Onboard netwerkkaart stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:11
Nadat ik geen internetverbinding kon krijgen met verschillende instellingen heb ik maar een losse netwerkkaart geprobeerd. Daarmee heb ik wel internet.

Vraag is eigenlijk hoe ik kan testen of mijn onboard netwerkkaart echt stuk is of dat het ergens anders aan kan liggen? Onboard netwerkkaart wordt wel in Windows XP gezien onder Netwerkadapters.

Zijn er mensen die al eerder meegemaakt hebben dat een onderdeel van het moederbord stuk gaat en de rest gewoon functioneert?

Het gaat om de volgende moederbord: MSI 865PE Neo2

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 20:29
ping 127.0.0.1
dat is je loop back voor je eigen kaart, en laat even weten wat het resultaat was

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

En probeer eventueel ff verschillende driver(versie)s :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je zou kunnen proberen een crosscable tussen twee pc's te hangen, de IP-adressen van die PC's handmatig in dezelfde range te zetten (10.0.0.1/8 en 10.0.0.2/8) en dan te pingen en bestanden te kopiëren.

Het is zeker een mogelijkheid dat de onboard kaart gewoon defect is geraakt.
soheilmd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:21:
ping 127.0.0.1
dat is je loop back voor je eigen kaart, en laat even weten wat het resultaat was
Dat bewijst alleen dat TCP/IP goed werkt, niet dat je kaart werkt.

[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 27-06-2006 13:22 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

lujo schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:18:
Zijn er mensen die al eerder meegemaakt hebben dat een onderdeel van het moederbord stuk gaat en de rest gewoon functioneert?
Ja, ik heb planken gezien waarvan de USB poorten dood waren, planken waarvan het onboard geluid het niet meer deed en planken waarbij de fanheaders dood waren en je er dus geen ventilator meer op kon aansluiten.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 20:29
CodeCaster schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:21:

Dat bewijst alleen dat TCP/IP goed werkt, niet dat je kaart werkt.
als TCP/IP goed werkt, werkt je kaart goed of zie ik dat verkeerd?
hoe zou je dan en werkende TCP/IP hebben zonder en werkend kaart

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

soheilmd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:26:
[...]
offtopic:
Als Windows denkt dat je kaart werkt, maar je kaart doet het niet, kun je tóch 127.0.0.1 pingen.

Sterker nog, ik heb een webservertje staan voor offline development, en daar zit geen netwerkkabel in. De kaart staat dus uitgeschakeld. Maar via http://127.0.0.1/ kan ik toch de websites bezoeken die erop staan.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

soheilmd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:26:
[...]

pingen naar 127.0.0.1 geeft alleen aan dat het tcp/ip protocol goed werkt. Dit heeft niets te maken met je netwerkkaart. Dan moet je het ip adres van je netwerkkaart pingen. En om zeker te zijn dat de kaart helemaal goed functioneerd moet je naar een andere pc op het netwerk pingen. Dan heb je alle basis communicaties getest.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• lujo
Nou ik heb net dus ping localhost (127.0.0.1) gedaan en daar zie ik dat er 4 pakketjes verzonden zijn en ook ontvangen. Dus 0% verlies. Maar zo te lezen is dit alleen bewijs dat me TCP/IP goed werkt.

Twee pc's aansluiten wordt een beetje lastig, aangezien ik geen laptop heb.

Toevallig was ik gisteren bij een vriend om zijn pc opnieuw te installeren (had ook geen internet verbinding). Zowel voor als na de installatie werd zijn onboard netwerkkaart niet in Window XP herkend. Stond in BIOS wel op Enable. We hebben het dan over Asus moederbord met ook een 865 PE chip.

Zou ik me onboard netwerkkaart niet softwarematig kunnen testen?

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05 13:25
Gebruik je de driver CD wel? of in jou geval kan je ze nu mooi downloaden.

• lujo
Even een aanvulling.

Heb twee pc's wel in een netwerk zitten. Daar tussen zit een modem/router van Wanadoo. Als ik van PC 1(die geen problemen geeft) naar PC 2 (probleem pc) ping en traceer dan gaat alles goed.

Van PC 2 naar PC 1 gaat pingen goed maar traceren niet als ik dus tracert 192.168.1.x (van PC 1) doe dan moet ik 34 seconden wachten voordat ik antwoord krijg dat het gelukt is.

• lujo
Na wat uitproberen, pingen en traceren kan ik nu onder hardware me onboard netwerkkaart niet meer vinden.

Teken dat ie uiteindelijk kapot is gegaan?
Pagina: 1