heeft er iemand een idee waarom Word er zo lang over doet wanneer je stukken van een website(html) paste? Hij durft dan regelmatig te crashen (Gelukkig heb je plakken speciaal enzo maar dan ben je meestal wel een deel van de opmaak kwijt)

[ Voor 39% gewijzigd door FragileM64 op 27-06-2006 14:35 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• m33p
Ik heb Word maar gerestart en zoals FragileM64 zegt heeft Word het gelukkig kunnen herstellen. Ik ben blij ;) Eerst maar saven en een reboot. Bedankt!
Pagina: 1