LOI HBO Technische Informatica

Pagina: 1
Acties:
  • 8.158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180473

Topicstarter
Zijn er op dit moment Tweakers die net begonnen zijn met de HBO Opleiding van de LIO Technische Informatica? System and Network Engineering. Ik ben me aan het orienteren om naast mijn werk een HBO studie te volgen.

Een collega van me doet de zelfde studie maar is 2 jaar geleden begonnen en lijkt er op dat de LOI de studie drastisch gewijzigd heeft. Ik zag dat er al eerder vragen over studies van de LOI gesteld zijn op GOT. En de ervaringen zijn over het algemeen redelijk goed

Zelf vind ik de informatie van de site van de LOI erg beknopt.

Wat zijn de ervaringen tot nu toe?
Examens en modules?

Ik ben zelf niet zo'n ster in wiskunde is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Wiskunde is erg nodig in een TI opleiding.

Maar als je toch HBO naast je werk gaat doen waarom dan geen opleiding aan een HBO instelling?
Staar je niet blind op slogans als je HBO diploma in 2 jaar etc etc.
Ik doe zelf een HBO-I in deeltijd en bevalt me prima (op de instelling na, die geen verstand heeft van organiseren etc.)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204587

ff een schop...

Zijn er inmiddels mensen die hier iets meer over kunnen zeggen? Ben nu bezig met een MCSA en daarna MCSE traject. Daarna wil ik graag een HBO opleiding gaan doen. Deze opleiding aan de LOI spreekt mij op zich erg aan. Echt het System and Network Engineering. Dat is op dit moment ook mijn werk en dit wil ik graag uitbreiden.

Ik heb ff gezocht, maar kan een soortgelijk HBO opleiding nergens anders vinden bij een goede en 'echte' HBO instelling. Ik werk fulltime, dus ik ben op zoek naar een opleiding voor in de avonduren of d.m.v. zelfstudie zoals deze. Ik ben woonachting in Almelo en werk in Enschede. Heb al bij Saxion Hogeschool gekeken, maar daar heb ik niets kunnen vinden helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 204587 op 14-07-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik was benieuwd of er iemand hier deze opleiding al gevolgd heeft en iets kan vertellen over de praktijkopdrachten. Zit te overwegen om deze studie binnenkort te gaan volgen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPhreak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 08:27

XPhreak

Mja......

Ik ben bezig met deze studie.

Nu bijna 3 maanden en lig voor op schema. Kan helaas nog niet echt veel vertellen tegen jullie behalve dat de eerste paar vakken een lachertje zijn. Basis word/excel/access etc. die heb je zo gedaan.
Het vak communicatie is helaas een stuk vervelender en vind ik persoonlijk een dikke pil om door heen te komen. Je moet dan een hele hoop schrijven en samenvatten wat verder niet gerelateerd is aan de IT. Maar goed, dat hoord nou eenmaal bij een opleiding.

Vervolgens krijg je gewoon alle EXIN exams met de daarbij behorende lesmateriaal, collega van mij doet de opleiding ook en heeft de eerste 2 al gehaald. Hij vertelde mij dat het niet helemaal 100% aansluit.

Ik persoonlijk vind dit een geweldige manier van studeren aangezien ik zelf mijn tempo kan bepalen en ook veel onder werktijd kan doen. Op het einde van elk vak heb je een open boek examen die je via internet moet opsturen. Dit kan ik dus ook gewoon maken waar ik wil
De vakken van EXIN moet je examen doen in utrecht bij exin zelf. Verder behaal je een paar MCSA certificaten (waar ik vrijstelling voor heb)

Aan het einde van je opleiding heb je dus niet alleen een HBO papiertje maar ook geloof ik 9 EXIN certificaten en 3 MCSA. Wat je CV ook ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Bedankt voor het posten van je ervaring tot nu toe. Voor die excel enzo kon je toch ook vrijstelling krijgen of niet? Die lijken mij inderdaad ook vrij simpel ja :P

