Toon posts:

RapidQ new line probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een beetje een vervelend iets, maybe is rapidQ wel niet gemaakt voor het geen wat ik ermee wil doen maar er zal vast wel een oplossing zijn.

het vervelende is dat ik op het moment een array heb van 2048 bytes (plaatje voor een 128*128 display)
Ik wil deze bytes van te voren allemaal initen en dat doe ik met de volgende regel:
DEFINT MyIntArray(1 TO 10) = {255,0,255,0,255 etc}
Dit werkt, met een methode stuur ik deze waardes door naar mijn externe display.

Echter een array van 2048 bytes kan wel alleen tot zo ver ik rapidQ ken moeten al deze waardes op 1 regel komen. dus DEFINT MyIntArray(1 TO 2048) = {255,0,255,0,255 t/m 2048 }
Het probleem is dat dit gewoon niet op 1 regel past, wel begrijpbaar.

Wat ik mij nu afvraag!, is er geen commando waar mee je de compiler kan vertellen dat de code over meerdere lijnen is verdeeld?

De reden waarom ik dit graag wil, is omdat ik de code krijg aangeleverd vanuit het programma FastLCD.exe, dit is een include file met dus de volgende format:
array(2048){byte(1), t/m, byte(128)}. In mijn microcontroller heb ik ook arrays van 2048 en daar kan ik deze code makkelijk copy plakken, alleen mijn code geheugen begint beetje vol te raken dus wouw deze plaatjes nu dus via de pc sturen. En ik zou dan graag nog steeds willen kunnen copy pasta.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, En ja ik heb de documentatie door gelezen van rapdidQ en vond alleen het : teken op een newline aan tegeven, ik zoek dus beetje tegenovergestelde.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing al dankzei Sprite !!!

Door het plaatsen van _ kan de code probleemloos door lopen op de volgende regel