Heb een nieuwe raptor gekocht. Zit al een 200 GB schijf in met 2 partities, c met daarop het OS, d met de data. Nu wil ik het os op de nieuwe raptor zetten. Hoe doe ik dat het best zonder dat me data van d verloren gaat? Dit gebeurde een vorige keer namelijk wel. Dacht dat zoiets met partion magic wel moest kunnen? Of is het simpeler om de 200 GB schijf te klonen naar de raptor? Kan nl. wel wat ruimte vrij maken zodat er minder dan 150 GB op staat. Iemand tips?
Gewoon de C:\ clonen naar de nieuwe HDD mbv Ghost.
Verwijderd
een norton ghost backup maken en die terug zetten op de nieuwe hdd
(net te laat)
(net te laat)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 14:13 ]
kun je niet de complete hd klonen incl partities?
[ Voor 54% gewijzigd door Raven op 27-06-2006 14:17 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ja dat kan
Moet je eerst even kijken/zoeken voordat je vraagt.
[ Voor 73% gewijzigd door LollieStick op 27-06-2006 14:19 ]
Is je 200 Gb (ook) een SATA disk ?
Zo ja, clonen (kan je direct kopieren van je huidige naar je nieuwe). Alleen moet je nieuwe disk (denk ik) wel op de plaats van de huidige disk komen wat betreft je controller poort.
Zo nee, iets lastiger (hierbij moet je namelijk ook je boot.ini aanpassen).
Houdt bron en doel goed uit elkaar !
Zo ja, clonen (kan je direct kopieren van je huidige naar je nieuwe). Alleen moet je nieuwe disk (denk ik) wel op de plaats van de huidige disk komen wat betreft je controller poort.
Wat houdt je eigenlijk tegen om het niet zelf te proberen ?kun je niet de complete hd klonen incl partities?
Disk to disk ?Partition to image --> C huidige schijf, ff op je D schijf plaatsen ofzo
Disk from image --> Nieuwe schijf selecteren.
[ Voor 37% gewijzigd door lier op 27-06-2006 14:21 ]
Eerst het probleem, dan de oplossing
Idd met Ghost.
Partition to image --> C huidige schijf, ff op je D schijf plaatsen ofzo
Alle proemn in n drek
zoeken = goed idee, maar hier vragen gaat snellerLollieStick schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:18:
Ja dat kan![]()
Hoe kan ik dan een HD het beste klonen (van ide-->sata!!) dan incl partities?
omdat het (nog) niet nodig is. ik wil gewoon graag weten of het kan en hoe. maar dan wel IDE-->SATAII, niet SATAII-->SATAIIlier schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:19:
Is je 200 Gb (ook) een SATA disk ?
[...]
Wat houdt je eigenlijk tegen om het niet zelf te proberen ?
[...]
Disk to disk ?
[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 27-06-2006 14:28 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Okay, dat is duidelijk. Maar hoe behoud ik mijn data op D: ? Liefst zou ik die daar namelijk laten staan.Bierkameel schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:19:
Idd met Ghost.
(en ja, andere disk is ook S-ATA)
Waarom gebruik je de Data Lifeguard Tools van WD niet?
http://support.wdc.com/do...ad/?cxml=n&pid=999&swid=1
Deze tools zijn daar toch juist voor ontworpen?
http://support.wdc.com/do...ad/?cxml=n&pid=999&swid=1
Deze tools zijn daar toch juist voor ontworpen?
Sja, hier is genoeg software voor te vinden. Mocht je er tóch niet uitkomen, kijk dan rond in Client Software Algemeen en start eventueel een topic met duidelijke en specifieke eisen. Geef ook aan wát je allemaal al hebt uitgezocht mbt de beschikbare software en waarom zus en zo niet voldoet, etc..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()