Communicatie, statistiek e.d. (niet specifiek IT gericht) lijken mij inderdaad ook pittig om te doen. Bij die Exin examens vraag ik me af hoe up-to-date alles is. Ik heb er gekeken voor security zaken maar daar kwamen boeken voorbij uit 2004. Dat zette mij toch enigzins aan het denken over het nut van die certificaten. Ik las ook dat je vond dat het studiemateriaal daarvan niet helemaal op het examen aansluit.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPhreak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 08:27

XPhreak

Mja......

sh4d0wman schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:09:
Bedankt voor het posten van je ervaring tot nu toe. Voor die excel enzo kon je toch ook vrijstelling krijgen of niet? Die lijken mij inderdaad ook vrij simpel ja :P

Communicatie, statistiek e.d. (niet specifiek IT gericht) lijken mij inderdaad ook pittig om te doen. Bij die Exin examens vraag ik me af hoe up-to-date alles is. Ik heb er gekeken voor security zaken maar daar kwamen boeken voorbij uit 2004. Dat zette mij toch enigzins aan het denken over het nut van die certificaten. Ik las ook dat je vond dat het studiemateriaal daarvan niet helemaal op het examen aansluit.
Helaas kan je voor dat soort dingen geen vrijstelling krijgen. Zelfde als voor windows 1, 2 en 3 en ITIL (waar ik vrijstelling voor heb) moet ik de praktijk opdrachten maken. Maarja,die praktijk opdrachten zijn ook allemaal open boek dus allemaal wel te doen.

Over hoe up2date die EXIN examens zijn valt voor zover ik weet nog wel mee, kom regelmatig op het studenten gedeelte van de LOI tegen dat ze weer eens wat geupdate hebben. Maarja, ik moet mijn eerste exin examen nog doen dus zoveel weet ik nog niet tbh :D
Collega had in ieder geval de eerst 2 examens al gedaan, en die vertelde mij dat hij toch echt een paar vragen kreeg op het examen waar hij niets over gelezen had in de loi papieren. Maarja, dat heb je volgens mij altijd wel denk ik.

Hij heeft het alle twee gehaald btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204587

XPhreak, hoe staat het intussen met je studie Technische informatica (System and Network Engineering) van de LOI? Ben benieuwd hoe het bevalt. Ik wil er ook graag aan beginnen volgend jaar.

Is het een beetje te doen? Hoe is het materiaal? Etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik ben ook benieuwd, heb inmiddels al diverse opleidingen bekeken. LOI is eigenlijk de enige met technische informatice welke ik naast mijn werk kan doen. Open Universiteit heeft ook wel Informatica maar minder technisch.

Eind deze week praat ik met mijn baas over de LOI studie, hopelijk begin ik in januari. Dan zal ik mijn ervaringen hier ook neerzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Ik ben sinds een maandje bezig met Technische Informatica via de loi.

Ben er tot nu toe vrij positief over nog, inzenden van opdrachten gaat vrij makkelijk via internet. Enige probleem is dat ik de uitwerkingen nog niet echt snel terug krijg. Gaat blijkbaar wel wat tijd overheen.

Kijk goed naar de vrijstellingen die je kunt krijgen iig, ik krijg namelijk best veel leerstof die ik als systeembeheerder allang ken. Dat motiveert niet echt, bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hoeveel betaal je nu eigenlijk voor de opleiding? In de stukken tekst op de website staan ook nog diverse bedragen genoemd. Als je klikt op studieduur en lesgeld zie je alleen lesgeld staan: 1.539 per jaar.

In de tekst staan nog de volgende bedragen, dit komt dan nog bij het lesgeld neem ik aan?

