Beste GoT'ers,
Ik heb sinds een paar weken een nieuw systeem in huis:
Abit AN8 SLI, AMD 64 3500+, 2 x 512mb Kingston HyperX DualChannel, Asus 7900GT
Ik heb echter een probleempje. Het zit namelijk zo:
Als ik m'n pc aanzet krijg ik een melding: "System is running in Fail-Safe Mode." Vervolgens moet ik op F1 klikken om door te gaan en Windows te starten.
Als ik bijvoorbeeld ga overklokken, bijvoorbeeld FSB omhoog van 200 naar 202Mhz, dan werkt dat niet, want na elke reboot heeft ie weer de standaard instellingen ingesteld.
Ik heb al gegoogled en gekeken op andere fora of iemand anders dit probleem ook heeft, maar zonder resultaat. Gister heb ik een mailtje naar Alternate gestuurd met het probleem, maar ik heb nog geen antwoord. Hier de mail die ik naar Alternate gestuurd heb:
• In de boekjes staat dus niets over Fail-Safe Mode;
• In de BIOS is ook niks te vinden. Ik kan alleen de "Fail-Safe Defaults" laden; ook dat helpt dus niet..
• Van Alternate heb ik tot nu toe nog helemaal niks gehoord.
Heeft iemand hetzelfde probleem met een Abit moederbord?
Of misschien dit probleem gehad en opgelost?
Ik stel het zeer op prijs als iemand voor mij een oplossing weet, want ik ben het spoor bijster..
Alvast bedankt!
Ik heb sinds een paar weken een nieuw systeem in huis:
Abit AN8 SLI, AMD 64 3500+, 2 x 512mb Kingston HyperX DualChannel, Asus 7900GT
Ik heb echter een probleempje. Het zit namelijk zo:
Als ik m'n pc aanzet krijg ik een melding: "System is running in Fail-Safe Mode." Vervolgens moet ik op F1 klikken om door te gaan en Windows te starten.
Als ik bijvoorbeeld ga overklokken, bijvoorbeeld FSB omhoog van 200 naar 202Mhz, dan werkt dat niet, want na elke reboot heeft ie weer de standaard instellingen ingesteld.

Ik heb al gegoogled en gekeken op andere fora of iemand anders dit probleem ook heeft, maar zonder resultaat. Gister heb ik een mailtje naar Alternate gestuurd met het probleem, maar ik heb nog geen antwoord. Hier de mail die ik naar Alternate gestuurd heb:
• Google levert geen goeie resultaten op;Geachte meneer/mevrouw,
Een aantal weken geleden, zaterdag 27 mei om precies te zijn, heb ik bij jullie een compleet systeem gekocht. Alles werkt naar behoren. Echter, ik heb een probleempje met mijn moederbord. Het betreft een Abit AN8 SLI moederbord.
Het probleem is als volgt. Wanneer ik mijn computer opstart krijg ik, voordat ik in Windows ben, een melding. Er staat dat de computer ingesteld staat op 'Fail-Safe Mode'. Ik moet dan F1 klikken om door te gaan. Pas dan start Windows.
Het lijkt mij waarschijnlijk dat dit probleem opgelost kan worden in de BIOS. Echter, ik ben er nog steeds niet achter gekomen hoé ik dat kan doen. Ik heb de boekjes van het moederbord al geraadpleegd en ook heb ik een kijkje genomen in de BIOS. In de boekjes staat niks over het bovegenoemde probleem en in de BIOS heb ik alleen de mogelijkheid om de 'Fail-Safe Defaults' te laden. Dat werkt niet; ik krijg dan nog steeds de bovengenoemde melding, waarna ik op F1 moet klikken om door te gaan.
Graag zou ik willen weten hoe ik dit probleem kan oplossen.
Bij voorbaat hartelijk dank,
Chris [...]
Klant nummer: [...]
Telefoon nummer: [...]
• In de boekjes staat dus niets over Fail-Safe Mode;
• In de BIOS is ook niks te vinden. Ik kan alleen de "Fail-Safe Defaults" laden; ook dat helpt dus niet..
• Van Alternate heb ik tot nu toe nog helemaal niks gehoord.

Heeft iemand hetzelfde probleem met een Abit moederbord?
Of misschien dit probleem gehad en opgelost?
Ik stel het zeer op prijs als iemand voor mij een oplossing weet, want ik ben het spoor bijster..
Alvast bedankt!