Toon posts:

[XP]Kan schijf cache niet aanzetten voor cardreader.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen instellen dat windows ook mijn 1GB SD flash kaart cachde voor nog beter presentaties. Ik stel het dus in bij Beleidingstelling -> klik op ok.
Wanneer ik weer terug ga naar dit venster dan staat die weer op Optimalseren voor snelle verwijdering.
Weet iemend hoe ik windows kan forceren naar snelle presentaties ?

Hier nog een screenshot
http://img73.imageshack.us/img73/2184/project17jf.jpg

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Volgens mij is dit gewoon een feature om te voorkomen dat removable media worden beschadigd. Kon het in Windows 2000 nog wel, in Windows XP kan het niet.

Bloed, zweet & koffie

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

In mijn XP kan het wel, hoor.
Je zou met RegMon kunnen kijken wat er in de registry verandert als je de cache aanzet
en dan met RegEdit die wijzigingen zetten en read-only maken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik he gekenen met Regmon, filtering op log write.
Ik geen geen key tussen vinden die er iets mee te maken zal hebben.
Vorkbaard schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:50:
Volgens mij is dit gewoon een feature om te voorkomen dat removable media worden beschadigd. Kon het in Windows 2000 nog wel, in Windows XP kan het niet.
Bij WIN2K Staat het elktijd op snel verwijderen, terwijl je bij XP zelf kan kiezen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hmmz, op mijn XP vind ik:
code:
1
2
3
4
5
SetValue 

HKLM\System\CurrentControlSet\Enum\SCSI\Disk&Ven_Toshiba&Prod_SD_Mem_Driver&Rev_0000\6&2974c574&0&000\Device Parameters\Classpnp\UserRemovalPolicy

0x2

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Vaag, bij me multimedia flash kaart kan ik het wel gewoon instellen.

Hier staan de gegevens van me multimediacard.
code:
1
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\RIMMPTSK\Disk&Ven_Ricoh&Prod_MMCStorage&Rev_1.00\0001

En hier in staat de sleutel classpnp en een Reg-Dword er in met de naam UserRemovalPolicy en waarde 2

Hier staan de gegevens van me sd card
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\SD\VID_1d&OID_4144&PID_SD&REV_0.0\5&2ca719b9&1&0

Hier in ontbreekt de sleutel claspnp. Daarom heb ik hem even aangemaakt + Reg-Dword maar geen resoltaat, systeem opnieuwe opstarten / of via de normale manier instellen heeft geen invloed en de register waarde blijft het zelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Schopje,
Weet iemand of er alternatiefe drivers bestaan die met de meeste kaartlezers overweg kunnen ? Verschijnlijk lost dat het probleem wel op aangzien het ergens fout gaat bij me huidige driver <-> register.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Hier staat wel handige info : http://www.uwe-sieber.de/usbstick_e.html
Pagina: 1