Literatuur: 375,-
Examengeld propedeuse: 711,50
Examengeld hoofdfase: 2.104

Vrijstelling zal ik helaas niet zo veel hebben. Sommige onderwerpen zullen dan ook wel wat saaier zijn omdat je de kennis al hebt, ach dan kun je daar waarschijn lekker vlot doorheen. Heb al wel een paar vakken gezien die mij niet bijster interessant lijken :P

edit @ hieronder: oh dan zal dat 3x 1539 met korting zijn geweest als ik calc.exe mag geloven :)

[ Voor 7% gewijzigd door sh4d0wman op 12-12-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Het bedrijf waar ik werk heeft de volledige opleiding ineens betaald, bij elkaar 4572 euro. Staat alleen niet bij gespecificeerd waar die 4572 uit bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klippie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-01-2022
Hallo allemaal,

Ik ben zelf al 2 jaar bezig met HBO TI via de loi.
Nu was er een forum welke inmiddels al maanden down is.
Weet een van jullie of dat forum nu via een andere url op een andere server benaderbaar is?

MvG,

Marchel Klip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Weer even een schopje:

Ik ben inmiddels ook begonnen en heb de eerste maand er bijna op zitten. Inmiddels heb ik Communicatie af, dat viel wel mee. Er is ook geen examen van. Maatschappelijke Vorming bestaat uit 4 openboek examens die je in moet sturen en waar veel tijd in gaat zitten. Je moet namelijk veel schrijven. Hier begin ik binnenkort mee.

Hardware en Network Components Foundation is een Exin module welke vrij eenvoudig is. Hiervoor heb ik eind deze maand examen ingepland.

Daarna doe ik begin maart examen in Information Systems Foundation, ook een Exin module. Die vind ik een stukje pittiger omdat er redelijk wat zaken inzitten wat ik niet ken. Hopelijk sluit de lesstof goed aan bij het examen ;)

Hierna ga ik me bezig houden met statistiek. Daar ga ik niet heel blij van worden denk ik. Hiervoor kun je trouwens maar 1 of 2 keer per jaar een examen afleggen. Het aankomende examen is in juni geloof ik.

- examengeld kwam trouwens nog over mijn eerder vermelde bedrag heen.

nog 1 vraagje voor medestudenten: welke boeken van de literatuur lijst schaffen jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140111

Is zo'n LOI opleiding 'echt', gewoon officieel 100% zeker te weten BA of MsC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Anoniem: 140111 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:25:
Dat valt te checken bij de Nederlandse-Vlaamse Accreditatieorganisatie, daarin valt te zien dat Technische Informatie een positieve accreditatie heeft en je dus bij slagen een officiële hbo bachelor titel mag voeren.

Dezelfde informatie is tevens bij de IB Groep op te halen

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Anoniem: 140111 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 20:25:
Naast of het wel of geen BA/MsC is, denk ik ook dat je jezelf moet afvragen hoe de werkgever tegen zo'n opleiding opkijkt. Een overheid kan ze dan wel keuren maar dat zegt op zich weer niets. En ik heb zelf zo mijn twijfels hoe men denkt een 4 jarige voltijd opleiding terug te brengen tot een 2 jarige avond opleiding. Ik heb daarnaast eigenlijk ook nog nooit in mijn werkomgeving iemand gezien die uberhaubt zo'n opleiding heeft afgelopen, dus ik heb eigenlijk geen idee in hoeverre diens kennis mee komt met iemand die wel een voltijd opleiding via een gewoon traject heeft gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
n4m3l355 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:19:
Naast of het wel of geen BA/MsC is, denk ik ook dat je jezelf moet afvragen hoe de werkgever tegen zo'n opleiding opkijkt. Een overheid kan ze dan wel keuren maar dat zegt op zich weer niets. En ik heb zelf zo mijn twijfels hoe men denkt een 4 jarige voltijd opleiding terug te brengen tot een 2 jarige avond opleiding. Ik heb daarnaast eigenlijk ook nog nooit in mijn werkomgeving iemand gezien die uberhaubt zo'n opleiding heeft afgelopen, dus ik heb eigenlijk geen idee in hoeverre diens kennis mee komt met iemand die wel een voltijd opleiding via een gewoon traject heeft gelopen.
Een LOI studie is ook zeker niet bedoelt als een directe vervolgstudie na bijvoorbeeld MBO of HAVO, maar wordt meestal gevolg door mensen met al redelijk wat werkervaring en die door de werkgever of door eigen motivatie worden aangespoord zich verder te ontwikkelen. De (theoretisch) kennis die wordt opgedaan naast werkervaring heeft dan zeker meerwaarde. Maar iemand die na MBO/HAVO alleen LOI doet zonder werkervaring is waardeloos imho, aangezien je op een normale HBO opleiding softskills leert die ontbreken bij afstandsonderwijs.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49321

LET OP! Er is een forum voor deze opleiding: *knip* dit heeft wel erg veel weg van spam. Op zich heb ik niet zoveel moeite met een linkje naar een ander forum, maar dan bij voorkeur vanuit een onafhankelijke bron en inclusief wat commentaar wat men daar kan vinden, etc., want op de betreffende (niet direct werkende) url is slechts een besloten forum te vinden.

[ Voor 79% gewijzigd door Rukapul op 26-02-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49321

forum met kleine letters anders werkt het niet ! <- zie de edit knop bij elk bericht

[ Voor 31% gewijzigd door Rukapul op 26-02-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Die link is dood :+ te laat

[ Voor 26% gewijzigd door MuisM4t op 25-02-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253013

Ik heb deze studie ook 6 maanden gedaan. Ben erna mee gestopt omdat ik het veel te algemeen vind. Het is een hele algemene opleiding (van alles wat), dat is tenminste mijn ervaring over de eerste 6 maanden. Voor de eerste 3 maanden had ik vrijstelling (heb al ECDL "diploma").

Ben deze week begonnen met MCSA & MCSE waar je (als je het mij vraagt) meer aan hebt.
In veel vacatures wordt erna gevraagd, uiteraard is ervaring ook belangrijk.

Waar ik ook ben achter gekomen is dat je beter voordat je gaat werken een HBO kunt doen, achteraf wordt dit heel lastig combineren met een voltijd baan. Voor mij is het nog een stapje gekker aangezien ik een zelfstandige ben, en er dus nog minder tijd over blijft.

Mocht je nog meer vragen hebben kun je contact met me opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

TF

bla bla

ik hoop dat ik binnenkort kan beginnen aan een kopstudie HBO informatica deze word door NOVI gegeven en kent als voorwaarde CNE of MCSE of CCNE

ook wel intressant dus, duurt net iets meer dan een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248857

Ik ben zelf ook bezig met deze studie en idd het eerste jaar is heel algemeen en voor mij ook saai maar als je daar doorheen bent wordt het veel leuker en heeft het echt met Informatica te maken.

Voorbeelden van vakken in de hoofdfase:
Cisco , linux (LPIC certificaat) , windows 1 ,2 3 (ekende microsoft certificaten), assambly.
En natuurlijk niet te vergeten al die Exin Itracks certificaten.

Overigens is er ook "net" weer een forum gestart als tegen hanger van die oude die niet meer te bereiken is.
http://www.e-tronics.nl , waar je meer informatie kan vinden en specifiek terecht kan met studie items voor deze studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140111

Ik vind Cisco en MSCE nou niet echt HBO Technische Informatica, meer MBO Netwerkbeheer, maar dat zal wel aan mij liggen. Met HBO-TI denk ik eerder aan PLC/IC-tjes programmeren, elektrotechniek, wiskunde en dergelijke ongein.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 140111 op 07-03-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248857

PLC-IC tjes programmeren is iets wat ik in mijn geval op de hoge school van utrecht heb gedaan bij de HBO studie Electronica. Past naar mijn mening niet echt bij deze studie "Hardware and network engineering."

Cisco en MCSE zeker wel, de basis moet toch aanwezig zijn. het label MBO/HBO kan daar idd niet aangegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56
Anoniem: 248857 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:50:
Ik ben zelf ook bezig met deze studie en idd het eerste jaar is heel algemeen en voor mij ook saai maar als je daar doorheen bent wordt het veel leuker en heeft het echt met Informatica te maken.

Voorbeelden van vakken in de hoofdfase:
Cisco , linux (LPIC certificaat) , windows 1 ,2 3 (ekende microsoft certificaten), assambly.
En natuurlijk niet te vergeten al die Exin Itracks certificaten.

Overigens is er ook "net" weer een forum gestart als tegen hanger van die oude die niet meer te bereiken is.
http://www.e-tronics.nl , waar je meer informatie kan vinden en specifiek terecht kan met studie items voor deze studie.
de oude is al wel weer back online, maar niet meer met dezelfde link. Niet om te concurreren natuurljik, maar http://loihboti.gethost.nl/forum/ is de nieuwe link van het oude forum. Ik zal me in ieder geval ook zo ff aanmelden bij het nieuwe forum. Hoe meer info, des te beter natuurlijk!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Even een oud Topic opgraven..

Ik overweeg serieus om deze opleiding te gaan volgen.
Wat zijn de ervaringen tot nu toe van de mensen die hem zijn gestart?
Is enkel het propedeuse jaar algemeen of blijft het zo?

Hij is wel vernieuwd zie ik op de website. Of dit enkel gaat over de nuances (70-640 ipv 70-270) of dat de gehele opleiding qua opzet is veranderd is mij niet geheel helder.

Iig graag wat ervaringen.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Schopje..

Niemand meer die zijn/haar ervaringen wil delen?
Allemaal diep in de boeken verzonken of misschien gestopt?

Zelf heb ik de knoop doorgehakt en heb me ingeschreven.

Druk bezig met de speedlearning 'module' die hopelijk mijn leven wat makkelijker zal maken.? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210014

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 210014 op 27-01-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210014

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 210014 op 27-01-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Dat zal wel meer te maken hebben met het feit dat met name E-learning niet zo bekend is en zeker niet uni´s uit de UK. Al moet ik zeggen bij Linkedin zie ik hier regelmatig reclame over voorbij komen mbt London.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270724

even een wereldtip waar je later veel profiteit van gaat hebben. Het maakt niet uit welke HBO Informatica studie je doet (ookal zit die van de LOI vakinhoudelijk beter in elkaar dan mijn HTS opleiding van 7 jaar geleden) ... verzeker jezelf ervan dat je ALLE vakgerichte certificaten binnentrekt als MSCA, CCSA, Exinblaat, etc. Ik mag dan weliswaar dat werkniveau hebben, maar baal ervan als een stekker dat ik die certificaten destijds niet erbij gehaald heb (toen de kennis nog vers was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06 22:08
Wie heeft het examen voor Information Systems Foundation al gedaan? Ik heb hem over een week, maar krijg de stof er nog niet echt in. Wie kan mij helpen? Stuur anders even een PM. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262962

Ik ben zelf ook bezig met het oriënteren of de opleiding wat voor mij is, maar hoe zit het nou precies met het afnemen van toetsen? Ik lees dat de exin-modules worden getoetst in Utrecht. Is dat nog steeds het geval of zijn er ook andere toetslocaties want ik moet vanuit het hoge Noorden komen. Worden ook eventuele andere examens in Utrecht afgenomen of zijn er ook andere locaties?

Ik heb echt een prachtige folder van de Loi ontvangen, maar daar staat het (uiteraard) niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 16:38
Ik heb gister al mijn papieren beginnen gehad, mijn cursus is van start. Ik las op de site iets over Leiderdorp, wat betreft de examens. Maar ik belde naar het LOI en die man vertelde mij dat bepaalde certificaten, afgenomen worden door bedrijven, iets in die richting. Dus dat je niet iedere keer naar Leiderdorp hoeft, maar dat het ook bij jou in de buurt kan worden afgenomen. Je kan even contact opnemen met het LOI, ze zijn zeer behulpzaam.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Voor Exin examens kun je alleen terecht in Utrecht.
Het instituut zit in het Hoog Catharijne winkelcentrum waar ook het Centraal Station zit.
Je moet zo'n 5 minuten lopen vanaf de treinen.
Prima te bereiken dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 05-04-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Je hebt 3 soort examens:
- Exin modules, alleen bij Exin in Utrecht. Wel goed te bereiken via openbaar vervoer.
- LOI module, wellicht niet of weinig meer in nieuwe opleidingen. Die worden in Leiderdorp afgenomen. Bereikbaarheid: geen idee.
- Certificering via Prometric/Vue, b.v. Citrix of Windows, deze kunnen door het hele land afgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262962

Ik zal sowieso nog even contact opnemen met de Loi voor wat aanvullende informatie over de opleiding, maar dankzij jullie reacties zijn een aantal vragen wel beantwoord. Bedankt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 262962 op 05-04-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik ben zelf een beetje aan het rondkijken en kwam ook hier op uit.

Ik heb zelf al MBO4 techniek gedaan, nax met IT dus, al heb ik wel veel voorgestudeerd, ik ben er niet echt bang van.

Maar als ik kijk op sites zoals Hogeschool Rotterdam of Utrecht dan krijg je nog een minor Telecommunicatie of Embedded systems.

Bij de LOI zie hier helemaal niks hiervan terugkomen :? De vakken komen mij erg algemeen over.

De reden dat hier naar kijk is dat ik dus niet vaak in Nederland kom, max 2-4 maandjes in het jaar. Hoe zijn die examens geregeld? Kan je ze zelf inplannen of zijn die maar 1x per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:50

fozz

Are You In Or Out?

Exin examens (meerendeel) kun je meestel op elke willekeurig dag doen.
Boeken kan tot 1 week van tevoren.

De Leiderdorp examen (stuk of 4) zijn maar 2x per jaar.
En inschrijven moet meestal 2 maanden van tevoren.

Sommige modules kunnen via vue of prometric, en dus ook in het buitenland.

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Aha dat is opzich wel positief, hoeveel examens moet ik aan denken? 10 per jaar? 20 per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 16:38
Ik ben in begin april begonnen aan mijn studie, Bedrijfskundige Informatica. Als je wat informatie wilt of specifieke vragen hebt moet je maar even een PM sturen.

Edit: zie nu pas dat het over TI gaat. Mijn fout.

[ Voor 14% gewijzigd door Cum Grano Salis op 15-05-2009 15:16 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:13
Nu ik dit topic heb doorgelezen heb ik het idee dat deze LOI opleiding helemaal niet de naam Technische Informatica moet dragen. (ik rond deze opleiding op dit moment af)
Bij TI moet je meer aan ontwikkel werk denken. Wat ik hier lees zijn toch meer vormen van beheer, zeker gezien de certificering die gehaald moet worden. Ik vind het maar vreemd. Overigens over opmerkingen dat certificaten het goed doen, dat is ook maar net welke kant je op wil. Dat is hier namelijk heel erg onduidelijk, ga je de ontwikkel kant op, of meer het beheer? In de beheer kant is het interessant met wat voor systemen je ervaring hebt en in geschoold ben etc. Echter in de ontwikkeling van hardware/software producten is het eigenlijk totaal niet interessant is mijn ervaring. Bij de bedrijven waar ik voor gewerkt heb en voor ga werken heb ik het eigenlijk nog nooit over certificaten gehad, wat in mijn ogen ook logisch is.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Dat gevoel krijg ik ook bij de LOI studie. Het is dan wel B-TI, maar er mist toch wel een groot stuk inzicht. Als nou alleen het schoolgaande zou missen dan had ik het misschien wel overwogen, maar vergeleken bij een normale Hoge school mist er toch teveel om nog interessant te zijn.

Die LOI is niet meer dan een stap certificaten.
Pagina: 1